Gå til innhold

Hva koster tannbleking hos tannlege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett meg lei på falske whitestrips og tvilsomme hjemmeblekingstips og vurderer å bare bleke tennene hos tannlege. Noen som vet ca hva det koster der? 

Anonymkode: b3221...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett fra 1500 (da i forbindelse med halv pris på 17 mai tilbud og lignende kampanjer) til 5000.

Anonymkode: 0db86...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med "hos tannlege"..?

Jeg tok avstøpning av tennene mine hos tannpleier (ansatt hos min tannlege).  Betalte 8000 kr.  Kjøper sprøyter med "whitening" på samme sted, men det er ikke dyrt - bare et par hundre kroner.  Legger blekingsmiddelet på tannskinnen og lar det ligge over natten.  Er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zienna skrev:

Spørs hva du mener med "hos tannlege"..?

Jeg tok avstøpning av tennene mine hos tannpleier (ansatt hos min tannlege).  Betalte 8000 kr.  Kjøper sprøyter med "whitening" på samme sted, men det er ikke dyrt - bare et par hundre kroner.  Legger blekingsmiddelet på tannskinnen og lar det ligge over natten.  Er veldig fornøyd :)

Hvor lang tid tok avstøpningen?

Anonymkode: 96c77...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hjemmebleking hos tannlegen, med avstøpning av tennene mine og fikk med blekingen hjem. Tannlegen sa de anbefalte den metoden. Kostet 4000, men de hadde kampanje så fikk det for 2000. Tror det er vanlig at det koster 4-5000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000,- der jeg går. De lager skinner tilpasset mine tenner, og bruker lys. 

Anonymkode: 4716a...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok avstøpningen?

Tannpleieren tok avstøpning først.  Det tok max 20 min.  Så fikk jeg ny time da selve avstøpningen var ferdig.  Den passet utmerket, og det var gjort på 10 min å prøve/konstatere. 

Jeg ordner med blekingen selv, og foretrekker å sove med skinnen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zienna skrev:

Tannpleieren tok avstøpning først.  Det tok max 20 min.  Så fikk jeg ny time da selve avstøpningen var ferdig.  Den passet utmerket, og det var gjort på 10 min å prøve/konstatere. 

Jeg ordner med blekingen selv, og foretrekker å sove med skinnen på. 

Takk for svar:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, I haz noodles skrev:

Jeg kjøpte hjemmebleking hos tannlegen, med avstøpning av tennene mine og fikk med blekingen hjem. Tannlegen sa de anbefalte den metoden. Kostet 4000, men de hadde kampanje så fikk det for 2000. Tror det er vanlig at det koster 4-5000. 

Var det et sånt hjemmesett fra tannlegen du skulle ta i x antall dager? Ble det en markant endring og var blekingen smertefull?
Jeg har prøvd hjemmebleking og det smalt og iste så fælt i tenna at tannkjøttet etsa og jeg måtte spytte ut hele gommen innen et minutt, så har blitt litt redd for det. Det var visstnok samme blekemiddel tannlegene brukte, men kjøpte det på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, I haz noodles said:

Wow, det var en bra pris! Kan jeg spørre hvor? Ganske stor forskjell på 2 og 8000 som en annen over her betalte.

Og fikk du gode resultater av det?

Anonymkode: fd19b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det et sånt hjemmesett fra tannlegen du skulle ta i x antall dager? Ble det en markant endring og var blekingen smertefull?
Jeg har prøvd hjemmebleking og det smalt og iste så fælt i tenna at tannkjøttet etsa og jeg måtte spytte ut hele gommen innen et minutt, så har blitt litt redd for det. Det var visstnok samme blekemiddel tannlegene brukte, men kjøpte det på nettet.

Ja, det var et sånt sett. Jeg syns det svei litt, men helt overkommelig. Tannlegen sa at man kunne få isninger av det og at det da bare var og ta pause fra blekingen en dag eller to. Fikk hvitere tenner ja. :) 

Oi, shit, det hørtes ekkelt ut! Jeg opplevde overhodet ikke noe sånt. Nå vet jo ikke jeg hvor du kjøpte det på nett, men hvis man kjøper det på ebay o.l kan det være mye rart i det. 

En ting som er viktig før man bleker tennene er å ta en time hos tannlegen for å sjekke at tennene og tannkjøttet ditt tåler det. Du kan ikke ha hull eller dårlige fyllinger, så dette må i såfall fikses først. Jeg fikset to fyllinger før jeg tok den avstøpningen til blekingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Wow, det var en bra pris! Kan jeg spørre hvor? Ganske stor forskjell på 2 og 8000 som en annen over her betalte.

Og fikk du gode resultater av det?

På Majorstua Tannlegene. Ja, det var en kjempepris. Var hos de i forbindelse med noe annet og så at de hadde kampanje på tannbleking, så da slo jeg til :) Men dette var i vinter, det koster 4000 kr der til vanlig. Nå vet ikke jeg hvor du befinner deg, men i Oslo tror jeg du kan finne det billigere enn 4000 og :) Alltid noen som har lavere pris/kampanje. 

Jeg fikk gode resultater, men vil ha de enda hvitere så skal kjøpe et par sprøyter med bleking til. Jeg snuser og drikker mye kaffe så må regne med å ta noen påfyll tror jeg. Tror sprøytene koster rundt 200-300 pr stk så det er jo ikke så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, I haz noodles said:

På Majorstua Tannlegene. Ja, det var en kjempepris. Var hos de i forbindelse med noe annet og så at de hadde kampanje på tannbleking, så da slo jeg til :) Men dette var i vinter, det koster 4000 kr der til vanlig. Nå vet ikke jeg hvor du befinner deg, men i Oslo tror jeg du kan finne det billigere enn 4000 og :) Alltid noen som har lavere pris/kampanje. 

Jeg fikk gode resultater, men vil ha de enda hvitere så skal kjøpe et par sprøyter med bleking til. Jeg snuser og drikker mye kaffe så må regne med å ta noen påfyll tror jeg. Tror sprøytene koster rundt 200-300 pr stk så det er jo ikke så ille :)

Takk for svar 😄 jeg befinner meg ikke i Oslo men drar dit jevnlig, så skal følge med på Majorstua på SoMe, kanskje jeg får med meg når det er kampanje 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de har kampanje igjen nå til 2000 :)  Men husk at du må sjekke at du ikke har hull eller dårlige fyllinger, og evt fikse dette først :) Når du har tatt avstøpningen tar det et par dager før den er klar, så da må du ha ny time for å prøve avstøpningen og få utstyret med hjem (men det tar ca 10 minutter). Men greit å vite at du må dit to ganger hvis du bare er et kort besøk i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, I haz noodles said:

Ser ut som de har kampanje igjen nå til 2000 :)  Men husk at du må sjekke at du ikke har hull eller dårlige fyllinger, og evt fikse dette først :) Når du har tatt avstøpningen tar det et par dager før den er klar, så da må du ha ny time for å prøve avstøpningen og få utstyret med hjem (men det tar ca 10 minutter). Men greit å vite at du må dit to ganger hvis du bare er et kort besøk i Oslo.

Tusen takk for svar, og selvfølgelig skal jeg sjekke at alt er i orden først 😄 du er en knupp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...