Gå til innhold

Forventes vakre kvinner å ha bedre selvtillit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"hvorfor har du dårlig selvtillit egentlig"?? Sier folk/venninna til meg. Nå går ikke jeg rundt og snakker såpass mye om meg selv til alt og alle at ALLE sitter og sier det der altså. Jeg har noen svært få venninner, som jeg åpner meg til da jeg ikke finner det naturlig å "åpne meg" for alt og alle. Stort sett vil ikke folk bry seg så veldig med mindre de virkelig kjenner en og vil se på en som oppmerksomhetssyk.
Men vi snakket om kjærligheten og dating og slik, og hun ble overrasket over at jeg var jomfru og aldri hatt kjæreste. Det er enkelt og greit fordi jeg har en veldig stor sperre når det kommer til å vise følelser, stole på folk og ha sex. Rett og slett intimitet er vanskelig for meg. Jeg savner nærhet, men jeg føler virkelig ikke jeg fortjener det. Jeg kan ha noen gode dager, men jeg stoler aldri på at de dårlige periodene mine ikke kommer igjen, i så stor grad at jeg kan ødelegge relasjoner. Jeg er sjalu, analyserende, snakker mye stygt til meg selv, kontrollerende og i forferdelig dårlig humør. 
Det har alltid vært menn som har vært interessert i meg, men stort sett føler jeg aldri noe tilbake. Jeg liker ikke å såre, men jeg får nesten dårlig samvittighet siden det er fine folk. Jeg tenker at jeg kommer til å bli tatt av karma for eksempel, fordi jeg velger bort så mange kommer jeg til å falle bare for de få som ikke vil ha meg for eksempel. At jeg bør bli sammen med dem bare for å "gi meg selv" til dem. 
Det er andre som vet om meg og, og som har kommentert at de ikke skjønner at jeg har dårlig selvtillit. Og så sier de "har venninner som ikke er så pene, men det er de som tror de er penest, og de venninnene som faktisk er pene har ikke troa på seg selv". 

Anonymkode: 2abff...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gadd ikke å lese alt du skrev, svarer fra overskriften. 

Jeg har ikke verdens beste selvtillit. Jeg pleier å fake. Men jeg er arrogant og overlegen av natur, ikke på en ekkel måte. Men det gjør at folk tror jeg har bedre selvtillit enn jeg har. Jeg går alltid rett i ryggen, med hodet hevet, og jeg kaster ikke bort smil. Jeg smiler automatisk når jeg mener det, når jeg har noe smile av. For eksempel. Enkelte dager kan jeg føle meg som en dass, og enkelte dager føler jeg meg bra. Slik er det for alle, vakker, pen eller normal. 

Anonymkode: 6d87c...2c0

• Liker 1
Skrevet

Forventer at vakre damer har mindre selvtillit egentlig enn de som er midt på treet/litt over. Og at de har den klassiske arrogante utstrålingen som mange usikre mennesker har. Kommer nok av å hele tiden bli vurdert på utseende og aldri få bekreftelse på andre egenskaper. Datteren til en bekjent har fra man så at hun kom til å bli vakker i 12 årsalderen alltid vært "pen OG...". Hele tiden "du som er så pen OG flink til å spille piano", "at du som er så pen skulle bli keeper på laget", "6 i både matte og gym og SÅ pen". I konfirmasjonen ble utseende nevnt i nesten alle talene, nesten hver gang hun nevnes blir utseendet nevnt. Hun er over 20 nå og fremstår som så usikker i sosiale sammenhenger at jeg får vondt av henne.

Skjønner godt at det er vanskelig å utvikle en trygg og sterk identitet for sånne mennesker. 

Anonymkode: 21139...62f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forventer at vakre damer har mindre selvtillit egentlig enn de som er midt på treet/litt over. Og at de har den klassiske arrogante utstrålingen som mange usikre mennesker har. Kommer nok av å hele tiden bli vurdert på utseende og aldri få bekreftelse på andre egenskaper. Datteren til en bekjent har fra man så at hun kom til å bli vakker i 12 årsalderen alltid vært "pen OG...". Hele tiden "du som er så pen OG flink til å spille piano", "at du som er så pen skulle bli keeper på laget", "6 i både matte og gym og SÅ pen". I konfirmasjonen ble utseende nevnt i nesten alle talene, nesten hver gang hun nevnes blir utseendet nevnt. Hun er over 20 nå og fremstår som så usikker i sosiale sammenhenger at jeg får vondt av henne.

Skjønner godt at det er vanskelig å utvikle en trygg og sterk identitet for sånne mennesker. 

Anonymkode: 21139...62f

Er oppvokst med slik, i hvertfal lignende. 

Men da jeg begynte å bry meg om klær, utseende og å ta meg ut så ble jeg angrepet at de populære jentene i klassen. Hva kan det komme av da? 

Anonymkode: 2abff...e84

Skrevet (endret)

Tror de fleste er klar over at alle kan slite med dårlig selvtillit. Det er heller ikke uvanlig å ha slite med selvtilliten. 

Får håpe du snart får det bedre, men du må nesten pushe deg selv også. Ting kommer ikke til å ordne seg av seg selv. 

:klemmer:

Endret av Grandiosaergreit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...