Gå til innhold

Menn som har et rotete hjem og som samler på ting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ala syke samlere.  Og aldri kvitter seg med ting. Kunne du vært sammen med en slik?

Kjenner du noen slike?

Anonymkode: ebaab...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ala syke samlere.  Og aldri kvitter seg med ting. Kunne du vært sammen med en slik?

Kjenner du noen slike?

Anonymkode: ebaab...af7

Ex'n min var slik. Ikke helt ekstrem, men tok vare på det meste og hadde vansker med å kaste. Jeg ble gal av det - da jeg liker å ha det ryddig rundt meg. Evig mas og krangling om rydding og vasking. Og kastet jeg noe i skjul og han merket det - så ble det 3. verdenskrig. Så derfor, som du ser, ble han nettopp en ex.

Anonymkode: 0a6a0...4b1

Skrevet

Vell heller det enn at han er feit.... :plystre:

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg kunne aldri vært sammen med noen som var sånn.

Altfor velutviklet ordenssans til det 😛 

Hadde bare endt i kjempekonflikt.

Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. Jeg liker et rent og ryddig hjem :)
En ting er å spare på julepapir, teltplugger og flytteesker og andre ting som kan bli nyttig en gang, men typisk manneting å spare på er jo haugevis av ledninger fra de var 14 år og til nå som ikke passer til noe lenger og spill som ikke fungerer på noen nåtidens spillemaskiner, ark og blader de ikke engang vet hva står eller hvorfor de sparer på, og annet ræl.

Anonymkode: a4512...bbf

Skrevet
På 14.8.2018 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Ex'n min var slik. Ikke helt ekstrem, men tok vare på det meste og hadde vansker med å kaste. Jeg ble gal av det - da jeg liker å ha det ryddig rundt meg. Evig mas og krangling om rydding og vasking. Og kastet jeg noe i skjul og han merket det - så ble det 3. verdenskrig. Så derfor, som du ser, ble han nettopp en ex.

Anonymkode: 0a6a0...4b1

Har vi samme eks? 🤣🙈

Anonymkode: a66e9...ba9

• Liker 1
Skrevet

Det er vel kanskje et kjent problem, i trolig alle generasjoner og land at noen av damene mener sånt.
Bortsett av virkelig sykelige bakgrunn er det ganske "enkelt".

Menn ser ofte nødvendigheten i å kunne "fikse" alt mulige og sparer på det som evt. kunne brukes igjen.
...dere vet, noe kan ligge igjen i mange år, ubrukt.
Men når det først ble kastet....ta det vel et døgn eller sånt før man omsider trenger akkurat det..

Jeg samler også, mye t.o.m., fordi jeg fikser temmelig alt selv (som "hun" den gangen aldri så).
Men ved siste flytting kunne jeg nok konstatere at jeg ikke brukte mer plass/rom enn kanskje 1/6  (+/- litt)
av det som ble fylt opp av henne med bare småting.

Kvinner derimot samler gjerne endeløs på andre ting, som da selvfølgelig er viktige.
Eksen min f.eks. hadde alle skuff og skap stappfull med ting som "i hvert fall" ikke kunne kastes eller gis bort,
pluss omtrent 15 kartong på loftet, pluss 10 kartong på kjellern, pluss massevis som stå løs,
pluss et lager hos foreldrene, pluss evig full bagasjerom, pluss.... 
Så, riktignok et helt hus på to etasjer pluss kjeller fylt med greier som bare er der et sted og
som aldri blir brukt unntatt som varmedemning og støvfanger,
men som ble kjøpt et sted og ikke kunne kastes fordi det ha kostet penger og kan jo brukes en gang....kanskje...eventuell...muligens...
Jeg var den som husket alt i kartongene hennes, og hvor det lå hen,
men likevel var mine ting det som bare var "stadig i veien". **

Det samme har jeg sett så ofte også hos andre at jeg nesten får lyst å påstå at det er det som er normal,
men ikke kvinner som hevder at de ikke har noe "på lager".

Kanskje det er ikke så feil å ta en real blikk i alle hjørner, før en sier noe sånt?
I alle fall pleide jeg å få et "Neiiiiii takk" når jeg tilba meg for å rydde litt for damene jeg kjenner.

**
Ellers er dette kanskje også et allerede sikkert tegn for at det finnes annet som ikke stemmer "i familien",
fordi alle som jeg vet om, og som hadde et slik problem med "herrine", gikk fra hverandre etter hvert.

🤠

Skrevet

Jeg er samboer med en som ikke er sykelig, men som jeg personlig ville sagt at er i grenseland. Det tærer på forholdet, for jeg blir stresset av at det er rot overalt. 

Anonymkode: 546cf...461

Skrevet

Er det bare rot hjelper det ofte med en søt samtale. ❤️

Skrevet

Jeg hadde blitt gal. Hilsen ordensmenneske. 

Anonymkode: fd870...892

Skrevet

Bruk og kast metoden er en av vår tids største utfordringer med hensyn til enorme CO2 utslipp og globale miljøødeleggelser. Det kan hende at denne mannen tenker hestehoder foran de aller fleste, er svært reflektert og oppegående som sådan... :)

Anonymkode: eb8f9...969

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...