lemoncake Skrevet 13. august 2018 Forfatter #21 Skrevet 13. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å se eventuelle edderkopper når både tak og vegger er mørke 😮 Anonymkode: 6add4...d99 Hehe! Det har du rett i! Men det du ikke vet har du ikke vondt av 😂 Uansett, så har vi katt, så vi får sende han inn på inspeksjon før vi legger oss. 😹
lemoncake Skrevet 13. august 2018 Forfatter #22 Skrevet 13. august 2018 14 minutter siden, Rumle skrev: Synes det kan være kjempefint om det passer med det du har ellers. Mørke farger på vegg og tak kan like gjerne få et lite rom til å føles større ved at man ikke helt ser/får riktig fornemmelse av hvor stort det egentlig er Hmm, det har du kanskje rett i. 🤔 Det har jeg ikke tenkt så mye på. Vi har en blåfarge på soverommet idag og hvitt tak. Blåfarge er litt mørk. Har ikke reagert på at rommet virker mindre. Men så har det alltid vært litt mørkt. Tror soverommet er ca 14 kvadrat + -. Så lenge vi ikke skal selge så er der ikke så viktig for meg at rommet virker lite pga farge. Viktigere at jeg sover godt og trives. 😄
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #23 Skrevet 13. august 2018 Har nettopp malt soverommet, ønsket meg også mørkt tak. Men turte ikke ta den helt ut, dessverre, for kunne fint hatt det mørkere Valgte Jotun Balanse på veggene, og Soft mint på taket. Detaljer som vinduskarm og dør er i hvitt (bomull). Skulle bare ønske jeg hadde tatt en hakket mørkere farge i taket, men uansett er det så mye mer behagelig med en farge som passer til veggfargen, i stedet for veldig kontrast. Neste gang skal jeg ta i enda mer! Anonymkode: 7a686...a6d 3
lemoncake Skrevet 13. august 2018 Forfatter #24 Skrevet 13. august 2018 25 minutter siden, Vampen skrev: Jeg har prøvd å finne noe som passer til Soft teal av samme årsak, og jeg mener å huske at Oslo ofte ble nevnt med farger som Linblå og St. Pauls blue? Jeg vil også tro den er fin mot gråtoner. Jeg synes egentlig den er fin mot mye, men funker sikkert best mot kalde undertoner. Kanskje Soft teal hadde vært fin mot Oslo. Det er jo grønt i dem begge. Skal se nærmere på de to. Takk for tipset! 👍😊
Vampen Skrevet 13. august 2018 #25 Skrevet 13. august 2018 11 minutter siden, Jolen77 skrev: Kanskje Soft teal hadde vært fin mot Oslo. Det er jo grønt i dem begge. Skal se nærmere på de to. Takk for tipset! 👍😊 Jeg vurderer den kombinasjonen, eller soft teal/st. Pauls, i et annet rom, med soft teal som hovedfarge. 🙂 Jeg har funnet ut at jeg må prøve noen strøk for å se komboen ordentlig. Jeg synes disse er litt vanskelig å se ordentlig for seg.
lemoncake Skrevet 13. august 2018 Forfatter #26 Skrevet 13. august 2018 2 minutter siden, Vampen skrev: Jeg vurderer den kombinasjonen, eller soft teal/st. Pauls, i et annet rom, med soft teal som hovedfarge. 🙂 Jeg har funnet ut at jeg må prøve noen strøk for å se komboen ordentlig. Jeg synes disse er litt vanskelig å se ordentlig for seg. Enig, må ta noen tester her og. Vi har litt rester igjen av St Paul som jeg også vurderer. Så får teste litt og vurdere noen kombinasjoner. Er jo litt spennende. Og blir det ikke bra så får vi male på nytt. 😄 Vi har mye male prosjekter denne høsten, men det er jo gøy med forandringer! 😂
lemoncake Skrevet 14. august 2018 Forfatter #27 Skrevet 14. august 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nettopp malt soverommet, ønsket meg også mørkt tak. Men turte ikke ta den helt ut, dessverre, for kunne fint hatt det mørkere Valgte Jotun Balanse på veggene, og Soft mint på taket. Detaljer som vinduskarm og dør er i hvitt (bomull). Skulle bare ønske jeg hadde tatt en hakket mørkere farge i taket, men uansett er det så mye mer behagelig med en farge som passer til veggfargen, i stedet for veldig kontrast. Neste gang skal jeg ta i enda mer! Anonymkode: 7a686...a6d Det er jo to farger som passer fint sammen. Vi har vurdert å male stueveggene i Minty breeze. Men i stuen tør jeg ikke male tak i annet en hvit. Stuen er stor og det er mye tak. 😊
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #28 Skrevet 14. august 2018 1 time siden, Jolen77 skrev: Det er jo to farger som passer fint sammen. Vi har vurdert å male stueveggene i Minty breeze. Men i stuen tør jeg ikke male tak i annet en hvit. Stuen er stor og det er mye tak. 😊 Det var Minty breeze og Soft mint jeg stod mellom på taket, angrer på at jeg ikke tok MB som er mørkere. Har sett flere bilder av at den er fin på stue også! (Og der er jeg enig, hadde nok ikke turt noe annet enn hvitt tak på stue) Anonymkode: 7a686...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå