AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Hei! Noen som har opplevd dette? Blir man da evig separert til man før? Anonymkode: a8800...7aa
visp Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Du går til mekling tre ganger og det dokumenteres at han ikke møter opp. Du får skilt deg. 2
Peter007 Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Noen som har opplevd dette? Blir man da evig separert til man før? Anonymkode: a8800...7aa Mener det et halvår til med seprasjon. Etter dette trenger ikke denne parten være enig.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Den ene parten tar ut separasjon. Skriver ikke den andre parten under vil fylkesmannen sende et par purringer, deretter vil det bli forkynt den andre parten av namsmannen enten på jobb eller hjemme. Deretter får man en bekreftelse fra fylkesmannen på at separasjonen er innvilget fra en gitt dato. Dermed er man ¨lovlig¨ separert. Når det har gått 1 år fra den datoen som står i separasjonspapirene kan man søke om skilsmisse.... så langt har ikke vi kommet enda. Anonymkode: ae5bd...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 I Norge kan man ikke nekte å skille seg. Man kan ta ut skilsmisse (etter ett års formell seperasjon) sammen eller hver for seg, det har i praksis lite å si. Det er lurt å skrive en avtale om hvordan man foretar oppgjøret. Men man kan bli skilt også uten, så lenge den andre parten ikke aktivt tar det videre. Da blir det sånn at det offentlige deler boet. Anonymkode: ac138...355
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 Da blir man skilt ved dom. Vi var separert i 4.5 år, var umulig å få mannen til å signere. Politiet prøvde til og med og oppsøke mannen for å signere. Men noe liker vel å være gift med ei og samboer med en annen😂 Så man blir skilt til slutt. Kan bare ta litt tid. Anonymkode: 4f24d...c38 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 Høres helt merkelig ut. Eksen ville heller ikke signere seperasjonspaoirer. Da bare sa jeg som sant var at eksen befant seg i utlandet på ukjent adresse og hadde, sitat, ingen planer om retur med det første. Men at vi allerede hadde bodd fra hverandre et års tid der vedkommende helst prøvde å late som om jeg eksistere og var imot seperasjon til tross for at han hadde forlatt både meg og byen (og nå også landet). Fikk det igjennom ganske fort, da. Vi var fattige studenter og tok oppgjøret tidlig, så jeg klarte å bli skilt også uten at han underskrev så mye som et papir som jeg vet om ihvertfall 😂 Anonymkode: ac138...355
Gjest Anonym Bruker Skrevet 12. august 2018 #9 Skrevet 12. august 2018 (endret) Nabofrua tok ut seprasjon for noen år sidan ,medan ein krapyl til ektemann nektet å skrive under seprasjonspapira. Meg bekjent så gjekk det 2 år før hun fekk seprasjonspapira i retur fra fylkesmannen godkjent. Ikkje nok med at han nektet å skrive under seprasjonspapirene, men hun sitter fortsatt i uskiftet bo medan han bor i huset. Endret 12. august 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #10 Skrevet 12. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Noen som har opplevd dette? Blir man da evig separert til man før? Anonymkode: a8800...7aa Man blir skilt automatisk etter ett eller to år, husker ikke. Bruk google. Man kan også bli skilt ved dom. Anonymkode: 7781a...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå