Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så mange som virkelig ikke er klar over at folk som ser på bildet av deg gjennomskuer vinkelen på kameraet og poseringen deres?
Før bildene er ofte tatt rett foran eller i froskeperpektiv, slik at man ser større ut. Og gjerne i dårlig lys, smiler ikke og klærne sitter så man skal se dårligere ut. 
På etterbildet er kameraet høyere opp, hofta presses ofte bak og det brukes klær som får deg til å se smalere ut + smiling. 😛 

Anonymkode: 3d6f1...388

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lagt merke til dette. Det samme fenomenet har jeg sett i div. ukeblader også. Et førbilde, der personen ikke smiler, og har på seg triste, kjedelige klær, og med et hår som henger livløst ned. På etterbildet smiles det, ansiktet er sminket av en profesjonell, håret er klippet og farget, og de kjedelige hverdagsklærne er byttet ut med festantrekk og høyhælte sko. Er ikke rart at forandringen er stor? Nei, det sier seg selv. Men hvor mange gidder å gå rundt å se så oppstaset ut i hverdagen? Alle blir forandret etter en runde hos proffe stylister. Men den "nye" versjonen er jo oppkonstruert, og gir ikke et riktig bilde av virkeligheten. Derfor synes jeg før og etterbilder er så utrolig teit.

Anonymkode: 58f8e...fec

• Liker 3
Skrevet

Det visste jeg ikke, hadde vært gøy å sett et eksempel?😊

Anonymkode: da566...f47

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er et fint eksempel

Bare ved å endre på kameravinkel og positur ser Tove mye høyere ut på bildet til høyre enn hun gjør på bildet til venstre.
2862737.jpg?imageId=2862737&x=0&y=0&crop

https://www.klikk.no/mote/kamille/mote/det-er-ikke-bare-photoshop-som-lurer-deg-2862718

Anonymkode: 22218...3c2

og hår og sminke ;) ansiktet hennes virker tjukkere til venstre pga strikk, og lyset til høyre gjør hakeområdet mørkt. 

Anonymkode: 3d6f1...388

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...