AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Jeg prøver å kartlegge dette med eggløsning. Ca 1,5-2 uker etter menstruasjonen får jeg en del slimete utflod i 4-6 dager som jeg alltid har gått ut fra er i forbindelse med eggløsning. Dagen/dagene før dette slimet så har jeg hetetokter og flushes hvor jeg koker på innsiden og sliter med å sove, som jeg også går ut fra er i forbindelse med eggløsningen. Noen ganger har jeg "hold" følelse i egglederne og ut mot hoftene også. Er det vanlig med disse symptomene? Min bestevenninde kan ikke merke når hun har eggløsning, og har heller aldri utflod sier hun. Det jeg lurer på er NÅR er selve eggløsningen, varer den alle dagene slimet varer, er den før eller etter slimet, varer den akuratt den ene dagen jeg har hetetokt før eggløsningsslimet? Og når i eggløsningen er man mest fruktbar, er det før, etter, eller under slimet? Tusen takk håper at noen kan guide meg litt Anonymkode: 660fb...c55
bondekone Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Vanligvis skjer eggløsning 12-14 dager før mens. Hvor lenge mellom mens og eggløsning er veldig individuelt. Så nøyaktig når eggløsning skjer for deg er vandkelig å vite uten test eller temping. Eggløsning varer ikke over flere dager, det skjet kun en gang. Men man er fertil i dagene før eggløsning,fordi sædceller kan leve noen dager. Når egget først er sluppet lever det i opptil et døgn, og må befruktes i løpet av den tida for at det skal bli barn. Jeg får slim i noen dager i forkant, og noen ganger litt stikkinger i livmorsområdet. Ellers er det nol vanskelig å kjenne det. 1
frk.Sanna Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 (endret) Jeg har hatt EL på dag 19 i det siste (jeg temper). Jeg har smerter før og etter EL. Den dagen jeg har EL har jeg ingen smerter. Jeg kan ha ekstra utflod i flere dager, den dagen EL er er det ganske tørt. Hetetokter har jeg etter EL da tempen har steget og har det innimellom frem til mens og under mens også. Endret 13. august 2018 av frk.Sanna
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 Som sagt ca 14 dager FØR du får mens. Jeg har også hørt at fra slimet (som du skal kunne legge mellom pekefinger og tommel og kunne strekke det😱) begynner, går det tre dager før egget løsner. Anonymkode: 52482...b03
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 1 time siden, bondekone skrev: Vanligvis skjer eggløsning 12-14 dager før mens. Hvor lenge mellom mens og eggløsning er veldig individuelt. Så nøyaktig når eggløsning skjer for deg er vandkelig å vite uten test eller temping. Eggløsning varer ikke over flere dager, det skjet kun en gang. Men man er fertil i dagene før eggløsning,fordi sædceller kan leve noen dager. Når egget først er sluppet lever det i opptil et døgn, og må befruktes i løpet av den tida for at det skal bli barn. Jeg får slim i noen dager i forkant, og noen ganger litt stikkinger i livmorsområdet. Ellers er det nol vanskelig å kjenne det. Takk for forklaring! 1 time siden, frk.Sanna skrev: Jeg har hatt EL på dag 19 i det siste (jeg temper). Jeg har smerter før og etter EL. Den dagen jeg har EL har jeg ingen smerter. Jeg kan ha ekstra utflod i flere dager, den dagen EL er er det ganske tørt. Hetetokter har jeg etter EL da tempen har steget og har det innimellom frem til mens og under mens også. Takk som deler din erfaring! Jeg har også lurt på om selve eggløsningen er etter slimet, for jeg får slim allerede 1,5 uke etter mensen og eggløsning skulle etter kalenderen vært en uke senere enn det igjen. Hvordan temp måler bruker du? Er det med fertilitetsapp, eller bruker du en vanlig febermåler og noterer om temperaturen din har økt? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som sagt ca 14 dager FØR du får mens. Jeg har også hørt at fra slimet (som du skal kunne legge mellom pekefinger og tommel og kunne strekke det😱) begynner, går det tre dager før egget løsner. Anonymkode: 52482...b03 Hei takk for svar Ok, ja det høres riktig og oppklarende ut at selve eggløsningen er flere dager etter slimet har begynt. Jeg får slim bare 1,5 uke etter mens og det renner godt i en uke nesten som tynn men seig eggehvitte, absolutt strekkbart mellom tommel og pekefinger. Fint å forstå litt mer om når i eggløsningen man faktisk har eggløsning, for jeg har alltid bare tenkt at når slimet kommer har jeg eggløsning, men slimet kan jo vare så lenge, og man vil gjerne treffe rett på riktig tidspunkt når man prøver Da vet jeg i allefall at det ikke er noe poeng i å løpe hjem for sex så fort slimet kommer. Men dette med symptomer er veldig interessant om man kan kartlegge noe med! For eksempel når stikkingen i egglederne kommer, er det kanskje akuratt da egget løsner, eller når temperaturen øker, er det akuratt da på timen man er mest fruktbar eller er det like stor fruktbarhetssjanse i tidsrommet dagene før og etter osv? Jeg har trodd at man kunne kartlegge dette ut fra slimet (enten ved at egget slippet når slimet begynner, eller at egget slippes når slimet er ferdig for å ha noe å skli ned på lettere ) , men skjønner nå at slimet gjerne kommer noen dager i forkant. Anonymkode: 660fb...c55
frk.Sanna Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 Jeg kjøpte termometer med 2 desimaler på billigtester og jeg bruker appen fertility freind. Det kan virke litt avansert i starten, men det er veldig enkelt altså. Jeg skriver inn temp hver dag, så regner appen ut når jeg har hatt EL. Skriver inn andre symtomer/tegn også. Du har nok EL etter slimet vil jeg tro ja☺️ Dersom du ønsker starte med å tempe finnes det mange tips/info om du googler temping👍🏻😀
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #7 Skrevet 14. august 2018 20 timer siden, frk.Sanna skrev: Jeg kjøpte termometer med 2 desimaler på billigtester og jeg bruker appen fertility freind. Det kan virke litt avansert i starten, men det er veldig enkelt altså. Jeg skriver inn temp hver dag, så regner appen ut når jeg har hatt EL. Skriver inn andre symtomer/tegn også. Du har nok EL etter slimet vil jeg tro ja☺️ Dersom du ønsker starte med å tempe finnes det mange tips/info om du googler temping👍🏻😀 Tusen takk som deler! Skal laste ned den appen Legger man inn temperaturen der så kalkulerer den for deg? Kan jeg bruke en hvilken som helst temperatur måler (typ øre eller armhulemåler jeg egentlig bruker ved forkjølelse og sykdom) eller må man ha en som er designet for fertilitetsmåling, om disse er noe mere følsomme for eksempel? Den jeg har til influensa har også 2 desimaler og er som å ta tempen hos legen med to sekunder i øret.Vil den duge eller bør jeg kjøpe en spesielt beregnet for fertilitet? Hvor på kroppen (munn, armhule, øre? ) måler du din temp? Anonymkode: 660fb...c55
frk.Sanna Skrevet 14. august 2018 #8 Skrevet 14. august 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk som deler! Skal laste ned den appen Legger man inn temperaturen der så kalkulerer den for deg? Kan jeg bruke en hvilken som helst temperatur måler (typ øre eller armhulemåler jeg egentlig bruker ved forkjølelse og sykdom) eller må man ha en som er designet for fertilitetsmåling, om disse er noe mere følsomme for eksempel? Den jeg har til influensa har også 2 desimaler og er som å ta tempen hos legen med to sekunder i øret.Vil den duge eller bør jeg kjøpe en spesielt beregnet for fertilitet? Hvor på kroppen (munn, armhule, øre? ) måler du din temp? Anonymkode: 660fb...c55 Bare hyggelig. Jeg vil tro at et vanlig termometer funker, så du kan nok bruke det du har med 2 desimaler. Det er bare det at det er snakk om en øking på 0.2-0.5 grader fra før og etter eggløsning og er det best å ha med 2 desimaler. Jeg ville ikke tempet i øre. Jeg måler i munnen. For min del har jeg tydelig skille i grafen og selv om jeg i perioder ikke har sovet like godt på natta pga en baby fra før, men de sier at man helst bør ha sovet min 4 timer samenhengende og tempe til omtrent samme tid hver dag. Jeg temper alt fra 7.30-8.30 sånn ca. Appen regner ut eggløsning etter man har hatt 3 temper som er høyere☺️ Begynn å temp første dag i ny syklus👍🏻😀 Endret 14. august 2018 av frk.Sanna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå