AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Fikk nylig ny stekepanne i gave, ønsket meg ny non-slip stekepanne. Den jeg har fått er veldig fin, og ser ut til å være av veldig god kvalitet. Men det står at man skal vaske den for hånd. Er det veiledende, eller bør jeg virkelig aldri ha den i maskin? Det står også at man bør bruke litt olje/smør i, og aldri la den "steke tørr". Jeg og samboeren diskuterte hvorvidt "steke tørr" og "tørrsteke" er det samme, eller "steke tørr" er noe helt annet. Er det? Jeg bruker aldri fett til å steke, og kommer ikke til å begynne. Anonymkode: 8f808...6b3
Inwe Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Putter du den i oppvaskemaskina vil non-stick belleget forsvinne etterhvert. Allerede etter en vask vil det bli dårligere. Ingen stekepanner bør vaskes i maskin om man vil de skal holde lenge.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 Steikepanner skal vaskes for hånd hvis det ikke står tydelig at de kan vaskes i maskin. Som en annen sier her, belegget slites mye fortere hvis du vasker den i maskin. Og ikke bruk gryteskrubb e.l på den heller, eller redskaper av metall. Da kan du få riper i belegget. Angående det å steke tørr: jeg fikk beskjed om at steikepanna aldri måtte settes på plata uten noe i, litt olje/smør eller kjøtt/fisk som skal steikes. Dette var pga fare for overoppheting. Mannen gjorde den feilen en gang, og belegget i panna ble ødelagt fordi den ble for varm. Anonymkode: f8cc3...ace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå