AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Det virker som at enkelte mennesker tror at livet går og skal gå på skinner. Som tror det er unormalt å ha nedturer i livet, og som genuint tror at mennesker er så lykkelige som det vises på SoMe. De skjønner liksom ikke at livet er hardt, og virker aldri å ha opplevd motgang. Hvordan er dette mulig? Anonymkode: 07c32...9a3 1
gurine Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Joda, vi skjønner det. Men det er lettere å ha en positiv innstilling. Og om det skjer no tungt/vondt/vanskelig så velger man jo hvordan man vil møte det og hva det skal gjøre med deg. 12
Lillemor6 Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som at enkelte mennesker tror at livet går og skal gå på skinner. Som tror det er unormalt å ha nedturer i livet, og som genuint tror at mennesker er så lykkelige som det vises på SoMe. De skjønner liksom ikke at livet er hardt, og virker aldri å ha opplevd motgang. Hvordan er dette mulig? Anonymkode: 07c32...9a3 Det kan virke som at livet går på skinner for noen i livet, det er bare et "spill for galleriet" livet går ikke på skinner for noen i denne verden selv om det virker sånn. 8
BiancaWhite Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som at enkelte mennesker tror at livet går og skal gå på skinner. Som tror det er unormalt å ha nedturer i livet, og som genuint tror at mennesker er så lykkelige som det vises på SoMe. De skjønner liksom ikke at livet er hardt, og virker aldri å ha opplevd motgang. Hvordan er dette mulig? Anonymkode: 07c32...9a3 Noen lever nok et lettere liv enn andre ja. Hva så? Hva vi opplever kan jo være konsekvenser av valgene vi tar og forventningene våre og. Jeg kjenner jo til folk som virker til å ha glidd veldig lett gjennom livet, men de har også valgt (i følge meg) en veldig kjedelig vei. Jeg har valgt en vanskelig vei og møter derfor flere utfordringer/skuffelser osv. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 3 minutter siden, gurine skrev: Joda, vi skjønner det. Men det er lettere å ha en positiv innstilling. Og om det skjer no tungt/vondt/vanskelig så velger man jo hvordan man vil møte det og hva det skal gjøre med deg. Til en viss grad, ja. Men er det ikke bedre å være realistisk på at livet går opp og ned fremfor å bli fullstendig skuffet over at livet kan slå oss i bakken? Anonymkode: 07c32...9a3 3
Gjest Made4u Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som at enkelte mennesker tror at livet går og skal gå på skinner. Som tror det er unormalt å ha nedturer i livet, og som genuint tror at mennesker er så lykkelige som det vises på SoMe. De skjønner liksom ikke at livet er hardt, og virker aldri å ha opplevd motgang. Hvordan er dette mulig? Anonymkode: 07c32...9a3 Ung naivitet i så fall, alle opplever før eller siden motgang som får dem til å innse at livet ikke er som du beskriver. Når det er sagt så er det mer vanlig blandt dem som ser opp mot noen å tenke ta livene til dem de ser opp til går på skinner, ikke dermed sagt at de noen tenker slikt om selv føler at livene deres går på skinner, møter sine utfordringer og problemer de også og kan som alle bli såret eller lei seg. Hva gjelder ett liv på skinner så har vi vel alle her i landet det, i andre deler av verden opplever mennesker at familie og venner drepes i krig, sult og elendighet etc. Så sant mann ikke ender som narkoman eller i fengsel m.m. er vel mennesker på sosialstønad de som sliter mest her i landet, men selv dem har et økonomisk liv på skinner sammenlignet med de fleste i verden om man ser det i perspektiv - så vil si at vi her i landet, i alle fall oss som jobber og tjener bra, har ett liv på skinner sett fra de fleste sitt perspektiv.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 Joda, vi har hatt våre solide nedturer i livet vi og. Men jeg har ikke behov for å la det bestemme hvem jeg er. Og jeg søker heller ikke medlidenhet fra andre. Det handler om hva man velger å fokusere på. For livet innebærer også så uendelig mye godt. Så ja, jeg er lykkelig. Hver dag. Og blir nok oppfattet som en av disse som "livet går på skinner" for. Men det er fordi jeg ikke lar tilbakeslagene definere hvem jeg er. Og jeg kan garantere deg at absolutt alle har hatt sine nedturer. Det er hvordan du tar de som definerer mennesket. Anonymkode: 2183b...ddb 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 Jeg har opplevd føle ting i livet. En gang var livet mitt veldig vanskelig. Så begynte jeg å fokusere annerledes. Jeg begynte også å tro. På evig liv, på at verden er grunnleggende god og at livet ikke er ment å være hardt. På loven om tiltrekning. Nå er livet mitt helt annerledes, og kommer til å fortsette å være det. Vonde ting kan fortsatt skje, min innstilling til det er helt annerledes enn før. Det betyr at livet både er mye mindre vondt enn før, OG at de evt vonde ting jeg måtte oppleve blir mye mindre viktige. Det er så godt å ha det sånn. Det føles riktig. Men for andre kan jeg sikkert oppfattes som du beskriver. Men jeg har tatt et aktivt valg om at det viktigste for meg er å ha det bra. Det trumfer alt, selv det å bli misforstått av andre. Anonymkode: 8693c...18f 4
BiancaWhite Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til en viss grad, ja. Men er det ikke bedre å være realistisk på at livet går opp og ned fremfor å bli fullstendig skuffet over at livet kan slå oss i bakken? Anonymkode: 07c32...9a3 Bittre mennesker skal prakke på andre at "livet er hardt". Ja, jeg vet livet er hardt. Det er ikke en dans på roser, isf. Men jeg tar avstand til slike negative folk som setter seg ned og er hva de selv kaller "realistiske". Det finnes nemlig ikke noe mer realsitisk enn å være negativ. For den negative prøver ikke. Den negative vet svaret nettopp fordi negativiteten ikke fører noe sted. "Jeg gidder ikke å søke jobber for jeg får ikke jobb likevel, så bare gi opp. Resten av livet ditt skal bestå av å være arb.ledig". Jeg blir kjempe irritert på mennesker som prakker sin negativitet på andre. 6
Gjest studentmammaen Skrevet 13. august 2018 #10 Skrevet 13. august 2018 Jeg er så glad for at jeg har kjent på utfordringer!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #11 Skrevet 13. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd føle ting i livet. En gang var livet mitt veldig vanskelig. Så begynte jeg å fokusere annerledes. Jeg begynte også å tro. På evig liv, på at verden er grunnleggende god og at livet ikke er ment å være hardt. På loven om tiltrekning. Nå er livet mitt helt annerledes, og kommer til å fortsette å være det. Vonde ting kan fortsatt skje, min innstilling til det er helt annerledes enn før. Det betyr at livet både er mye mindre vondt enn før, OG at de evt vonde ting jeg måtte oppleve blir mye mindre viktige. Det er så godt å ha det sånn. Det føles riktig. Men for andre kan jeg sikkert oppfattes som du beskriver. Men jeg har tatt et aktivt valg om at det viktigste for meg er å ha det bra. Det trumfer alt, selv det å bli misforstått av andre. Anonymkode: 8693c...18f Jeg har opplevd fæle ting skulle det stå.. Anonymkode: 8693c...18f
BiancaWhite Skrevet 13. august 2018 #12 Skrevet 13. august 2018 Akkurat nå, studentmammaen skrev: Jeg er så glad for at jeg har kjent på utfordringer! Jeg også. Men man kan faktisk gå lei noen ganger. Jeg vet om folk som har glidd veldig lett hittil. Verden til vedkommende kommer til å gå under den dagen hn blir forlatt av kjæresten (hvis det skjer), foreldrene dør osv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #13 Skrevet 13. august 2018 Jeg føler kanskje jeg har glidd litt gjennom livet, iallfall store deler av det. Men har da også opplevd motgang, nedturer, sykdom i familie og kjærlighetssorg. Og selv om jeg ikke unner noen dette så er det en del av meg som setter pris på erfaringene. Det gjør at jeg forstår at ikke alt er en dans på roser. Men jeg har også beholdt en positiv innstilling og synes ikke man skal rakke for mye ned på det. Selv om jeg forstår motgang, og det kan føles noe mørkt for meg og noen ganger, så har jeg aldri sett på livet som direkte hardt. Hvordan man har det og hvordan man tar det henger sammen. Mulig du har hatt akkurat de samme forutsetningene for et bra liv og opplevd akkurat like mye/lite mørkt som en person du anklager for å være "for" lykkelig og positivt innstilt til livet. Anonymkode: 38262...86a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #14 Skrevet 13. august 2018 Jeg tenker at de menneskene er heldige. Ja, så vil jeg kanskje heller velge en omgangskrets med litt mer dybde og livserfaring, men de er nå likeså heldige med at de slipper store livskriser. Foreløpig i alle fall. Så er det jo også slik at alt ikke er som det virker på overflaten. Utad kan det for eksempel se ut til at jeg har det veldig bra og lykkes på mange områder i livet, men så er det et fåtall som kjenner til hvordan omstendighetene faktisk har vært det siste året og at jeg per nå egentlig ikke har det så bra. Men jeg ser ikke hva andre har med det å gjøre. Jeg setter på et smil når noen randoms spør meg om ting i livet mitt fordi jeg 1. synes at de ikke har noe med det og 2. ønsker å bli oppfattet som en smilende og hyggelig person. Hvis jeg ikke klarer å gjøre dette unngår jeg folk jeg kjenner. Anonymkode: 5ca66...365 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #15 Skrevet 13. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler kanskje jeg har glidd litt gjennom livet, iallfall store deler av det. Men har da også opplevd motgang, nedturer, sykdom i familie og kjærlighetssorg. Og selv om jeg ikke unner noen dette så er det en del av meg som setter pris på erfaringene. Det gjør at jeg forstår at ikke alt er en dans på roser. Men jeg har også beholdt en positiv innstilling og synes ikke man skal rakke for mye ned på det. Selv om jeg forstår motgang, og det kan føles noe mørkt for meg og noen ganger, så har jeg aldri sett på livet som direkte hardt. Hvordan man har det og hvordan man tar det henger sammen. Mulig du har hatt akkurat de samme forutsetningene for et bra liv og opplevd akkurat like mye/lite mørkt som en person du anklager for å være "for" lykkelig og positivt innstilt til livet. Anonymkode: 38262...86a Tenker at man åpenbart ikke har de samme forutsetningene i dette tilfelle. Men jeg tenker nå heller ikke at det er noe galt i å påpeke dette. Det finnes mennesker som har bedre forutsetninger til å takle traumer og andre vanskelige situasjoner enn andre, mens noen har mye dårligere forutsetninger. Det er litt av pakken med å være et menneske. Anonymkode: 5ca66...365 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #16 Skrevet 13. august 2018 Slike selvgode og bortskjemte bitcher som skal ha viljen sin i alt. En dag vil karma også komme til dem. Anonymkode: 8fa71...82b 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #17 Skrevet 13. august 2018 25 minutter siden, Lillemor6 skrev: Det kan virke som at livet går på skinner for noen i livet, det er bare et "spill for galleriet" livet går ikke på skinner for noen i denne verden selv om det virker sånn. Sant nok. Folk kan ha ganske tragiske bakgrunner men likevel si at livet er en lek. Andre igjen har virkelig seilet gjennom livet der det verste som har skjedd er en dårlig karakter. Anonymkode: 07c32...9a3 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #18 Skrevet 13. august 2018 Men noen ganger går det jo på skinner. Jeg har opplevd masse motgang, men mesteparten var litt selvforskyldt. Har ikke hatt annet enn småproblemer på mange år, og det har ikke samboeren heller. Regnermed det dukker opp noe, men ikke nødvendigvis noen store problemer. Anonymkode: 467a4...b92 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #19 Skrevet 13. august 2018 Regner med dette er folk du ikke kjenner så godt, lett at det ser sånn ut fra utsiden at alt er fint og flott. Anonymkode: d61a5...20e
matrobot Skrevet 13. august 2018 #20 Skrevet 13. august 2018 (endret) Livet mitt går på skinner - selv om eksen min var utro og nå er jeg alene med 2 barn med trang økonomi. Man kommer ikke langt ved å sitte hjemme og synes synd på seg selv. Jeg velger heller å ta livet mitt lett - altså, gjøre det beste ut av det og gå videre. Så langt har det gått fint for meg (og barna) Endret 13. august 2018 av matrobot 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå