Gå til innhold

Begynner på folkehøgskole, hvordan bli kjent med andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, neste helg begynner jeg på folkehøgskole, jeg gleder meg veldig men gruer meg ogå.

Jeg skal bo med en annen på samme rom som jeg gleder meg til, men er også veldig spent, det jeg lurer på er hvordan man blir best kjent med hverandre. vi skal jo tross alt bo sammen i et år, hva kan jeg gjøre for å få henne til å føle at jeg liker å dele rom osv..

det samme gjelder andre på skolen, hvordan bli kjent liksom, kjenner jo ingen som skal gå der, så jeg går med den følelse av å føle meg lost de første dagene hehe...

noen tips :):):) 

Anonymkode: 6542e...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ett sted i verden du blir kjent med andre, er det på folkehøgskole. Du er sammen med andre nær sagt hele døgnet, det er mye opplegg og mye å være med på på fritiden også. Dere bor på internat, så det er alltid folk å henge med. Ikke vær redd for å havne utenfor. Du finner garantert noen. Og fungerer det ikke med hun du havner på rom med, er det ikke noe i veien for å bytte. 

Gled deg til ditt livs år!

Anonymkode: 73232...03b

Skrevet

Smil og vær hyggelig, by på deg selv, vær interessert i de du treffer, delta på alt du kan av bli kjent aktiviteter og slikt. Så blir du raskt kjent med folk, og etterhvert lander du med de du treffer best med samtidig som du holder en god tone med resten. 

Og husk, det virker kanskje ikke sånn men de andre som er der er bekymret for at de ikke skal bli kjent med folk de og ;). De aller fleste av de som starter på fhs kjenner jo ingen. 

Anonymkode: fbf1a...367

Skrevet

Dette går så bra, du kommer til å starte på skole med masse andre folk som er i nøyaktig samme båt som deg. Mine beste venner i dag møtte jeg på folkehøgskolen :)

Lykke til! Dette går kjempefint 

Skrevet

Alt det der går helt av seg selv. De fleste andre der er i akkurat samme situasjon. Da jeg gikk på folkehøgskole var det ikke en sjel som gikk venneløs, og jeg tror ikke noen byttet romkamerat heller. 

Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Lær deg navnene, si "hei navn" når du går forbi dem, bli med på det meste av aktiviteter, spør folk hvor de kommer fra og hva de er interessert i, ta initiativ til kort- og brettspill inne på internatet.

Ellers kan du slappe av, fhs er organisert slik at dere blir kjent og venner uten at du trenger å prøve🙂 gled deg, fhs er så fantastisk!!

Anonymkode: 1ebc0...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...