Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #1 Skrevet 11. mars 2005 Jeg snakket akkurat med en fyr hos Telenor, da jeg holder på å sette opp ny pc. Fikk ikke tilgang til internett, og ringte altså. Problemet var altså at maskinen prøvde å ringe opp en summetone. Etter tjue minutter hadde han enda ikke klart å finne det ut. Anbefalingen var å prøve å spørre noen jeg kjente som "kunne litt mye om data"! Jeg fant faktisk ut av det selv etter å ha vridd hjernen litt ekstra, og problemet er løst. Men makan til inkompetent fjols....!
Cronos Skrevet 11. mars 2005 #2 Skrevet 11. mars 2005 Ja, Telenor slutter aldri å overraske (på den negative siden).
Grooo Skrevet 11. mars 2005 #3 Skrevet 11. mars 2005 Hehe.. Huff, stakkars deg. Det er håpløst å ringe kundeservice når man får slik "service" som dette
Gjest Madeline Skrevet 13. mars 2005 #4 Skrevet 13. mars 2005 Har også dårlig erfaring med supporttelefonen. De klarte ikke å hjelpe meg med noen av problemene mine. Det gjaldt bl.a. at jeg ikke fikk summetone i modemet. Etter mye om og men sa de rett ut at de ikke hadde peiling. Etter litt strev selv og litt hjelp av en datakyndig venn, ble det i orden. Har hørt av andre også at på supporttelefonene, der er det ikke mye hjelp å få.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Vi fikk også mye motstridende info da vi installerte bredbånd. De glemte dessuten å sende ut brev med passord og sånn. Heldigvis er vi relativt datakyndige, så vir ordnet det meste selv. men merkelig at man kan få jobb i support-service når man rett og slett ikke har peiling, eller får opplæring.
Gjest Cherie Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Men telenor skal likevel ha skryt for at man ikke må stå i evigvarende køer for å få hjelp. Ikke det at det hjelper om man ikke får den hjelpen man trenger .. men men Det verste jeg har vært borti er mobil sup hos tele2. Rekorden på venting der er utrolige 50 min ....og da kunne de ikke hjelpe :evil:
Gjest Violetta Skrevet 18. mars 2005 #7 Skrevet 18. mars 2005 Men telenor skal likevel ha skryt for at man ikke må stå i evigvarende køer for å få hjelp. Ikke det at det hjelper om man ikke får den hjelpen man trenger .. men men Det verste jeg har vært borti er mobil sup hos tele2. Rekorden på venting der er utrolige 50 min ....og da kunne de ikke hjelpe :evil: Å pytt, det er da ingenting. Jeg har stått i kø hos Telenor i et par timer en gang. Fritidsproblemer? Eh... kanskje. Men jeg er ganske sta også...
Gjest Lea Skrevet 18. mars 2005 #8 Skrevet 18. mars 2005 Jeg har aldri hatt problemer med Telenor. Har fått rask og grei hjelp hver gang. Men dersom det var noe galt med hardware, som nettverkskort, PC e.l. så kan jo ikke support hjelpe. Kan det være derfor du fikk spørsmål om å finne noen datakyndige?
Gjest Violetta Skrevet 18. mars 2005 #9 Skrevet 18. mars 2005 Jeg har aldri hatt problemer med Telenor. Har fått rask og grei hjelp hver gang. Men dersom det var noe galt med hardware, som nettverkskort, PC e.l. så kan jo ikke support hjelpe. Kan det være derfor du fikk spørsmål om å finne noen datakyndige? Dette hadde ingenting med hardware å gjøre, var en helt enkel innstilling via kontrollpanelet. Og såpass må man forvente at de skal kunne.
Gjest Telenorkunde Skrevet 19. mars 2005 #10 Skrevet 19. mars 2005 Jeg synes Telenor kundesupport er veldig bra, jeg. Bruker mest e-postsupporten...Seriøse, hyggelige mennesker. Det er kort ventetid. Man får svar i løpet av 24timer på e-post. OG det er mulig å svare og få oppfølgingssvar på e-posten (slik er de ikke på f.eks. Nextgentel).
Gjest Lea Skrevet 19. mars 2005 #11 Skrevet 19. mars 2005 Dette hadde ingenting med hardware å gjøre, var en helt enkel innstilling via kontrollpanelet. Og såpass må man forvente at de skal kunne. OK. Det var bare en tanke. Det kan jo tenkes at den du snakket med var ganske ny? Eller at du hadde uflaks Jeg tviler ikke på at du fikk lite hjelp altså, men jeg har ikke opplevd det selv hos Telenor. Jeg har ringt flere ganger, kommet raskt gjennom og de har løst problemet hver eneste gang. I tillegg har de vært hyggelige.
Gjest Violetta Skrevet 19. mars 2005 #12 Skrevet 19. mars 2005 Synes ikke det er noen unnskyldning at man er ny. Grunnleggende kunnskaper bør man ha når man er ansatt et slikt sted. Tror faktisk at til og med jeg kunne klart det bedre...
morten Skrevet 20. mars 2005 #13 Skrevet 20. mars 2005 Problemet var altså at maskinen prøvde å ringe opp en summetone. Jeg har en Bachelor i Informasjonsteknologi, og jobber som programmerer. I tillegg har jeg drevet med PC på hobbybasis så lenge jeg kan huske...men er det sånn du presenterte problemet som du beskriver over her...vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort for å få maskinen din til å slutte å ringe opp denne summetonen
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #14 Skrevet 20. mars 2005 Jeg har en Bachelor i Informasjonsteknologi, og jobber som programmerer. I tillegg har jeg drevet med PC på hobbybasis så lenge jeg kan huske...men er det sånn du presenterte problemet som du beskriver over her...vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort for å få maskinen din til å slutte å ringe opp denne summetonen Tenkte på det samme. Jeg mener ikke nødvendigvis at trådstarter presenterte det på en dårlig måte og det kan hende at telenor-duden ikke var top 10, men jeg føler med support-folk når de får presentert med "maskinen vil ikke starte", "jeg kommer ikke på internett" og ut i fra det forventes det at de har en trylleformel som skal fikse alt.
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #15 Skrevet 20. mars 2005 Morten og Rattleshake er absolutt inne på noe. Synes synd på den som sitter i andre enden den dagen mor skulle finne på å ringe noe data-internett sup. *lol* Jeg må hjelpe henne til stadighet og hun har vondt for å forklare meg godt. Misforstå meg rett mor er ikke dum, men data er nå en gang ikke hennes fag.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #16 Skrevet 20. mars 2005 Har ringt Telenor suporten en mill ganger, for jeg er dum når det gjelder data. Og når jeg endelig har kommet igjennom har jeg alltid fått hjelp. En gang ringte de meg til og med opp to ganger etter at jeghadde fått hjelp bare for å forsikre seg at jeg faktisk hadde fått hjelp. Og jeg forklarer som ei ku
Gjest Violetta Skrevet 20. mars 2005 #17 Skrevet 20. mars 2005 Jeg startet denne tråden før jeg fikk brukernavn. Jeg brukte en veiviser som het Telenor internett eller noe sånt, den lå inne på maskinen med snarvei som viste logoen til Telenor. Jeg leste opp feilmeldingen som jeg fikk på denne veiviseren. Da regner jeg med at den i andre enden forstår hva det dreier seg om. Å bare anta at det er meg som ikke kan ordlegge meg blir helt feil.
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #18 Skrevet 20. mars 2005 Å bare anta at det er meg som ikke kan ordlegge meg blir helt feil. Beklager det var ikke på noen måte ment slik! Tviler ikke på at han/hun du møtte var et naut. Mine/våre kommentar faller bare litt "på den annen side"- siden. Sa ikke at dette gjaldt deg. Var ment å illustrere at det ikke alltid er så lett å være sup. heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå