atropos Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Barnet mitt er 14 cm på foten med tykk sokk. Jeg var inne på en nettside der det sto at det tilsvarer str 23, men det sto også at man skal legge til 1,5 cm på vintersko. Er det noen som vet om det allerede er lagt til når det står str 23 i tabellen? Jeg har brukt denne; https://www.skoringen.no/barnas-univers/stoerrelsesguide-til-baby-og-barnesko
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Vil anta at størrelsen går etter faktisk cm på foten. Du selv må legge til. Mitt barn var 29,5 - kjøpte 31. Anonymkode: 67cf9...b18 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 Du må selv legge til, men vær obs på at størrelsene varierer både mellom merkene og innad i merkene. Hvis du ikke har muliget for å prøve, bør du sjekke lengden på sålen på akkurat den modellen du har tenkt å kjøpe. Anonymkode: bd057...99c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 Mål barnet barbeint, stående... Letteste er å tegne rundt for så å måle. Legg på etter hvilke sko/støvler hun skal ha Anonymkode: 32a34...aeb 1
Arkana Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 (endret) Det aller enkleste, bortsett fra å ha med barnet på skoprøvingen, er å la barnet stå på et ark og tegne rundt foten. Klipp ut og ta med i butikken. Så tar du ut sålen av skoene og legger utklippet oppå, da ser du enkelt om barnet vil passe skoen. Siden samme størrelse kan være helt forskjellig fra merke til merke unngår vi å kjøpe sko til barna på nettbutikker. Endret 14. august 2018 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #6 Skrevet 14. august 2018 Hvorfor er det så vanskelig å ta med barnet i skobutikkrn? Jeg kjøper aldri sko på nettet fordi jeg vil at mitt barn skal prøve de på og kjenne hvordan de passer. Har hatt henne med til prøving siden første skoene hun fikk da hun var 15mnd😉 Anonymkode: 66bcd...a48
atropos Skrevet 14. august 2018 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så vanskelig å ta med barnet i skobutikkrn? Jeg kjøper aldri sko på nettet fordi jeg vil at mitt barn skal prøve de på og kjenne hvordan de passer. Har hatt henne med til prøving siden første skoene hun fikk da hun var 15mnd😉 Anonymkode: 66bcd...a48 Det er ikke _så_ vanskelig å ta med ungen i butikken, men jeg sitter her med bekkenløsning og en uke til termin og en unge som trenger nye sko, så hadde vært deilig å slippe å dra en 1,5åring med utviklingssprang og dertilhørende ufordragelig oppførsel inn på en skobutikk. Jeg kjøper ikke sko uten at det er opplyst om cm på sålen, men ble usikker på om jeg skulle legge på cm eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #8 Skrevet 14. august 2018 Kjøp på nett, null problem. De fleste normale barn med normal fot trenger ikke å prøve, mitt 15 mnd gamle barn kan uansett ikke si om det er fornøyd med skoen eller ikke... Tullprat. Passer ikke skoen når den kommer, er det bare å returnere. Anonymkode: 32a34...aeb 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #9 Skrevet 14. august 2018 Ikke engang min femåring gidder å si ifra hvordan de passer, hun svarer utifra om hun elsker designet eller ei 😂 Anonymkode: f158d...9ce
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #10 Skrevet 14. august 2018 Mitt barn har veldig høy brist,så her må skoene prøves. Da hun var 15 mnd viste hun med kroppsspråk hvordan de passet pluss at de ansatte hjalp meg. Fra 4-års alder har hun gitt tydelig uttrykk for om det klemmer,gjør vondt etc selv om utseende alltid blir vurdert først😉 hun vet hun skal kjenne etter og ikke tulle med svaret,da det er viktig for føttene å bruke sko som passer til foten... Anonymkode: 66bcd...a48
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #11 Skrevet 14. august 2018 3 timer siden, Arkana skrev: Det aller enkleste, bortsett fra å ha med barnet på skoprøvingen, er å la barnet stå på et ark og tegne rundt foten. Klipp ut og ta med i butikken. Så tar du ut sålen av skoene og legger utklippet oppå, da ser du enkelt om barnet vil passe skoen. Siden samme størrelse kan være helt forskjellig fra merke til merke unngår vi å kjøpe sko til barna på nettbutikker. Det er da ikke noe problem å kjøpe barnesko i nettbutikker?! Det er jo bare å bestille en del ulike modeller og størrelser, så returnerer du alle de som ikke passer. Jeg handler kun hos de som har fri frakt og retur, og som tilbyr meg faktura gratis (og disse premissene gjelder nå i omtrent alle de store nettbutikkene), så får jeg ingen ekstra kostnad knyttet til netthandelen. Har alltid kjøpt sko på nett til barna, og får alltid tak i Viking, Superfit, Kavat, Ecco osv til langt lavere, og ofte halv pris, i forhold til hva de koster i vanlige skobutikker. Gidder da ikke betale mer enn jeg må for barnesko- det er dyrt nok å ha barn som det er! Anonymkode: 140e6...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå