AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Hei, jeg lurer på hvordan man får jobb som foreleser ved høyskoler og universiteter? Hvis man skal bli lærer, adjunkt, lektor med mer, så er det bestemte utdanninger. Er det tilsvarende hvis man vil bli foreleser? Anonymkode: 42463...c7a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Skal du ansettes fast i en vitenskapelig stilling må du ha doktorgrad i faget, hvis det er mangel på folk kan du til nød komme unna med en mastergrad. Anonymkode: bc64a...e99 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 Jeg begynte å forelese som masterstudent. De hadde ikke noen andre til å undervise i faget, og jeg har svært god kompetanse i det, så de ba meg søke på stillingen. Jeg fortsetter å undervise nå som jeg er ferdig med å studere. Jeg underviser kun innenfor ett emne og får timebetalt. Er ikke fast ansatt. Ellers er det lurt å bare fortsette videre med doktorgrad om du ønsker å undervise. Anonymkode: e0453...733 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 På 13.8.2018 den 8.26, AnonymBruker skrev: Skal du ansettes fast i en vitenskapelig stilling må du ha doktorgrad i faget, hvis det er mangel på folk kan du til nød komme unna med en mastergrad. Anonymkode: bc64a...e99 Eller tilsvarende kompetanse. Anonymkode: bef22...7ba
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Jeg fikk midlertidig ansettelse som høgskolelektor etter å ha levert masteroppgaven min. Høgskolen trengte folk, og jeg hadde den rette kompetansen. Anonymkode: 82b3c...d5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå