AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Hei!:) Hva er normal leggetid i ferien for dine barn?:) Jeg begynner å lure på om jeg og samboer kanskje er altfor strenge på det; de eldste jentene på ti og tolv fra hans tidligere ekteskap bor her halvparten av tiden, og jeg har skjønt at vi praktiserer dette med leggetid ganske ulikt. Hos mor legger de seg tolv+ hver dag i ferien (i følge eldste) og da gjerne med telefonen på sengen en stund etter det. Her er det stort sett ganske mye tidligere, normalen er vel sånn mellom ti og halv elleve ca nå i ferien, senere om vi gjør noe spesielt, ser film eller noe sånt. Men det skjer jo ikke hver dag da:) Noen ganger tidligere dersom vi skal tidlig opp dagen etterpå. De får heller ikke ta med seg telefonen på senga. Synes det virker som om lite søvn påvirker ungene både når det kommer til humør og det å takle motgang, og dårligere matlyst. Men er det vi som er veldig strenge når det kommer til nattatid? Hva er vanlig hos dere?:) Anonymkode: 20a92...fce
Belima Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Mitt barnebarn på 11 år får lov til å være oppe til kl 2200, hvis han ser film hjemme sammen med mor eller far. Mobilen er i stua om natta. Han var hos meg i helga og da ble det veldig sent fordi han skulle få se planeten Mars som først er synlig etter kl 2300. Det er et unntak ikke vanlig altså. Barn trenger søvn før midnatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå