AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Jeg har søkt en jobb i det offentlige, og jeg vil tro mange har vært på ferie tilogmed denne uken her. Fristen var 8.august. Hvor tidlig synes dere man kan maile arbeidsgiver og spørre om de er igang med intervjurunder? Jeg får jo følgelig en mail med avslag om de ikke kaller meg inn, men av erfaring tar jo dette veldig lang tid - og jeg har bare lyst til å få det overstått om en ikke er kalt inn. Anonymkode: 1e378...e4e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Du kan fint sende nå! Anonymkode: a2f09...25f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 Det er jo bare tre virkedager siden, synes du kan vente ut uka. Tar tid å bla gjennom søknader å booke inn intervjuer, kanskje noen av de som holder i prosessen ikke var tilbake før i dag engang. Hadde ventet til mandag iallfall, tipper de tidligst begynner å innkalle til intervjuer denne uka, og da skal de være mye mer effektive enn hva jeg har inntrykk av at det offentlige kan være. Som en som har ansatt selv et par ganger så synes jeg det er noe masete med telefoner og mailer før man har fått lest gjennom alle søknadene engang, man har liksom et system og en rekkefølge på ting, så føles det som de bryter inn veldig prematurt og skal ha svar før jeg har et svar. Teller negativt i min bok, selv om jeg jo ikke gir avslag utelukkende basert på det da. Selv gjør jeg det aldri, venter kanskje to uker og tenker at da ble det ikke noe intervju denne gang. I det offentlige har jeg opplevd å få formelt/skriftlig avslag sånn et halvt år senere, jeg hadde nå tatt hintet før det da Anonymkode: 2bb4e...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå