AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Må ut på leiemarkedet for første gang på ca 20 år. Kikker nå på noen leiligheter og ser flere skrive at de krever referanse Må dette være referanse fra tidligere utleiere eller kan det liksom være hvem som helst? Anonymkode: c1de0...fbb
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Må da være tidligere utleiere. Du kan ikke akkurat spørre en tilfeldig person om de vil være referanse Anonymkode: 8c4ef...650
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 Du kan spørre arbeidsgiver. Anonymkode: 4dcf0...317 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må da være tidligere utleiere. Du kan ikke akkurat spørre en tilfeldig person om de vil være referanse Anonymkode: 8c4ef...650 Derfor jeg også ble litt usikker. Men hva som det da er første gang man skal leie liksom Anonymkode: c1de0...fbb
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan spørre arbeidsgiver. Anonymkode: 4dcf0...317 Jeg er ufør. Tviler på at jeg stiller sterkere ved å oppgi nav som referanse Anonymkode: c1de0...fbb
atropos Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 Du får si det som det er da. Du har ikke bodd noe annet sted på 20 år, og har ingen andre utleiere å referere til. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør. Tviler på at jeg stiller sterkere ved å oppgi nav som referanse Anonymkode: c1de0...fbb Du oppgir en venn eller familiemedlem Anonymkode: abbd2...52d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 39 minutter siden, atropos skrev: Du får si det som det er da. Du har ikke bodd noe annet sted på 20 år, og har ingen andre utleiere å referere til. 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du oppgir en venn eller familiemedlem Anonymkode: abbd2...52d Ja jeg får bare forklare meg så godt jeg kan og heller bare spørre om de ønsker å prate med familie, venner eller eks samboer. Har jo ikke noe å skjule og jeg tviler på at noen jeg kjenner vil snakke om meg i en negativ tone Anonymkode: c1de0...fbb 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #9 Skrevet 14. august 2018 Har du eid tidligere? Hvor har du bodd? Om du har eid sier du bare det, og evt grunn for hvorfor du nå vil leie. Her bør det helst ikke være "fordi jeg har dårlig råd". Anonymkode: 204ca...b24
Inwe Skrevet 14. august 2018 #10 Skrevet 14. august 2018 Jeg brukte mamma første gang, men det er kanskje litt mer innafor når man er 18 😂
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #11 Skrevet 14. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du eid tidligere? Hvor har du bodd? Om du har eid sier du bare det, og evt grunn for hvorfor du nå vil leie. Her bør det helst ikke være "fordi jeg har dårlig råd". Anonymkode: 204ca...b24 Nei, men jeg har bodd med en mann som har stått på leiekontrakten og som har vært den som har betalt leien. Og den huseieren vil jeg nødig spørre da han ikke liker meg sv en eller annen grunn Akkurat nå, Inwe skrev: Jeg brukte mamma første gang, men det er kanskje litt mer innafor når man er 18 😂 Ja det er kanskje litt enklere jo yngre man er, men jeg har jo faktisk en far som har drevet et ganske stort og kjent firma i mange, mange år, så om jeg oppgir han så virker det jo litt seriøst også kanskje 🤔 Anonymkode: c1de0...fbb
Inwe Skrevet 14. august 2018 #12 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg har bodd med en mann som har stått på leiekontrakten og som har vært den som har betalt leien. Og den huseieren vil jeg nødig spørre da han ikke liker meg sv en eller annen grunn Ja det er kanskje litt enklere jo yngre man er, men jeg har jo faktisk en far som har drevet et ganske stort og kjent firma i mange, mange år, så om jeg oppgir han så virker det jo litt seriøst også kanskje 🤔 Anonymkode: c1de0...fbb Hva med å bruke mannen du bodde med? Om dere fortsatt er venner da. Din far kan også fungere. Jeg ville bare vært ærlig og fortalt det som det var. Jeg har kun behøvd referanse 2 ganger på de 6 stedene jeg har leid.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #13 Skrevet 14. august 2018 10 minutter siden, Inwe skrev: Hva med å bruke mannen du bodde med? Om dere fortsatt er venner da. Din far kan også fungere. Jeg ville bare vært ærlig og fortalt det som det var. Jeg har kun behøvd referanse 2 ganger på de 6 stedene jeg har leid. Ja jeg kan fint bruke mannen jeg har bodd med også. Vi er fortsatt gode venner så han vil hjelpe meg så langt det er mulig 👍 Anonymkode: c1de0...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå