AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Har fått skriftlig beskjed av NAV om å søke 15 stillinger denne måneden. Det varsles om stans/avslag hvis jeg ikke etterlever kravet. Noen som har forslag til et generelt søknadsoppsett som jeg kan sende rundt til en drøss med bedrifter? Sånn at eg blir ferdig med den "tvungne leksen" og faktisk kan begynne å skrive mer seriøse søknader til de jobbene jeg faktisk vil ha. NAV er blitt så nazi på dokumentasjon og kontroll at det frister å passivt-aggresivt å spamme en drøss arbeidsgivere med samme søknadsteksten for å være i compliance. Det er vel ikke ulovlig? Anonymkode: 589b1...206
Duckie Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Ulovlig er det vel ikke, men hva er poenget? Kan du ikke bare lage og sende ut 15 gode søknader? Det er ikke så mye, én om dagen resten av måneden så er du der. 3
BlendaSensitive Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 Hva med å finne 15 annonser du faktisk VIL søke på, og legge ned tid på de? Ellers er det jo bare å lage en god søknad, så gjøre en "spare som" for de alle andre, der du endrer innehold etter annonsetekst. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 Selvsagt ikke ulovlig. Men det kan være lurt å tilpasse søknaden noe, til hvilken bransje det er f. eks. Lag en mal med tanke på type bedrift du søker og skriv ut fra det. Samtidig er det lurt å være litt skeptisk til diverse HR ekspertes uttalelse om at det er viktig å bruke lang tid på hver søknad bare for å bruke tid. Bedrifter kan ikke forvente at man bruke en hel arbeidsdag på akkurat søknaden til deres bedrift, når sannsynligheten for å få jobb uansett er minimal i dagens arbeidsmarked. Da må man være pragmatisk for å spare tid. Anonymkode: a7d8c...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 Tenker du kan tjene på det om du faktisk legger litt arbeid inn i søknadene dine. Ikke at du ender opp med jobber du ikke er interessert i, men jeg merker for meg selv at hver gang jeg pusser på jobbsøknaden min kommer jeg på gode formuleringer jeg kan ta med meg videre. Mye i en søknad kan også gjenbrukes med en liten twist. Hvis du vil sende en generell søknad ville jeg søkt på nett etter de typiske "Slik skriver du jobbsøknaden" og lånt tungt fra resultatene av det søket. Anonymkode: d3c1b...25b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #6 Skrevet 14. august 2018 15 stillinger i måneden er jo ikke akkurat mye. Flere av de jeg kjenner som er ferdigutdannede og ikke har relevant arbeid har en fulltidsjobb innen noe annet og bruker all tid til overs til å sende søknader for relevante jobber. Jeg ville faktisk ha brukt tiden til å sende ut søknader på jobber du vil ha rundt omkring i landet. Det er jo helt tullete at du skal bruke tid på å sende tullesøknader for å fylle opp kvoten slik at du da kan begynne å sende de ekte søknadene. Send de ordentlige søknadene med en gang. Du har jo ikke akkurat dårlig tid. Anonymkode: 4be72...8ea 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #7 Skrevet 14. august 2018 15 stillinger i måneden er ingenting. Jeg har en liten mal jeg bruker, men endrer den alltid etter hvor jeg søker. Det er mer en slags huskeliste over hva man må ha med og en positiv generisk introduksjon som jeg kan bruke selv om selvtilliten er på bunn. Ta vare på søknader som gir deg intervju. Analyser hvorfor de er bedre enn de andre. Å være arbeidsledig er en fulltidsjobb. Du bør bruke all fritiden din på å komme deg ut av den situasjonen. Jo lengere det går før du får deg noe, jo være blir det. Lykke til! Anonymkode: 08be7...09a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå