Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har felles gjeld med xen jeg ikke kommer ut av. 

Hva skjer om en av oss dør?  aller verst xen dør blir gjelden min alene eller arver xens arvinger den??

Om jeg dør slipper xen unna siden panten er min eie?

Anonymkode: e0884...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags gjeld er det? Hvem har skrevet under på lånet?

Anonymkode: b7209...60d

Skrevet

Arvingene blir ansvarlige for gjelden hvis de velger å ta på seg gjeldsansvaret. Hvis de ikke tar på seg gjeldsansvaret, så blir de ikke ansvarlige for gjelden. 

• Liker 1
Skrevet
På 13.8.2018 den 13.19, Testosteron skrev:

Arvingene blir ansvarlige for gjelden hvis de velger å ta på seg gjeldsansvaret. Hvis de ikke tar på seg gjeldsansvaret, så blir de ikke ansvarlige for gjelden. 

Vil det si at jeg blir det da som medlånetager? Eneste vi har felles er denne gjelden som er bundet opp i min eiendom? 

Anonymkode: 9bc34...de9

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil det si at jeg blir det da som medlånetager? Eneste vi har felles er denne gjelden som er bundet opp i min eiendom? 

Hvilken eiendom er det snakk om? Hus? Hytte? Bil? 

Hva slags gjeld er det? Inkasso? Kredittkort/forbrukslån? Huslån? Boliglån?

Anonymkode: 2f3ac...ee9

Skrevet
På 17.8.2018 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Hvilken eiendom er det snakk om? Hus? Hytte? Bil? 

Hva slags gjeld er det? Inkasso? Kredittkort/forbrukslån? Huslån? Boliglån?

Anonymkode: 2f3ac...ee9

Det er snakk om et bolig lån på min bolig der jeg bakte inn hens gjeld i min gjeld pluss en fellespott (høres for dumt ut til å være sant) slik at vi fikk et felles lån å forholde oss til. Hvis hen dør blir jeg ansvarlig for hele lånet? arver jeg hens del i tilegg til min del?

Begge har skrevet under.

Hen har ikke mulighet til å føre lån over på seg pga mangler sikkerhet. 

Er det så enkelt å stikke fra lån om man har felles lån? Er jo i tilfelle livsfarlig.

Utro bichen har satt meg i en reel knipe og flytta rett inn til ny sambo med seff egen bolig så vips nytt offer....

Anonymkode: e0884...4b7

Skrevet

Begge har skrevet under på hva slags dokument? Jeg ville forhørt meg med banken lånet står i. 

Skrevet

Hvis lånet er bundet opp i en eiendom, så arver jo ingen lånet hans. Men de arver eiendom minus hans lån.
Er det din eiendom alene? Som regel vil ikke banken gå med på å låne penger til en eiendom man ikke eier. Altså er eiendommen tinglyst på dere begge?
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor folk gang på gang gjør som dere har gjort. Du baker altså hans gjeld inn i lånet på eiendommen din uten en gang å ha snakket med en advokat om hva som skjer når dere ikke lenger er sammen, eller han går bort osv.

Har du bakt inn hans gjeld i ditt lån med din bolig som sikkerhet. IKKE si du har gjort det, det kan ikke være sant. Altså står dette lånet kun i ditt navn? Da er du ute å kjøre. Da er lånet ditt alene, og du er avhengig at hans sans for ansvar her og om han er villig til å gjøre opp for seg.

Anonymkode: ffef5...396

Skrevet

Bare min bolig, begge står på lånet.

Man trenger ikke forstå hvorfor bare hvordan komme ut av det.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis lånet er bundet opp i en eiendom, så arver jo ingen lånet hans. Men de arver eiendom minus hans lån.
Er det din eiendom alene? Som regel vil ikke banken gå med på å låne penger til en eiendom man ikke eier. Altså er eiendommen tinglyst på dere begge?
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor folk gang på gang gjør som dere har gjort. Du baker altså hans gjeld inn i lånet på eiendommen din uten en gang å ha snakket med en advokat om hva som skjer når dere ikke lenger er sammen, eller han går bort osv.

Har du bakt inn hans gjeld i ditt lån med din bolig som sikkerhet. IKKE si du har gjort det, det kan ikke være sant. Altså står dette lånet kun i ditt navn? Da er du ute å kjøre. Da er lånet ditt alene, og du er avhengig at hans sans for ansvar her og om han er villig til å gjøre opp for seg.

Anonymkode: ffef5...396

En kan fint ha bare en eier av eiendom selv om den andre står som medlåntaker 

Skrevet

Det kommer du ikke ut av så lenge vedkommende ikke får refinansiert i annen bank den del av lånet som er hennes- uten sikkerhet i din bolig.  Du kan være glad så lenge innbetalingene fortsetter. Kommer de ikke går banken på deg. 

Anonymkode: 727da...64b

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Dersom lånet er bundet til pant i eiendom e.l, har banken sikret sine verdier .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...