Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler mye og tar meg ikke lett nær og derfor aksepterer jeg kanskje mer enn jeg bør. Etter en middag nylig tok en venninne meg til side og sa at jeg var utsatt for direkte mobbing og burde ha satt ned foten. Reagerte selv, men tenkte det er sånn man må akseptere. For å gjøre en lang historie kort så var jeg utro mot samboeren min for fem år siden. Vi har kommet oss gjennom det selvom det har vært utrolig tøft og komplisert. Det kom dessverre ut, og det er derfor jeg mobbes (eller får som fortjent, you tell me). Særlig to venninner har gitt meg så mange stikk opp gjennom årene. F.eks. har vi en diskusjon om hva tøffel-begrepet innebærer. Da sier hun ene at typen min er jo tøffel, som blir hos meg selvom jeg ligger rundt. Ikke bare sier det, men insisterer på at det er tilfelle. Eller når vi skal ut på byen etter julebord og hun holder opp halsbåndet til bikkja si og sier at hun skal ha meg i bånd så jeg ikke blir med noen hjem. Eller nå sist når vi snakker om bryllupsinvitasjoner og hun sier at jeg vil vel helst ikke få invitasjon til +1 i tilfelle det er noen hotte mannfolk der.

Så, er dette en grav jeg har gravd selv og bare må akseptere?

Anonymkode: 64500...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor svarer du ikke igjen? Jeg ville karakterisert dette som brutal humor, ikke akkurat mobbing. Det beste som funker for å få de til å holde kjeft er å svare med samme mynt. 

Anonymkode: ec6d4...287

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde slått i bordet og sagt at nok er nok! Det er flere år siden, og det har ikke skjedd igjen. Og skal de fortsette å grave i dette flere år etterpå så hadde jeg satt de på plass en gang for alle!

Anonymkode: d7ddb...403

• Liker 4
Skrevet

Nei, dette er ikke greit syns jeg. Litt usikker på om det er mobbing, men det er i alle fall svært ugreit og ikke noe du bør akseptere.

Anonymkode: 29385...e8e

• Liker 2
Skrevet

Hun er venninna di, nei det er overhodet ikke greit. Det skjedde for flere år siden og du og samboer har kommet dere forbi det. Venninna di har ingen rett til å holde dette over hodet ditt, det er direkte frekt. Jeg ville nok ikke kalt det mobbing men det spiller ingen rolle. Det er ikke noe du skal måtte tåle fra en venninne så her må du bare si ifra.

Anonymkode: 0f835...e0f

• Liker 2
Skrevet

Dette her har ikke venninnene dine noe med. Dette er noe mellom deg og samboeren din. Dette er fem år siden og samboeren din har tydeligvis gått videre. Det må vennene dine også klare. 

Jeg synes det er flott at den ene venninnen din tok deg til side og tydelig sa til deg hvordan hun opplevde situasjonen. Hun har helt rett og du må rett og slett ikke være den tøffelen de andre venninnene dine kaller samboeren din. Du må stå opp for deg selv og si at, vet dere hva, dette har dere slettes ikke noe med og jeg synes ikke disse kommentarene har noe her å gjøre. Du skal ikke behandles som søppel bare fordi du har gjort ett feilgrep i livet. De er nå garantert ikke feilfrie selv. 

Anonymkode: 91ac2...dac

• Liker 6
Skrevet

Hun håner og latterliggjør både deg og ikke minst mannen din som fortjener det minst. Jeg ville blitt forbanna, mest på mannen sine vegne. 

• Liker 4
Gjest Stella Rose
Skrevet
2 minutter siden, veggteppe skrev:

Hun håner og latterliggjør både deg og ikke minst mannen din som fortjener det minst. Jeg ville blitt forbanna, mest på mannen sine vegne. 

Dette. Du burde virkelig revurdere "vennskapet" 

Skrevet

Svar tilbake, eller be henne holde kjeft. Dette hadde jeg ikke akseptert. Om hun mener det som humor bør hun få med seg at du ikke ler, og beklage. 

Anonymkode: 8ecc5...a79

Skrevet

Men hvordan reagerer du når disse situasjonene oppstår? Ler og jatter med, eller annet? 

Jeg er enig med alle her, du må stå opp for deg selv og gi et tydelig budskap på at nok er nok. 

Skrevet

Dette er ikke allright nei! En sånn ting som en spøk EN gang er greit, men ikke fem år etter og jevnlig!
Dette er IKKE venninder !  Si fra til de at de skal slutte å dømme deg for noe som skjedde en gang for fem år siden, og at det finnes slemmere ulver enn deg å angripe, og at du finner deg ikke i at dem driver å latterliggjør og hetser deg lenger.

Anonymkode: c751d...493

Skrevet

Hun venninden din som tok deg til side og sa fra til deg - DET er ekte venninde. Ikke de andre!

Anonymkode: c751d...493

Skrevet

Oi, nå ble jeg glad for mange fine svar! Angret på at jeg laget tråden for ble redd for mer kjeft..nå ble jeg bare kjempeletta. Og det er som dere sier. Utroskapen skjedde for lenge siden, samboer og jeg er langt forbi det og det er ikke sånn at det skal skje igjen.

Er nok litt sånn at jeg er et enkelt offer fordi jeg ikke har det nok i kjeften til å være kjapp i replikken tilbake og ofte jatter med. Hadde vært så deilig med et godt comeback. Men det å si klart og tydelig fra skal jeg kanskje kunne greie? Er ikke den som dominerer rommet og får masse respekt av alle hele tiden... Noen tips til ting å si, fremgangsmåte?

Har ellers ikke tenkt på hvor dårlig gjort det er overfor samboeren min, men ser jo det nå og om jeg aksepterer mye selv så merker jeg at det gjør meg forbanna! Æsj altså. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, nå ble jeg glad for mange fine svar! Angret på at jeg laget tråden for ble redd for mer kjeft..nå ble jeg bare kjempeletta. Og det er som dere sier. Utroskapen skjedde for lenge siden, samboer og jeg er langt forbi det og det er ikke sånn at det skal skje igjen.

Er nok litt sånn at jeg er et enkelt offer fordi jeg ikke har det nok i kjeften til å være kjapp i replikken tilbake og ofte jatter med. Hadde vært så deilig med et godt comeback. Men det å si klart og tydelig fra skal jeg kanskje kunne greie? Er ikke den som dominerer rommet og får masse respekt av alle hele tiden... Noen tips til ting å si, fremgangsmåte?

Har ellers ikke tenkt på hvor dårlig gjort det er overfor samboeren min, men ser jo det nå og om jeg aksepterer mye selv så merker jeg at det gjør meg forbanna! Æsj altså. 

Prøv å speile kommentarene. Om hun nevner greia med at her var det mange hotte mannflok og håper ikke du blir fristet, så kan du si noe sånn som "å, det har jeg ikke lagt merke til, tror det er jeg som skal holde deg i bånd". Jeg hadde tatt den fremgangsmåten, for jeg tror det funker bedre å overkjøre dem med comebacks enn å typ ta en alvorsprat der du sier du er såret over kommentarene. Det er jo akkurat det de ønsker. Bruk det at du er forbannet (det hadde søren jeg også vært) til å svare igjen. 

Anonymkode: ec6d4...287

• Liker 3
Skrevet

Dette er en bedriten oppførsel, og på ingen måte noe du skal finne deg i. 5 år? Hvor lite skjer i livene til vennene dine som gjør at dette er det eneste grunnlaget de kan bygge "humor" på? Fysj.

Jeg ville droppet comebacks. Enten vil de se på det som en form for aksept hvor du er på bølgelengde med dem hva gjelder stygg humor, eller så vil de prøve å toppe deg -og disse ekle kommentarene vil eskalere.

Si klart og tydelig i fra om at du ikke synes det er greit slik de holder på, og at du finner det respektløst både ovenfor deg og samboeren din. Og om de prøver å flire det bort eller lage noe morsomheter utav det, så får du si at det faktisk har krevd en del av deg å si ifra, og om de har så lite omtanke for deg at de ikke klarer å respektere dine følelser så er det kanskje like greit at dere setter en strek over vennskapet. Om de tar til seg det du sier som voksne mennesker og tar seg sammen, så ikke aksepter så mye som en liten "glipp" ang. utroskapen i fremtiden, da reiser du deg opp å går.

Det beste er å ta det opp neste gang før de kommer med spydighetene sine, slik at de virkelig skjønner alvoret, og ikke bare tror du er snurt over en kommentar som i deres øyne "traff blink".

Anonymkode: a697d...639

Skrevet

Jeg ville tatt det opp på en litt oppgitt måte at det viser jo bare hvor lite feil jeg har gjort de siste fem årene når det feilsteget er det eneste de klarer å dra opp og at de snart bør finne på noen nye morsomheter

Anonymkode: 0c8e9...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...