Gå til innhold

Kyllingpizza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har Arkanas oppskrift på kyllingpizza og rømmedressing? finner den ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står noe på 1 sida i dagboka hennes....

KAn det være det du mener? Litt under halvveis nede på sia.

Skrevet

kanskje..men trodde den var med kyllingfilet.

Skrevet

Tykk bunn: Til to personer måler jeg opp 200 g hvetemel, så har jeg i ½ pose tørrgjær, litt salt, litt sukker, litt italienske krydder, et egg, en god klunk olivenolje og nok lunkent vann til en god deig. La heve en halvtimes tid.

Pizzasaus: Fres en stor hakket løk og 3-4 hakkede hvitløksfedd i litt olje. Tilsett en boks hakkede tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, oregano, basilikum, laurbærblad, salt, pepper og litt sukker. La småkoke en halvtimes tid, fisk ut laurbærbladene og kjør sausen glatt i blender eller med stavmikser. Denne oppskriften holder til ca 3 pizzaer, så det er greit å fryse ned.

Så bruner jeg kyllingfilet i panne og ettersteker i ovn ved 200 grader i 8-9 minutter. Avkjøler til jeg kan ta på den og river i biter som fordeles over pizzaen. Så har du på det du ønsker: oliven, hakket løk, ananas, chili, sopp osv.

Når det gjelder osten bruker jeg en blanding av cheddar (for smak) og mozzarella (for konsistens). Men dette gjør du som du selv ønsker. Pizzaen stekes ved 225 grader i 15 minutter.

Rømmedressing: Et beger lettrømme blandes med 1 ss sitronsaft, 1 ts salt, 1 ts pepper, 1½ ts hvitløkspulver, 1 ts løkpulver, 1 ts sukker og en hel potte hakket gressløk. Dressingen smaker best om den får stå et par timer i kjøleskap.

Skrevet

Tusen takk!! det var denne jeg mente.. nå er helgen redda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...