Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et helt ok + forhold til sjefen min. Har jobbet i bedriften i noen år, og trives greit, men jobber turnusen og hele turnusen har blitt endret. Turnusen er lovlig i henhold til lovverket, men for min del sliter den på psyken og helsen. Jeg vil over på den gamle turnusen, men det er visstnok ikke aktuelt. Nå søker de en tilsvarende stilling som min i samme bedrift, et annet sted, som jeg skal søke på. Men bør jeg være ærlig med sjefen og informere om at jeg søker? Jeg har andre referanser så trenger ikke bruke han som referanse til denne jobben, men tenker litt om han eventuelt blir skuffet etc om jeg ikke nevner noe?

Føler selv jeg har ganske god grunn til å søke meg bort og klarer å forklare det på en god måte, men er redd det kan bli litt dårlig stemning om jeg ikke får den og han vet jeg er på utkikk..?

Anonymkode: 2b13c...fd0

Videoannonse
Annonse
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Nei du behøver ikke å si noe om det, er jo en sjans for at du ikke får jobben :)

Skrevet

Da de endret min turnus slik det gikk ut over min helse, sa jeg i fra, sa også i fra at jeg ville søke andre jobber. Ble ikke dårlig stemmning, men fikk tilbake turnusen jeg hadde.

Anonymkode: dca3a...171

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da de endret min turnus slik det gikk ut over min helse, sa jeg i fra, sa også i fra at jeg ville søke andre jobber. Ble ikke dårlig stemmning, men fikk tilbake turnusen jeg hadde.

Det er jo det jeg også hadde håpet på, men jeg har snakket med han om turnusen og forklart at den sliter på helsen min, men han er 100% bestemt på å ha det sånn. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg også hadde håpet på, men jeg har snakket med han om turnusen og forklart at den sliter på helsen min, men han er 100% bestemt på å ha det sånn. 

Jeg kunne vise til at turnusen gikk ut over pasienter også. Hadde den ikke gjort det, så kan det hende den hadde blitt. Men prøv både fagforbund og leder over leder, for hvis de ike sparer tid eller penger, er det jo grunnløst å endre noe som virker. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne vise til at turnusen gikk ut over pasienter også. Hadde den ikke gjort det, så kan det hende den hadde blitt. Men prøv både fagforbund og leder over leder, for hvis de ike sparer tid eller penger, er det jo grunnløst å endre noe som virker. 

Jeg har snakket med fagforbundet og de har dessverre konkludert med at turnusen er lovlig. Synes det er veldig trist, jeg er en av få som har jobbet på stedet i flere år og det er ikke grunn til at turnusen skulle bli endret, men sjefen er ikke til å rikke. Derfor er jeg litt usikker på om jeg bare skal finne noe annet og si opp, eller si fra at jeg er på utkikk og kommer til å søke meg vekk. Jeg tror ikke det blir noe endring da  han er såpass bastant på å ha en ny turnus, men da vet han i alle fall at jeg sier opp pga den..?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakket med fagforbundet og de har dessverre konkludert med at turnusen er lovlig. Synes det er veldig trist, jeg er en av få som har jobbet på stedet i flere år og det er ikke grunn til at turnusen skulle bli endret, men sjefen er ikke til å rikke. Derfor er jeg litt usikker på om jeg bare skal finne noe annet og si opp, eller si fra at jeg er på utkikk og kommer til å søke meg vekk. Jeg tror ikke det blir noe endring da  han er såpass bastant på å ha en ny turnus, men da vet han i alle fall at jeg sier opp pga den..?

Tenker det er helt innafor å si man pga ny turnus gjør at man sliter med helsen og dermed vil søke seg til andre kobber. Så får sjefen ta konsekvensen den dagen du får annen jobb.

• Liker 3
Skrevet

Ikke si noe, når du har fått ny jobb kan du velge om du vil si noe da. 

Anonymkode: c4bd7...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...