AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 midt i 20-årene nå. Føler at tiden bare går fortere og fortere. Da jeg var barn var sommerferien lang. Tenåring så var 1 år en evighet, i hvertfal virket 1 år frem i tid veldig lenge. Nå er 1 år absolutt ingenting, ikke engang 2 år føles som noe.. Anonymkode: fc5ec...10d 1
Gjest Mass Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 Ja, så det gjelder å bruke tiden godt 🤘
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 Tiden går kjempe fort. Jeg er 29, det føles som at at det kun er 2-3 år siden jeg var 20. Anonymkode: d0677...8b2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 Ja, tiden oppleves å gå raskere og raskere. Jeg er 36 og lurer på når det skal stoppe. En grunn til at det er slik kan være at man som barn tar inn ekstremt mange flere inntrykk og impulser enn man gjør som voksen. Som voksen blokkerer man mange inntrykk man får i løpet av en dag fordi man er «utlært» og har blitt vant til verden rundt seg. Man kan kanskje få tiden til å gå saktere ved å gjøre noe nytt hver dag, bryte med noen rutiner slik at dagene ikke blir så like. Anonymkode: 73e1e...21e 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 Ja, jeg føler det absolutt sånn! Føler jeg var 15 år i evigheter, men 32 år var jeg i to uker. Og så er det litt sånn at om jeg gledet meg til noe i sommerferien for eksempel da jeg var yngre så var de månedene før helt uendelig lange. Men nå i januar/februar da jeg bestilte århundrets kuleste sommerferie som jeg gledet meg masse til så tenkte jeg at jeg sitter jo på det flyet om et blunk. Og det gjorde jeg. Kanskje ting blir mer monotont når man blir eldre, sånn at dagene går i hverandre og man ikke endrer seg og lærer like mye hver dag? Men det stemmer liksom ikke det heller. Jeg opplever jo masse hele tiden, møter nye folk, reiser mye mer, har spennende jobb, lærer mye. Man må nyte hver dag, virkelig. Merker jeg nå sitter og gleder meg til nyttårsaften fordi da har jeg også kule reiseplaner med bra folk, og høsten er ganske stressende på jobb med mye arbeid og null feriedager igjen, så jeg liksom trøster meg med at det er jul om null komma niks, bare å lukke øynene og når jeg åpner dem igjen så står jeg og teller ned til 2019 på Times Square. Men herregud, det skal jo skje masse spennende før det og liksom. Må leve i nuet. Anonymkode: e99ac...2e0 1
Dr. A. Kula Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 Ja og det kan bevises matematisk. 1 år som 10-åring er 1/10 (1/11) av livet (0.090909-0.1) 1 år som 30-åring er 1/30 (1/31) av livet (0.032258-0.033333) Altså er 1 år som 10-åring mye mer enn ett år som 30-åring. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg føler det absolutt sånn! Føler jeg var 15 år i evigheter, men 32 år var jeg i to uker. Og så er det litt sånn at om jeg gledet meg til noe i sommerferien for eksempel da jeg var yngre så var de månedene før helt uendelig lange. Men nå i januar/februar da jeg bestilte århundrets kuleste sommerferie som jeg gledet meg masse til så tenkte jeg at jeg sitter jo på det flyet om et blunk. Og det gjorde jeg. Kanskje ting blir mer monotont når man blir eldre, sånn at dagene går i hverandre og man ikke endrer seg og lærer like mye hver dag? Men det stemmer liksom ikke det heller. Jeg opplever jo masse hele tiden, møter nye folk, reiser mye mer, har spennende jobb, lærer mye. Man må nyte hver dag, virkelig. Merker jeg nå sitter og gleder meg til nyttårsaften fordi da har jeg også kule reiseplaner med bra folk, og høsten er ganske stressende på jobb med mye arbeid og null feriedager igjen, så jeg liksom trøster meg med at det er jul om null komma niks, bare å lukke øynene og når jeg åpner dem igjen så står jeg og teller ned til 2019 på Times Square. Men herregud, det skal jo skje masse spennende før det og liksom. Må leve i nuet. Anonymkode: e99ac...2e0 mulig det er pga man som barn har en mindre hjerne 😛 Alt virket jo så stort da jeg var barn, kan gå inn på samme rom som voksen og få sjokk over hvor lite dette enrome rommet egentlig er. Ved å gå inn på klasserommet du hadde som barn f.eks? husker det som veldig stort...så går man inn og det er blitt lite 😛 Anonymkode: fc5ec...10d
Filicia Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 Jeg synes tiden går så sakte jeg. Kjempesakte. Hva skal jeg gjøre for å få tiden til å gå litt fortere? Dagene blir aldri ferdige.
Maestro Skrevet 13. august 2018 #10 Skrevet 13. august 2018 Er 25 og føler at dagene løper ifra meg 😮
Katten.2.0 Skrevet 13. august 2018 #12 Skrevet 13. august 2018 Tenker fortsatt at 70-tallet var 30 år siden, jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #13 Skrevet 14. august 2018 Fikk barn som 18 åring, så sa det poff og nå er jeg 43. Anonymkode: b324f...a0f
Silfen Skrevet 14. august 2018 #14 Skrevet 14. august 2018 4 timer siden, Katten.2.0 skrev: Tenker fortsatt at 70-tallet var 30 år siden, jeg. Noe sånt. Jeg nesten skremt av at jeg kan tenke på ting som skjedde for 20 år siden som det bare var et par år siden. 😆 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #15 Skrevet 14. august 2018 Tiden går jo egentlig ikke fortere, for en dag varer like lenge nå som den alltd har gjort. Det er bare at opplevelsen av tiden endrer seg med årene. Barn lever mer i nuet enn voksne, så der ligger nok mye av forklaringen. Anonymkode: d1e94...936
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #16 Skrevet 14. august 2018 Ja! Fra jeg fylte 20 har de bare flydd unna. Anonymkode: 7fa1c...13f
Gjest Stella Rose Skrevet 14. august 2018 #17 Skrevet 14. august 2018 Jepp, årene flyr, føler det bare var et par år siden jeg fylte 30, men det er snart 10 år siden.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #18 Skrevet 14. august 2018 Tiden går selvfølgelig ikke raskere, men når dagene blir mer like som voksen, så kan det oppleves raskere for mange. Når man er ung, er det meste nytt, mens man som voksen "har sett det meste før" og får dermed følelsen av at dagene bare går i hverandre. Pass på å prøve å nyte tiden og vær litt var på at ting ikke bare skal gå i hverandre. Det kan være tegn på at man trenger noe nytt i livet. For mange er livet ganske kjedelig og monotont, der man jobber 24/7/365. Man bør forsøke å bryte det monotone med noen opplevelser iblant. Anonymkode: dae3d...0f4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. august 2018 #19 Skrevet 14. august 2018 "Livet er som en dorull, når det nærmer seg slutten går det fortere og fortere" 😂 Tiden går i samme tempo, men oppleves som raskere jo eldre vi blir.
Honey Dew Skrevet 14. august 2018 #20 Skrevet 14. august 2018 Den raser faktisk avgårde. Det merker du godt når du har kommet opp i min alder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå