AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Del Skrevet 14. august 2018 Min samboer ble syk for noen år siden (PTSD og alvorlig depresjon) og gikk til fastlege med sine plager. I løpet av sommeren 2015 ble han innvilget frikort og ga beskjed om dette i luka for registrering. Dette ble ikke gjort av helsesekretær, men min samboer gikk rett forbi betalingsautomaten i god tro. Fastlege sa ei heller til han at han skulle betale i automaten (for min samboer sa han hadde frikort). Så starter marerittet. Min samboer var så syk at han ikke så seg si stand til å åpne post og håndtere egen økonomi i en lengre periode. Mange regninger gikk til inkasso. Da vi ble sammen i 2017 tilbydde jeg meg å rydde i dette (jeg har erfaring fra regnskapsføring i jobben). Det gikk ganske greit, og minus ble til pluss i løpet av ett år. Men så var det Melin Collectors. Det jeg fant i dokumentbunken var: 5 faktura fra legebesøk fra etter innvilget frikort i 2015. 5 purringer på samme faktura. 5 inkassovarseler på samme faktura. 5 inkasso på samme faktura. 5 purringer på inkasso. 5 purringer på purring på inkasso. 5 dokumenter med oversikt over utestående beløp. Pluss ett 20-talls dokumenter med ymse opplysninger om utestående beløp. Ergo, 55 dokumenter fra samme selskap, med liten og mye skrift, vanskelige ord og liten forskjell i fakturanummer. Selv jeg som har jobbet med dokumenter og tall i nesten hele mitt yrkesliv slet lenge med å få oversikten. Utallige telefoner ble tatt med dette selskapet som bare resulterte i enda mer forvirring (det endte med et utall med dokumenter sendt han på e-post). Det det endte med var at jeg betalte hver eneste regning, for å så kreve tilbake for mye betalt inn, bare for å få dette selskapet av ryggen. For å få ett ti-talls dokumenter i postkassa hver måned er ikke bra for en som sliter psykisk. Jeg har selvsagt laget gjeldsbrev som min samboer har skrevet under på. Det jeg synes er helt forferdelig er at helsevesenet bruker en slik pengeinnkrever, som ikke er i stand til å sende ut sine krav slik at de tar hensyn til helsa til folk. Jeg synes det er horribelt at i dette tilfellet ikke fantes kommunikasjon mellom fastlege og innkrever, fastlege og Helfo. Frikortet var jo innvilget. Det er jo ikke slik at han får tilbake purregebyrer, inkasso-salærer og rente. Ja, det er hans ansvar å følge med, men han var jo syk? Lege var jo klar over dette, at han slet med å prate i telefonen og åpne post. Er det bare vi som har opplevd dette? Til skrekk og advarsel: Fem legebesøk à 150,- (som egentlig burde ha vært 0,-) ble da etter 2 år 22 000,-. Anonymkode: d0820...e36 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Del Skrevet 14. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer ble syk for noen år siden (PTSD og alvorlig depresjon) og gikk til fastlege med sine plager. I løpet av sommeren 2015 ble han innvilget frikort og ga beskjed om dette i luka for registrering. Dette ble ikke gjort av helsesekretær, men min samboer gikk rett forbi betalingsautomaten i god tro. Fastlege sa ei heller til han at han skulle betale i automaten (for min samboer sa han hadde frikort). Så starter marerittet. Min samboer var så syk at han ikke så seg si stand til å åpne post og håndtere egen økonomi i en lengre periode. Mange regninger gikk til inkasso. Da vi ble sammen i 2017 tilbydde jeg meg å rydde i dette (jeg har erfaring fra regnskapsføring i jobben). Det gikk ganske greit, og minus ble til pluss i løpet av ett år. Men så var det Melin Collectors. Det jeg fant i dokumentbunken var: 5 faktura fra legebesøk fra etter innvilget frikort i 2015. 5 purringer på samme faktura. 5 inkassovarseler på samme faktura. 5 inkasso på samme faktura. 5 purringer på inkasso. 5 purringer på purring på inkasso. 5 dokumenter med oversikt over utestående beløp. Pluss ett 20-talls dokumenter med ymse opplysninger om utestående beløp. Ergo, 55 dokumenter fra samme selskap, med liten og mye skrift, vanskelige ord og liten forskjell i fakturanummer. Selv jeg som har jobbet med dokumenter og tall i nesten hele mitt yrkesliv slet lenge med å få oversikten. Utallige telefoner ble tatt med dette selskapet som bare resulterte i enda mer forvirring (det endte med et utall med dokumenter sendt han på e-post). Det det endte med var at jeg betalte hver eneste regning, for å så kreve tilbake for mye betalt inn, bare for å få dette selskapet av ryggen. For å få ett ti-talls dokumenter i postkassa hver måned er ikke bra for en som sliter psykisk. Jeg har selvsagt laget gjeldsbrev som min samboer har skrevet under på. Det jeg synes er helt forferdelig er at helsevesenet bruker en slik pengeinnkrever, som ikke er i stand til å sende ut sine krav slik at de tar hensyn til helsa til folk. Jeg synes det er horribelt at i dette tilfellet ikke fantes kommunikasjon mellom fastlege og innkrever, fastlege og Helfo. Frikortet var jo innvilget. Det er jo ikke slik at han får tilbake purregebyrer, inkasso-salærer og rente. Ja, det er hans ansvar å følge med, men han var jo syk? Lege var jo klar over dette, at han slet med å prate i telefonen og åpne post. Er det bare vi som har opplevd dette? Til skrekk og advarsel: Fem legebesøk à 150,- (som egentlig burde ha vært 0,-) ble da etter 2 år 22 000,-. Anonymkode: d0820...e36 Ville brukt lokale media og eksponert saken der. Vil tro at melin kjører en hard linje. Hvis frikort ikke fremvises ved konsultason, kommer det regning i posten. Fastlege burde være helt tydelig med dette i skriftlig form på kontoret. De har også anledning til å utvise skjønn,ved feks spørre om regningen skal sendes eller betales på stedet. Anonymkode: 1236c...9ed 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #3 Del Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville brukt lokale media og eksponert saken der. Vil tro at melin kjører en hard linje. Hvis frikort ikke fremvises ved konsultason, kommer det regning i posten. Fastlege burde være helt tydelig med dette i skriftlig form på kontoret. De har også anledning til å utvise skjønn,ved feks spørre om regningen skal sendes eller betales på stedet. Anonymkode: 1236c...9ed Jeg har vurdert å gå til media ja. Jeg har tatt vare på alt, og fotografert alle dokumentene spredd på stuegulvet (da jeg lå på kne med markeringstusj for å klare å lage et system i kaoset), på gulvet fordi mitt gedigne kjøkkenbord ikke var stort nok. Ja, jeg er så enig med deg! Tenk om at lege kunne ha tatt et ansvar for at pasienten hennes ikke havner i gjeldsfella. Slik som dette ble, ble min samboer sykere. TS Anonymkode: d0820...e36 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Del Skrevet 14. august 2018 Melin har jo gjort jobben sin her. Hvis de skal ta hensyn til helsa til alle vil jo ikke legen få betalt i det hele tatt. Alle pasientene kan påberope seg helseproblemer. Anonymkode: 45f4e...8ed 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #5 Del Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Melin har jo gjort jobben sin her. Hvis de skal ta hensyn til helsa til alle vil jo ikke legen få betalt i det hele tatt. Alle pasientene kan påberope seg helseproblemer. Anonymkode: 45f4e...8ed Mener du virkelig det? Slik jeg ser det har Melin gjort sitt ytterste for å forvirre slik at de kunne dra inn gode penger på en stakkar som var for syk til å få sammenheng i de 55 + dokumentene. Har du noen gang sett en faktura fra Melin Collectors? Har du sett 55 av dem i en stor bunke? Har du prøvd å sortere så mange dokumenter med hjernekjør og selvmordstanker? Og jeg glemte å skrive i HI: fakturaene ble også sendt til feil adresse, ikke til folkeregistrert adresse eller adresse registrert hos legekontor. Ja, min samboer burde nok ha sendt adresseforandring til Melin også, men siden han var i den tro at han hadde frikort gjorde han ikke det. Når Melin endelig sendte til riktig adresse ble postkassen full av krav han ikke forsto hvorfor han fikk. Det Melin kunne ha gjort: 1. De får inn et oppdrag fra lege. Melin stiller oppfølgingsspørsmål: er dette kravet reelt. Er det sjekket i Helfo? 2. Send ut en oversiktelig samleoversikt over krav. 3. Finne riktig adresse - det som legekontor og folkeregisteret opererer med. 4. Ringt eller sendt min samboer sms for å spørre om kravene er sendt til riktig adresse. Jeg synes IKKE Melin har gjort en god jobb. TS Anonymkode: d0820...e36 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #6 Del Skrevet 14. august 2018 Samme erfaring her. Har frikort, ga beskjed om dette på legekontoret. En uke etterpå fikk jeg faktura fra Melin. Jeg tok kontakt med dem på mail og sa jeg hadde frikort. Hørte ingenting fra dem, så til slutt måtte jeg bare betale fakturaen. Dessverre betalte jeg én dag for sent, så etter en stund fikk jeg ny regning på 140 kroner (purregebyr). Den fikk jeg mens vi var på ferie (alt annet hadde jeg lagt inn i nettbanken før vi dro). Så endte med at jeg fikk inkassovarsel på nærmere 500 kroner. Jeg endte altså opp med å betale over 800 kroner for en legetime jeg i utgangspunktet ikke skulle betale for. Ringte Melin og ga dem min ærlige mening, men de ga seg selvsagt en lang faen. Anonymkode: 93e2d...d60 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #7 Del Skrevet 14. august 2018 De er jo viden kjent for dette. Skjønner ikke at de blir stoppet. Min gamle far oppsøkte legevakt på ettermiddagen nyttårsaften. Laaaaange køer og venting. Fikk ingen konsultasjon med lege. Så de drar igjen, med håp om at det går bra og vente til fastlege er på jobb igjen. Og for ordens skyld: han hadde også frikort. Og nå, 7 mnd etter kommer det inkasso Anonymkode: 32cea...a71 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #8 Del Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De er jo viden kjent for dette. Skjønner ikke at de blir stoppet. Min gamle far oppsøkte legevakt på ettermiddagen nyttårsaften. Laaaaange køer og venting. Fikk ingen konsultasjon med lege. Så de drar igjen, med håp om at det går bra og vente til fastlege er på jobb igjen. Og for ordens skyld: han hadde også frikort. Og nå, 7 mnd etter kommer det inkasso Anonymkode: 32cea...a71 Jeg har nylig oppdaget at legevakta tar seg betalt for å prate, enten over telefon eller ved gode råd i luka, om det er helsesekretær eller lege, spiller ingen rolle.. Det er så vidt jeg vet ikke opplyst om noe sted. Er det dette din far ble fakturert for? Og jeg fatter ikke hvorfor ikke dette med frikort går automatisk? Det er jo bare å sjekke Helfo. Det er ikke bare bare å huske å gi denne papirlappen til de forskjellige instanser i helsevesenet. TS Anonymkode: d0820...e36 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #9 Del Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig oppdaget at legevakta tar seg betalt for å prate, enten over telefon eller ved gode råd i luka, om det er helsesekretær eller lege, spiller ingen rolle.. Det er så vidt jeg vet ikke opplyst om noe sted. Er det dette din far ble fakturert for? Og jeg fatter ikke hvorfor ikke dette med frikort går automatisk? Det er jo bare å sjekke Helfo. Det er ikke bare bare å huske å gi denne papirlappen til de forskjellige instanser i helsevesenet. TS Anonymkode: d0820...e36 Nei, de kom vel innenfor til behandlingsområdet. Ble bedt om å vente på stoler langs veggen. Timene går, før de får beskjed om at legen trolig ikke rekker og undersøke ham. Så de går naturligvis, uten og tenke på at de må bruke tid og krefter på å forsikre seg om at dette får økonomiske konsekvenser. Han var vel registrert og hovedbeløpet var for konsultasjon. Står jo ikke for mye på disse kravene. Nå var gubben virkelig syk, og noen dager senere ble han kjørt til legevakten av Hjemmesykepleien, og derfra bar det til sykehuset for en ukes opphold. Også dette kom det inkasso på. 7 måneder senere. Ingenting før det. Anonymkode: 32cea...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #10 Del Skrevet 14. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de kom vel innenfor til behandlingsområdet. Ble bedt om å vente på stoler langs veggen. Timene går, før de får beskjed om at legen trolig ikke rekker og undersøke ham. Så de går naturligvis, uten og tenke på at de må bruke tid og krefter på å forsikre seg om at dette får økonomiske konsekvenser. Han var vel registrert og hovedbeløpet var for konsultasjon. Står jo ikke for mye på disse kravene. Nå var gubben virkelig syk, og noen dager senere ble han kjørt til legevakten av Hjemmesykepleien, og derfra bar det til sykehuset for en ukes opphold. Også dette kom det inkasso på. 7 måneder senere. Ingenting før det. Anonymkode: 32cea...a71 Nettopp. Da er det nok en gang mangel på samhandling, og opplysning. Jeg håper en ansatt i helsevesenet stikker innom tråden og beskriver denne måten å kreve inn på penger på fra sin synsvinkel. TS Anonymkode: d0820...e36 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. august 2018 #11 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg har aldri havnet i noe direkte uføre med Melin, men måten de opptrer på og utformer SMS'er og fakturaer er egnet til å forvirre selv meg som har både lang erfaring og utdannelse i å håndtere økonomi samt at jeg er noenlunde frisk og oppegående. At folk som sliter fysisk og psykisk har problemer med å håndtere dette har jeg ingen problemer med å forstå og det er svært uheldig at så mange (Eller er det alle?) legekontorer har valgt en slik samarbeidspartner! Har du tid og krefter TS så synes jeg absolutt at du bør ta denne saken videre i for eksempel media. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #12 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg får se hva jeg gjør med media - samboer må bli frisk nok til å ta en god avgjørelse rundt dette. Her er litt andre media-saker: Melin Medical-gründer frigjorde 443 millioner - Er med på en fantastisk reise Jesper Melin tente over en halv milliard Slik vokser egenandelen Rapport statlig tilsyn Melin TS Anonymkode: d0820...e36 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #13 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg var psykisk syk og i samme situasjon. Hadde frikort, skulle ikke betale, gikk rett forbi. På grunn av de problemene jeg hadde bare vokste og vokste det, og måten de fremtrer på var veldig ubehagelig. "Bedre" med Lindorff, som jeg dessverre også måtte være i kontakt med. Jeg ble også hasteinnlagt rett etter legekonsultasjon og ble belastet fordi legen forståelig nok glemte å spørre om frikort. Legekontoret kunne ikke gjøre noe med saken. Jeg fikk igjen frikortbeløpet, men ikke purregebyrene. Melin er helt urokkelige. Og SMS-ene er forferdelig invaderende. Anonymkode: bf829...14d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #14 Del Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var psykisk syk og i samme situasjon. Hadde frikort, skulle ikke betale, gikk rett forbi. På grunn av de problemene jeg hadde bare vokste og vokste det, og måten de fremtrer på var veldig ubehagelig. "Bedre" med Lindorff, som jeg dessverre også måtte være i kontakt med. Jeg ble også hasteinnlagt rett etter legekonsultasjon og ble belastet fordi legen forståelig nok glemte å spørre om frikort. Legekontoret kunne ikke gjøre noe med saken. Jeg fikk igjen frikortbeløpet, men ikke purregebyrene. Melin er helt urokkelige. Og SMS-ene er forferdelig invaderende. Anonymkode: bf829...14d Tenk at helsevesenet kan gi seg så blanke i hva deres private pengeinnkrever gjør mot pasientene deres?! Verken jeg eller samboer har fått en slik sms, hva står det i disse? TS Anonymkode: d0820...e36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #15 Del Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenk at helsevesenet kan gi seg så blanke i hva deres private pengeinnkrever gjør mot pasientene deres?! Verken jeg eller samboer har fått en slik sms, hva står det i disse? TS Anonymkode: d0820...e36 "Hei, har du glemt oss?" Med samme informasjon som det ville stått på en regning. Innbetalingsbeløp, KID-nr også videre. Det som oppleves invaderende er ikke selve meldingen, men at du ikke kan kontrollere når du får det. Det kan du jo med e-post og post. Skjønner tanken, men for meg ble det bare belastende, jeg unngikk det og fikk panikk. Det i seg selv gjorde at det ble vanskeligere og vanskeligere for meg å få betalt. Skjønner at det er umulig å forstå for de som ikke har vært oppi det selv, men følelsen av å bli "oppsøkt" på den måten gjorde bare alt verre. Jeg fikk MANGE også. Ukentlig en periode. Siden jeg hadde økonomiske problemer var jeg i kontakt med andre firmaer, og opplevde SAMTLIGE som lettere å ha med å gjøre. Mer forståelsesfulle og hjelpsomme. Selv om det var grusomt å måtte ha kontakt med dem, følte jeg meg i det minste hørt på. Anonymkode: bf829...14d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #16 Del Skrevet 14. august 2018 Vårt legekontor bruker dem. En time jeg hadde da jeg var gravid ble ved en feil lagt til betaling. Det var om og pga svangerskap, så jeg skulle ikke betale. Jeg sa fra en uke etter første sms, og kontordamen sa at det var ok. Men det var det ikke. Det kom en purring på sms til, men da var jeg midt i verste barseltåka på sykehuset og glemte alt. Det endte med inkassokrav og trussel om namsmannen før fire måneder var gått, et krav som skulle være 0 hadde blitt til over 5000. Jeg ringte rundt og fikk alt droppet. Jeg ringte også namsmannen for å klage inn at Melon er både fakturent og inkassoselskap og sånn sett tjener direkte på at purringer er lite forståelige og kun på sms. Men kom ingen vei med det. Det er den biten jeg synes virker ekkel. Anonymkode: 8ae4a...1a6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #17 Del Skrevet 14. august 2018 jobber i den del av bransjen som bruker Melin. Det skjer tidvis feil i flere ledd. Både av de som betjener pasienter før legebesøk og tar imot, samt lege. Selv om det ved registrering står klart og tydelig på arket at har en frikort må dette fremvises ved ankomst. Hvis frikort ikke fremvises, må pasienten betale der og da, eller ta med faktura. Etter at klokken går over 24:00 sendes alle regningnene til pasientene. Så fremt den ikke er betalt på kontoret eller giro er printet ut. Forstår godt frustrasjonen din, men primæransvaret ligger hos pasienten. Blir litt som i butikken der en må betale før en tar med seg varene, samme prinsipp. Har en generell negativ oppfatning av Melin selv, virker inkonsekvent og lite samarbeidsvillig. men ikke noe egen erfaring så langt. Hvis en får en regning og har fremvist frikort og sørget for at det er registrert, skal du IKKE betale og heller bestride kravet. Spør i luken om frikort er registrert. Vil anbefale alle ved neste besøk å informere om frikort ved ankomst også sjekke at det er registrert frikort på veien ut igjen. Da er sjansen større for at det blir korrekt. Kan sikkert oppfattes som at det ikke er ditt ansvar, MEN du kan spare deg selv for mye slitsommet mails, telefoner etc. Må huske på at Melin er et innkrevningsselskap som spesialiserer seg på å innhente penger fra de som skal betale. Anonymkode: 1236c...9ed 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #18 Del Skrevet 14. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Hei, har du glemt oss?" Med samme informasjon som det ville stått på en regning. Innbetalingsbeløp, KID-nr også videre. Det som oppleves invaderende er ikke selve meldingen, men at du ikke kan kontrollere når du får det. Det kan du jo med e-post og post. Skjønner tanken, men for meg ble det bare belastende, jeg unngikk det og fikk panikk. Det i seg selv gjorde at det ble vanskeligere og vanskeligere for meg å få betalt. Skjønner at det er umulig å forstå for de som ikke har vært oppi det selv, men følelsen av å bli "oppsøkt" på den måten gjorde bare alt verre. Jeg fikk MANGE også. Ukentlig en periode. Siden jeg hadde økonomiske problemer var jeg i kontakt med andre firmaer, og opplevde SAMTLIGE som lettere å ha med å gjøre. Mer forståelsesfulle og hjelpsomme. Selv om det var grusomt å måtte ha kontakt med dem, følte jeg meg i det minste hørt på. Anonymkode: bf829...14d Jeg forstår deg utmerket! Og du beskriver dette godt. Jeg kan jo bare tenke meg pasienten, som enten sitter i et stort angst-anfall, sitter midt i en samtale med partner der du forteller du har kreft, der du har så store smerter at du ikke vil leve lengre, så popper Melin opp på telefonen: "Halla! Har du penger til oss eller?" Det må føles som om verden raser enda mer sammen. Ja, min samboer hadde 5 andre kreditorer. Alt løste seg på under ei uke, og alle var hyggelige og ga oss en skikkelige faktura. TS Anonymkode: d0820...e36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #19 Del Skrevet 14. august 2018 Glemte 1 ting i forhold til faktura. Alt blir ikke dekket av HELFO. Enkelte prosedyrer og prøver må betales uavhegig om en har frikort eller ikke. Anonymkode: 1236c...9ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #20 Del Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jobber i den del av bransjen som bruker Melin. Det skjer tidvis feil i flere ledd. Både av de som betjener pasienter før legebesøk og tar imot, samt lege. Selv om det ved registrering står klart og tydelig på arket at har en frikort må dette fremvises ved ankomst. Hvis frikort ikke fremvises, må pasienten betale der og da, eller ta med faktura. Etter at klokken går over 24:00 sendes alle regningnene til pasientene. Så fremt den ikke er betalt på kontoret eller giro er printet ut. Forstår godt frustrasjonen din, men primæransvaret ligger hos pasienten. Blir litt som i butikken der en må betale før en tar med seg varene, samme prinsipp. Har en generell negativ oppfatning av Melin selv, virker inkonsekvent og lite samarbeidsvillig. men ikke noe egen erfaring så langt. Hvis en får en regning og har fremvist frikort og sørget for at det er registrert, skal du IKKE betale og heller bestride kravet. Spør i luken om frikort er registrert. Vil anbefale alle ved neste besøk å informere om frikort ved ankomst også sjekke at det er registrert frikort på veien ut igjen. Da er sjansen større for at det blir korrekt. Kan sikkert oppfattes som at det ikke er ditt ansvar, MEN du kan spare deg selv for mye slitsommet mails, telefoner etc. Må huske på at Melin er et innkrevningsselskap som spesialiserer seg på å innhente penger fra de som skal betale. Anonymkode: 1236c...9ed Takk for svar. Da har jeg noen spørsmål: 1. I en digital verden der frikort er registrert hos Helfo (som legekontor har tilgang til) må altså denne papirbiten av et frikort fremvises hver eneste gang for å være trygg på å ikke på faktura? 2. Helsevesenet er fremdeles offentlig, jeg mener velferdstjenester ikke kan sammenlignes med en kommersiell butikk. Fastlegen har satt ut innkrevningen til en kommersiell aktør. Mener du da at fastlegen/helsevesenet ikke har noe ansvar for at pengene blir krevd inn på en god måte? TS Anonymkode: d0820...e36 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå