Gå til innhold

Anbefal et reisemål i Europa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en tur vekk. En spennende by eller land for ca 2 uker. Må være rimelig. Kan flytte på meg, blir rastløs fort på samme sted. Gidder ikke sole meg mye. Ikke Spania, Frankrike, Portugal, Italia. Men gjerne ganske syd i Europa  

Tips, anyone? :) 

Anonymkode: d5272...4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i Estland, Tallinn nå. Drog hit fordi det var billige flybilletter. Har leid leilighet på Airbnb og bodd her en uke. Vært på escape room, guidede utflukter, leid bil og kjørt til Russland Grensen, sett på gamle Soviet byer og mye mer. Fantastisk uteliv her. God shopping. Mye kultur og mye historie som overrasket. Vil anbefale deg og alle andre å reise hit. 

Anonymkode: 5a6fd...6bc

Skrevet

Har vært i Estland! :) 

ts

Skrevet

Hva med kroatia? Utrolig mange fine steder og nå som sesongen går mot slutten så er  det billig å bo der. Du kan kombinere med noen dager i Bosnia som også er billig og absolutt verdt å få med seg!

Anonymkode: eb981...585

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kroatia? Utrolig mange fine steder og nå som sesongen går mot slutten så er  det billig å bo der. Du kan kombinere med noen dager i Bosnia som også er billig og absolutt verdt å få med seg!

Anonymkode: eb981...585

Hmm. Kan være et alternativ!

Skrevet

Kroatia.

Anonymkode: 2bc79...ae9

Skrevet

Jeg likte personlig veldig godt Berlin. 

Samme med både Warszawa og Krakow. Polen er veldig billig! Kan anbefalest :) 

Roma og Athen var varmt, men reiste midt i juli og, så ikke rart det, men begge fine byer. 

Jeg vil gjerne selv tilbake til Paris da jeg var der som barn og tror jeg kunne fått mer ut av byen som voksen, samme gjelder for London. 

Anonymkode: 55308...34b

Skrevet

Praha! Der er det kjempe fint!

Skrevet

Cork, Ireland

Anonymkode: 1f55d...900

Skrevet

Edinburgh uten tvil! 

Anonymkode: 60022...f8e

Skrevet (endret)

Split eller Trogir  i Kroatia

Sjekk også ut Makedonia og Albania

Eventuelt  Gibraltar . 

Sofia eller Varna i Bulgaria.

Mostar i Bosnia er også en fin liten by.

Eller sjekk ut cruisselskapene sine ruter i Middelhavet. Da kan du bli med på utflukter og får mye forandring hver dag. 

Endret av caroprins
Gjest Overrasket
Skrevet

Slovenia, evt. Ungarn og Slovenia i kombinasjon.

Skrevet

Hei,

Du vil på ferie, til syden? Varmere strøk? :) Og noe som ikke koster all verden?

Da kan jeg anbefale mitt hjemmeland. BOSNIA!

Det er mye du kan oppleve her, Sarajevo er en fin by, i nærheten har du de bosniske pyramidene som er et spennende verdensfenomen: Google "pyramider i bosnia" så kan du finne ut mye. Ellers er det mye å oppleve i Bosnia bare man informerer seg på forhånd og blir litt "kjent" med landet før man reiser.

Anonymkode: bf775...4d7

• Liker 2
Skrevet

Slovenia! Nydelig land, og veldig korte avstander, så man kan fint flytte rundt på seg og få sett en del. Anbefaler iallefall Ljubljana og Lake Bled.

Kan fint kombineres med Kroatia f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Ungarn,Serbia og Bosnia er flotte og rimelige land i mine øyne :) 

Ellers er jeg veeeldig glad i England/Skottland :)

Skrevet

Kroatia er veldig bra, men hopp gjerne over Dubrovnik. Split er en fin by, og besøk også gjerne Hvar og Trogir. Kroatia kan kombineres med Slovenia og der anbefaler jeg å besøke Ljubljana,  Postojna og Bled. 

Ellers har jeg blitt anbefalt Albania nå, men har ikke besøkt det selv enda.  Skal visstnok være relativt uberørt av turisme enn så lenge, ha godt klima, god mat og det er billig der. 

Noen venner av meg anbefaler også Nord Kypros, som skal være helt annerledes enn Kypros. Nord Kypros er jo tyrkisk, med da nydelig tyrkisk mat, lavt prisnivå, og skal være den fineste delen av øya.  

Skrevet

Hellas, Athen, Santorini, Paros, Anit-Paros, Mykonos, ja egentlig de fleste øyene.

Ellers hvis jeg skulle reise så ville jeg dratt til Skottland, Irland, Island, Latvia, Polen, Estland, Litauen, Ungarn eller Tsjekkia. 

Anonymkode: c2bef...6c4

Skrevet

TS her. Tusen takk for mange gode forslag. Ser ut som jeg skal undersøke Bosnia, Kroatia, Sloveina, Ungarn.... Kanskje Kypros. 

Er det forresten noen som har vært i Wien? :) 

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Tusen takk for mange gode forslag. Ser ut som jeg skal undersøke Bosnia, Kroatia, Sloveina, Ungarn.... Kanskje Kypros. 

Er det forresten noen som har vært i Wien? :) 

Ja, Wien er fint det. Masse bra kulturtilbud, interssant lokal mat og vin og spennende nok. Det er ikke min absolutt favorittby, men jeg bare gode minner derfra.

Skrevet

Hva med Pattaya? Veldig billig mat og billige flybilletter (direktefly). I tillegg har du Kåres Partybar. Ender opp med en mye billigere reise enn til Europa. 

Anonymkode: 74d8f...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...