91_anonym Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Hei! Jeg sluttet på p-pillen 24/6. Hadde bortfallsblødning 28/6 -2/7. Tror jeg hadde eggløsning 28-29/7 basert på utflod. Tok idag graviditetstest som viste 1-2 uker. Hvor langt eg jeg på vei? Skal man rekne uker fra sist blødning? Når bør jeg gå til kontroll? Ta tidlig ultralyd? Fortsette med graviditetstester for å sjekke at det ikke kommer en evt spontanabort?
Rosa Sitron Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Legen vil beregne fra blødning. Vil du ta tul ville jeg anbefale fra uke 6 og utover. Ring legen og si det du skriver her. Noen leger vil ha kontroll med engang, andre vil ha etter normert løp. Jeg har aldri testet meg for å følge med på sa. Gratulerer!
91_anonym Skrevet 13. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2018 1 minutt siden, Rosa Sitron skrev: Legen vil beregne fra blødning. Vil du ta tul ville jeg anbefale fra uke 6 og utover. Ring legen og si det du skriver her. Noen leger vil ha kontroll med engang, andre vil ha etter normert løp. Jeg har aldri testet meg for å følge med på sa. Gratulerer! Fra uke 6 reknet ut i fra sist blødning?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 Det er i utgangspunktet ingen grunn til å ta tidlig ultralyd. Ring legen og si du er gravid og spør når legen vil ha deg på kontroll. Min ville ha det i uke 11. Anonymkode: 3c25f...ca5
Rosa Sitron Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 38 minutter siden, 91_anonym said: Fra uke 6 reknet ut i fra sist blødning? Om du tror eggløsningen var sen ville jeg tatt fra 4 uker etter eggløsning.
Hollymolly Skrevet 14. august 2018 #6 Skrevet 14. august 2018 (endret) Hei. Jeg hadde kontaktet fastlegen, sånn at de kan ta blodprøve. Din HCG verdier vil bli målt og se om det Utvikle seg i riktig retning. Ultralyd hos privat får si fra uke 6, mens ultralyd i offentlig får du fra uke 16 eller noe. Jeg ville vente til uke 9 før jeg tok en ultralyd, da mange mister (inkluder meg selg) i uke 6-8. Privat koster selvsagt, men er verdt det hvis man vil vite litt om embryoen. Og se hjerte banker. Lykke til:) Endret 14. august 2018 av Hollymolly
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #7 Skrevet 14. august 2018 Ville ikke regnet fra blødning i ditt tilfelle, siden du akkurat er sluttet på pillen. Hadde bare foreløpig gått ut fra et grovt estimat av test+når du tror du hadde eggløsning som gir +-5 uker på vei. Men det er bare UL som kan si det sikkert. Anonymkode: de9e8...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå