Gå til innhold

Grønne planter inne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er de grønne plantene dine i live?

Jeg klarer selv å drepe dem etter ett år eller to.

Nå som vinteren kommer og vinduet ut blir da kaldt. Kan jeg da ha de grønne plantene på planteplanken eller vinduskarmen sånn at de grønne bladene klistrer seg til vinduet? Noen av de grønne bladene. Resten vender ut mot rommet.

Kan det være grunnen til at de grønne plantene mine dør? De har stått i vinduskarmen og de bladene som da går mot vinduet må vell fryse? Har ikke tenkt på det før men kom på det nå. Men det er vell vanlig med grønne planter i vinduskarmen? Eller? Jeg vet ikke? Hva tror dere?

Anonymkode: 37748...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innen et år er de vokst såpass at de trenger de å pottes om. Hvis du gjør det vil de vokse jevnt og trutt videre og bli store og fine et år til, da du kan gå gjennom samme prosess igjen.

Anonymkode: bee44...cbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må de da få enda større Potter da? Hvor finner jeg store Potter? Sånne Potter som man egentlig bruker ute?

Anonymkode: 37748...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantene skal ha lys, men ikke ha direkte sollys. På nyåret kan du skifte blomsterjord, altså 1 gang i året, på grunn av at plantene har brukt opp næringen i jorda. Eventuelt litt større potter, spør på Plantasjen. På sommeren kan du spraye dem lett med vann i tillegg til å vanne. Husk at de ikke skal ha for mye vann. Stikk fingeren ned i jorda et par cm., er det tørt, skal det vannes.

Anonymkode: 8dd95...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann i bunnen av potten eller på skålen, ikke ovenfra. Prøv å unngå at røttene blir stående i vann, dvs sett plantene oppå en cm eller så med oasis i bunnen.

Pott om en gang i ny og ne.

Husk litt gjødsel.

Anonymkode: 880e0...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har drept noen stueplanter, men de vokser noe enormt. Jeg har bare ikke hjerte til å kaste disse sværingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...