Gå til innhold

Såret over kommentar fra samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og Samboer satt sammen og pratet med hverandre. Og jeg nevnte at jeg hadde noe jeg ville fortelle han. Jeg sa til han at den dagen da vi bestemmer oss for å få barn, og at vi har noen navn å velge mellom. Så ville jeg at sønnen hans ( jeg er stemor) skulle få velge navnet på barnet våres. Jeg fekk tilbake som svar " åja, var det bare det du ville si?" .

Jeg ble sittende igjen med en Skuffende følelse. Jeg syns det faktisk er veldig stort at jeg lar et barn som jeg selv ikke er mor til skal få  lov til å velge navnet til mitt framtidige barn. ( jeg har valgt dette så stesønnen min skal føle seg inkludert og sett. Stesønnen skal jo såklart få velge om han vil eller ikke også). Men jeg ble så skuffa over samboeren. Burde han ikke være glad for at jeg lar sønnen hans få være med? 

Anonymkode: b12a6...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til å se enden på denne visa, jeg har popcornet klart... 🍿

Anonymkode: b0cc1...82e

• Liker 19
Skrevet

Menn flest er svin, du må derfor aldri forvente noe av dem, da blir du kun skuffet.

• Liker 5
Skrevet

Han trodde sikkert du skulle fortelle at du var gravid, eller ville avslutte forholdet eller noe, så ble han kanskje lettet. Det høres jo ut som om det kommer noe man burde stålsette seg til når du sier det på den måten du sa: "jeg har noe jeg må fortelle deg".

• Liker 33
Skrevet

Det hørtes jo ut som du skulle si noe skikkelig alvorlig. Så ikke rart du fikk en slik reaksjon. Jeg er selv av typen som sier "nå må jeg snakke med deg om noe" til mannen min, selv om jeg bare skal spørre om noe ufarlig. Han får nesten angst, og så kommer det som ikke er fælt i det hele tatt, og da gir han en slik reaksjon. Helt naturlig egentlig :) 

Anonymkode: 750db...000

• Liker 18
Skrevet

Jeg skjønner han godt jeg. Det er jo hans barn også, skal et barn få velge navnet til hans barn? Hva om gutten velger et helt hinsides navn, har du tenkt på det? Hva om faren misliker navnet sterkt? Eller om du gjør det? Jeg er glad i mine eldste barn, både biologisk og stebarn, men aldri i verden om de hadde fått legge navn på minstemann. Det er foreldrenes jobb. 

Hele tanken er rett og slett teit, og i stedet for å avvise deg blankt og si at det er en tåpelig ide, så valgte samboeren din å si det han sa. Kudos til han. 

Anonymkode: f638b...e00

• Liker 31
Skrevet

Oh lord, for en fantastisk dame og for en gest du gir ham og sønnen!! Bøyer meg i støvet!!! Her er pokalen din 🏆 værsågod

Anonymkode: b197f...eac

• Liker 24
Skrevet

Jeg venter på alle meningene om å la barn bestemme navnet på et nytt barn.

Cue popcorn 🍿

• Liker 2
Skrevet

Hadde reagert akkurat som mannen in, og i tillegg tenkt at herregud så tåplig inni meg. 

For greit å innkludere barnet, men la barnet bestemme navn er jo helt hull i hode. Man velger sammen.

Anonymkode: a8e23...698

• Liker 16
Skrevet

:fnise:

Det verste jeg vet er når noen sier "jeg har noe jeg må fortelle deg" for jeg forventer dermed at jeg kommer til å høre noe som vil gå virkelig inn på meg. Så det du sa ble jo en bagatell her. Hehe, følte nesten litt lettelse selv - åja, var det bare det.

Skrevet

ts her. Kanskje jeg ordla meg feil her men. Mente altså at jeg og samboeren finner noen navn vi begge liker, men lar ( om stesønnen vil ) få lov til å velge mellom  de navnene. 

Skrevet
Just now, Mass said:

:fnise:

Det verste jeg vet er når noen sier "jeg har noe jeg må fortelle deg" for jeg forventer dermed at jeg kommer til å høre noe som vil gå virkelig inn på meg. Så det du sa ble jo en bagatell her. Hehe, følte nesten litt lettelse selv - åja, var det bare det.

Dette er jo bare et dramatisk virkemiddel, det må da være lov, når man skal selge en historie.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare et dramatisk virkemiddel, det må da være lov, når man skal selge en historie.

Og det funker like godt hver gang. Jeg tolker det som at de har noe å si, som er vanskelig å si, men som jeg bør vite.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og Samboer satt sammen og pratet med hverandre. Og jeg nevnte at jeg hadde noe jeg ville fortelle han. Jeg sa til han at den dagen da vi bestemmer oss for å få barn, og at vi har noen navn å velge mellom. Så ville jeg at sønnen hans ( jeg er stemor) skulle få velge navnet på barnet våres. Jeg fekk tilbake som svar " åja, var det bare det du ville si?" .

Jeg ble sittende igjen med en Skuffende følelse. Jeg syns det faktisk er veldig stort at jeg lar et barn som jeg selv ikke er mor til skal få  lov til å velge navnet til mitt framtidige barn. ( jeg har valgt dette så stesønnen min skal føle seg inkludert og sett. Stesønnen skal jo såklart få velge om han vil eller ikke også). Men jeg ble så skuffa over samboeren. Burde han ikke være glad for at jeg lar sønnen hans få være med? 

Litt martyr? Skal du tilbes fordi sønnen velger navn? Du skriver at du "lar" sønnen velge og dermed burde mannen være glad.

Anonymkode: 9f9dc...266

• Liker 15
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, kanskje han syns det var litt snodig av deg å  "bestemme" at sønnen hans skulle velge navn? Skjønner  at du mente det godt, men for å være ærlig hadde jeg følt det var en rar ting å ta opp. Så jeg hadde blitt litt " ehhh, ok ? hmm" selv.

Jeg syns det er naturlig at foreldrene bestemmer det sammen/ gjerne med LITT innspill fra søsken.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 6
Skrevet

Min lillebror har et litt snålt navn. Glad for at jeg ikke måtte gå gjennom livet med ansvaret for å ha gitt ham det.

Anonymkode: 74629...69f

• Liker 5
Skrevet

Så du har bestemt at hans sønn skal velge navn på deres barn, uten at du er gravid eller har planer om det. Dette forteller du så på en tilfeldig søndag kveld som en slags gest/gave til samboeren din? Altså problemstillingen "velge navn til barnet" er jo ikke en gang aktuell. Kjenner du mange menn som liker å fundere, drømme og planlegge slike detaljer flere år frem i tid? Nå kjenner ikke jeg din samboer, men hele gesten din virker malplassert i tid og rom. Jeg hadde hevet både ett og to øyenbryn om jeg var han. 

Anonymkode: 9280e...735

• Liker 22
Skrevet

En diskusjon om et hypotetisk navnevalg til et eventuelt, fremtidig barn? 

Og du satser på at han skal bli i fyr og flamme?

Det ville nesten vært merkelig, og litt umandig..... Ikke legg noe mer i det, du.

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner deg litt, og jeg tror enhver mann hadde svart det samme. Menn er velsignet konkrete :)

Anonymkode: dd13c...8b0

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg litt, og jeg tror enhver mann hadde svart det samme. Menn er velsignet konkrete :)

Anonymkode: dd13c...8b0

Jeg er dame, og hadde fkatisk revurdert hele mannen hvis han hadde sagt noe slikt😂

Anonymkode: a8e23...698

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...