Gå til innhold

Drammensfolka, hjelp denne stakkars mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter en uteligger dag inn og ut på drammen togstasjon. Er det inngen som kan hjelpe han? Jeg bor langt unda så jeg kan ikke.. Han har verken penger eller mat. Tror ikke han har venner heller..

Anonymkode: dbd1c...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det er så vondt med så mange triste skjebner. Håper noen i drammen leser posten din og får medmenneskelighet nok til å hjelpe han. Selvom man kanskje ikke kan ordne han husly og jobb, så i det minste kjøpe han noe mat, enda bedre sette seg ned å spise sammen med han og prate og være en venn for han. De fleste ignorerer uteliggere og gidder ikke engang gi de øyekontakt så de føler jo at de ikke eksisterer og blir sett og det er frytkelig hvor lite medmenneskelige mange er :( Vi må ta vare på hverandre!

• Liker 2
Skrevet

Ja noen burde jammen gjøre noe. Men det blir ikke meg, for det passer litt dårlig 

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ofte i Drammen. Har ikke sett en eneste uteligger på togstasjonen. Hvor pleier han å sitte?

Anonymkode: 01599...a00

• Liker 1
Skrevet

Bor i Drammen aldri sett ham.

Anonymkode: 23512...d6c

• Liker 1
Skrevet

Om det er samme som satt der for 1,5 år siden er han ikke i spesielt nød. Han takket nei til matvarer fra jokeren der og kaffe.. han ville bare ha penger

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ofte i Drammen. Har ikke sett en eneste uteligger på togstasjonen. Hvor pleier han å sitte?

TS,han sitter inne på togstasjonen.

Skrevet
1 time siden, Cyndaquil skrev:

Om det er samme som satt der for 1,5 år siden er han ikke i spesielt nød. Han takket nei til matvarer fra jokeren der og kaffe.. han ville bare ha penger

hvordan så han ut?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir han ikke vist ut?

Anonymkode: 927ae...5db

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts,.han har blitt hivd ut flere ganger før, vet han sitter inne på kveldstid. Jeg så han hele tiden før da jeg byttet tog i drammen, og ble litt overaska når jeg så hann nå. For det er jo gått flere år. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

uteligger

Jeg bor langt unda så jeg kan ikke.. 

Ta han med på toget til der du bor da, er han uteligger uten venner så er han sikkert villig til å komme til deg, hva har han å tape, lizzom ?

Anonymkode: e1935...c93

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går igjennom der, hver gang. Jeg har ikke sett noen uteliggere. Ikke engang når jeg har sittet på caféen rett oven for den snurre døra, ute. Jeg har sett noen alkiser et par ganger bare. 

• Liker 2
Skrevet

Drammen er da virkelig ikke den eneste byen med uteliggere.. 

Vi har en som har sittet dag ut og dag inn i flere år på utsiden av butikken i min by også, men prøver man å tilby han mat, takker han nei. Han vil ha 'mat'penger, ikke mat. 

Da oppfatter jeg det ikke som genuin nød, annet enn at han ikke får tilfredsstilt sitt behov for rus. Det ønsker jeg ikke å opprettholde. Han ble nærmest forbannet på meg når jeg prøvde å tilby han mat. 

Anonymkode: 57992...870

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drammen er da virkelig ikke den eneste byen med uteliggere.. 

Vi har en som har sittet dag ut og dag inn i flere år på utsiden av butikken i min by også, men prøver man å tilby han mat, takker han nei. Han vil ha 'mat'penger, ikke mat. 

Da oppfatter jeg det ikke som genuin nød, annet enn at han ikke får tilfredsstilt sitt behov for rus. Det ønsker jeg ikke å opprettholde. Han ble nærmest forbannet på meg når jeg prøvde å tilby han mat. 

Anonymkode: 57992...870

Merkelig system, hvorfor får han ikke rusmiddelet hos fastlegen (gratis), isteden for å be om å få det fra deg. Mye med Norsk politikk og valg som gjøres av det Norske folk som jeg virkelig ikke forstår noe av.

En verdig ruspolitikk, det hadde vært noe, men men, vi får fortsette hetse og hate og bebreide disse folkene som "bare vil ruse seg"/"har vondt i vilja", så vil nok alt bli bra av seg selv får vi tro.

Lykke til

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta han med på toget til der du bor da, er han uteligger uten venner så er han sikkert villig til å komme til deg, hva har han å tape, lizzom ?

Jeg har en liten datter..

Skrevet
1 time siden, Cyndaquil skrev:

Eller kanskje han takket nei pga mindreverdighets komplekser og ikke vil være en byrde for andre og bry de med å handle mat for han (da koster det mindre innsatsmessig å gi penger) når han allerede føler seg som og blir behandlet som en byrde.

Anonymkode: de5a3...d65

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan ser han ut? Jeg er selv ofte på Drammen togstasjon, og på kvelden. Men har ikke lagt merke til en uteligger. Sett en alkis eller 2, en av de i rullestol. 

Anonymkode: ff6c7...186

Skrevet

Jeg jobber der, har heller aldri sett noen der over lengre tid.

Anonymkode: d2587...58d

Skrevet

Det er en original der. Han som kjører rundt i den rullestolen, som mangler et bein. Han kjører runde på runde rundt alle stolene,hele tiden!😂😂😂😂

• Liker 1
Skrevet
På 14.8.2018 den 18.09, SnoopyBoy skrev:

Det er en original der. Han som kjører rundt i den rullestolen, som mangler et bein. Han kjører runde på runde rundt alle stolene,hele tiden!😂😂😂😂

Han koser seg da.

Anonymkode: d4e2c...f28

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...