AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 vurderer å by på en leilighet på Alexander Kiellands plass, men har ikke vært så mye i det området. Tror dere at det vil lønne seg å kjøpe der? Og er det et hyggelig sted å bo? Setter stor pris på alle svar! 😊 Anonymkode: 0e125...7cc
Atea Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 59 minutter siden, AnonymBruker said: vurderer å by på en leilighet på Alexander Kiellands plass, men har ikke vært så mye i det området. Tror dere at det vil lønne seg å kjøpe der? Og er det et hyggelig sted å bo? Setter stor pris på alle svar! 😊 Anonymkode: 0e125...7cc Har ikke bodd der selv, men vært mye i området og kjenner folk som bor og trives der. Stille og rolig, sentralt, gangavstand til sentrum og Løkka, Majorstua og det meste, Akerselva rett ved, uteservering, Mathallen, kino, spisesteder. Veldig bra med kollektivtransport alle veier. Om det vil lønne seg å kjøpe der vet jeg ikke, men er et sted jeg kan anbefale hvis du skal investere i bolig. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 3 minutter siden, Atea skrev: Har ikke bodd der selv, men vært mye i området og kjenner folk som bor og trives der. Stille og rolig, sentralt, gangavstand til sentrum og Løkka, Majorstua og det meste, Akerselva rett ved, uteservering, Mathallen, kino, spisesteder. Veldig bra med kollektivtransport alle veier. Om det vil lønne seg å kjøpe der vet jeg ikke, men er et sted jeg kan anbefale hvis du skal investere i bolig. Stille og rolig vil jeg ikke si det er på generell basis, det spørs jo helt hvor nær man er krysset og veien. I bakgatene kan det sikkert være stille, men bor du mot hovedveien så er det nok mye trafikkstøy. Fint og sentralt, da, kan lett spasere både til sentrum og Løkka. Det eneste jeg har å innvende er trafikken, ellers liker jeg området. Anonymkode: 36b55...9ad 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 Iladalen er ren idyll. Så bor du rett over Alexander Kielland, er det veldig fint. Tror det vil lønne seg, ja. Anonymkode: fd840...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 Kiellands plass er veldig traffikert, så rolig vil jeg ikke kalle stedet. Det er mye trafikk der hele dagen, og også en del trafikk nattestid. Det ligger greit til mtp gangavstand til St. Hanshaugen og Løkka, og det går buss dit. Men dersom du tenker å ta T-bane, tog eller trikk til jobb, så er ikke Alexanders Kiellands plass stedet for deg, så det ikke går skinnetransport dit. Anonymkode: 36dda...a23 3
Atea Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker said: Stille og rolig vil jeg ikke si det er på generell basis, det spørs jo helt hvor nær man er krysset og veien. I bakgatene kan det sikkert være stille, men bor du mot hovedveien så er det nok mye trafikkstøy. Fint og sentralt, da, kan lett spasere både til sentrum og Løkka. Det eneste jeg har å innvende er trafikken, ellers liker jeg området. Anonymkode: 36b55...9ad Overså det med trafikken når jeg svarte. Det sier seg litt selv at det kan bli støy hvis leiligheten ligger ut mot krysset og ikke har tredoble isolerglass. Men man kan ikke sammenligne AKP med for eksempel Sinsenkrysset eller Carl Berner. Endret 13. august 2018 av Atea
Nuttery Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 Jeg bor rett ovenfor Alexander kiellandsplass og stortrives. Flott område, korte avstander til det meste, nok av butikker lett tilgjengelig og gode bussforbindelser rett utenfor døra. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 Før var AKP et rottereir av en plass, med mye rus og institusjoner. Nå har det blitt veldig fint der. Kort vei til det meste, men mye trafikk. Tror nok det er en god investering å kjøpe der. Anonymkode: 7f666...36c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #10 Skrevet 14. august 2018 Det er veldig fint hvis du er ung og hipp og vil bo sentralt. Jeg bodde i Uelandsgate i mine yngre dager og da plaget ikke støyen og trafikken meg. Dog vil jeg si det er litt kollektivt knotete. Ja bussen går hele tiden, men til å bo sentralt så tar det uforholdsmessig lang tid til byen med bussen som stopper over alt og stamper i kø hele veien. Kunne bodd ganske så mange t-bane stopp ut og brukt samme tid til JBT. Anonymkode: f7fce...908 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #11 Skrevet 14. august 2018 Jeg flyttet derfra i vinter, og jeg synes det var veldig stille og rolig. Det er lite tungtrafikk, og dermed lite støy. Anonymkode: 304e5...aec
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #12 Skrevet 14. august 2018 Akp er fantastisk! Kort vei til alt, og hvis du er opp mot Iladalen er det stille og rolig og faktisk veldig barnevennlig. Jeg bodde opp mot sagene, men min beste venninne bodde på akp, og hun stortrivdes der i 7 år før hun flyttet ut av byen. Vi er begge enige om at vi savner den plassen Anonymkode: 3d11b...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå