Gå til innhold

Jeg fant på noe helt genialt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min misliker sterkt å være alene hjemme, han blir lei seg og ubekvem. Jeg fant nylig en helt suveren løsning på dette som ser ut til å fungere ypperlig.

Jeg spilte inn flere CD-er med diverse sanger og laget en "radiostasjon" utav de, slik at etter hver tredje til femte sang så kommer det et innslag med min stemme hvor jeg sier beroligende ting til hunden, slik som: "Heiiii, Alfred! Jeg er som du vet bare ute en tur og kommer snart hjem!" Og f eks "Alfred, etterpå skal vi gå en fin tur sammen. Husker du da du var på fjellet med Arthur (broren) og traff alle de skjønne sauene du ville leke med? Hihi" og diverse småhistorier om ting som har hendt som han har likt. 

Dette har jeg gående på et behagelig lavt volum på høyttalerne i stua der han pleier oppholde seg. Flere som fikk lyst å ta ideen min? Jeg er veldig fornøyd ! :)

Anonymkode: f9567...88e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan vet du  om hunden liker dette og hans reaksjon på det? Har du videoovervåket hunden slik at du ser reaksjonen?

Blir han ikke forvirret og trist av å høre stemmen din uten at du er der?

Anonymkode: 3eb4c...51c

• Liker 20
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

hvordan vet du  om hunden liker dette og hans reaksjon på det? Har du videoovervåket hunden slik at du ser reaksjonen?

Dette..

Anonymkode: cfbe6...cc4

• Liker 6
Skrevet

Dette fant jeg ut for 10 år siden når jeg fikk min førte hund. Hadde på radioen på kjøkkenet og hadde hunden på stua. Hun trodde vi var hjemme. Anbefaler det til alle. 

Anonymkode: 765e4...d44

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg da virkelig at du skjønte... Og han blir ikke trist, han slapper tvert imot av!<3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg da virkelig at du skjønte... Og han blir ikke trist, han slapper tvert imot av!<3

At du har videoovervåket  hunden?

• Liker 6
Skrevet

Vi er ikke synske, vet du, trådstarter...

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du dette? 

Anonymkode: aec85...6f9

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du dette? 

Fordi jeg selvfølgelig satt opp kamera de første 4-5 gangene for å se om det fungerte! Hva trodde dere egentlig? Det var innlysende for meg, så trodde ikke det var nødvendig å påpeke. At han liker dette er helt avklart 

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns du burde sette opp  en dukkke, eller et fugleskremsel i det minste, slik at Alfred virkelig skjønner at du er hjemme. Spray på en dæsj parfyme, sett på en parykk, spill gjerne inn litt snorking slik at han skjønner at det er deg.

Anonymkode: 2ce28...02b

Skrevet

Da jeg hadde hund for noen år siden var det flere på jobb som livestreamet hjemmet/hunden for å se at den hadde det bra. Tror ikke det er så uvanlig. Veldig betryggende :)

Anonymkode: 34470...8dd

• Liker 1
Skrevet

Hunder merker på lukten at du ikke er hjemme, så det vet den nok. Men det kan like fullt være at den blir beroliget av stemmen din.

Anonymkode: c7408...8b0

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg selvfølgelig satt opp kamera de første 4-5 gangene for å se om det fungerte! Hva trodde dere egentlig? Det var innlysende for meg, så trodde ikke det var nødvendig å påpeke. At han liker dette er helt avklart 

Kanskje han ble glad for at han trodde du kom hjem, men så blir han skuffet og lei når du aldri dukker opp

Anonymkode: 55309...fec

• Liker 3
Skrevet

Ellers takk. Jeg foretrekker webkamera hvor jeg kan snakke til hunden via kameraet dersom han skulle trenge å høre stemmen min.

Anonymkode: f5542...ff6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers takk. Jeg foretrekker webkamera hvor jeg kan snakke til hunden via kameraet dersom han skulle trenge å høre stemmen min.

Forståelig :) 
Prikken smileys-dogs-692821.gif og jeg skyper nesten hele dagen, ettersom det er ganske stille på jobben min. Han har også selfølgelig lært seg å ringe meg opp :closedeyes:

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forståelig :) 
Prikken smileys-dogs-692821.gif og jeg skyper nesten hele dagen, ettersom det er ganske stille på jobben min. Han har også selfølgelig lært seg å ringe meg opp :closedeyes:

Slutt å vær teit

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å vær teit

Hva behager? :jolie:

Gjest Kariannne
Skrevet

Han hører deg men der deg ikke. Min hund blir ekstremt stresset om jeg har mamma/pappa på speaker. Løper til døra bjeffer og logrer, men de kommer jo ikke. Han flyr rundt lenge etterpå, bort til vindu *står og lytter* bort til døra igjen. Mulig din hund reagerer annerledes, men jeg tror faktisk det er en litt dum ting å gjøre.

Skrevet

Hunden min blir stressa når han hører stemmen min over telefon og han ikke klarer å finne meg, han leiter gjennom hele huset.

Skrevet
På 13.8.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Du stresser opp hunden din. Det du ser på som «glede» er stress over at han ikke finner deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...