Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Cc

Endret av Mona26
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er allerede sent ute om dere har planer om flere barn. Du må nesten bare stå på ditt og bruke FAKTA om kvinners fertilitet til det går inn i valnøtthjernen hans. 

Anonymkode: 365a8...949

• Liker 5
Skrevet

Spør rett ut. Vil du mekke en unge nå, Enten er du om bord eller så reiser jeg uten deg. 

• Liker 3
Skrevet

Hvor i starten av 30-åra? Hvert år betyr noe, for din fertilitet..  ikke hans.

Jeg ville spurt om hvor lenge han ønsker å vente? Og spurt deg selv om du ønsker mer enn ett barn, noe du også bør beregne litt tid til

Anonymkode: 3c0fb...e6d

Skrevet (endret)

A

Endret av Mona26
Skrevet (endret)

A

Endret av Mona26
Skrevet

Spør han om hans tidsperspektiv på barn, når han tror han er klar og hvor mange barn han ser for seg. 

Da kan du legge fakta på bordet som argumenter om at hans mål kanskje ikke er oppnåelig på grunn av biologien. 

Kan du få han med på at dere slutter med prevensjon og la naturen avgjøre når dere blir flere. Det kan være en booster på sexlivet å prøve å få barn, en slags lotteri med gevonstmuligheter. Men vær obs på at det kan være drepen for sex og forholdet om du "lurer" han. 

Du kan og gi beskjed om at du nå slutte med prevensjon slik at han må ta ansvar selv (kondom) om han ikke er klar. 

Lykke til. 

• Liker 1
Skrevet

Alle vil vel det... også jeg, men helst når ting er bedre og jeg er sammen med en som vil ha meg og en unge. Og gi oss masse kjærlighet osv. Det er vanskelig å sette å barn til verden i dag av rette premisser osv. 

Finn deg en ny mann hvis det er så viktig for deg.

Anonymkode: 46c98...630

Skrevet (endret)

B

Endret av Mona26
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Mona26 skrev:

Skjønner hva du mener og er enig. Tror kanskje jeg ikke vil true han til å bli far. Vil helst at han skal ha like mye lyst som meg, om det gir noen mening? 

Vi er tross alt bare 30 år og kan få barn i 20 år til -selv om det selvfølgelig er lettere som 20-åring. 

Du kan bare få barn i ca 10 år til, der du etter 35 kan risikere at det er vanskeligere å bli gravid, lettere å abortere hvis du blir gravid og større risiko for sykt barn. Det er veldig dumt å legge opp til å få barn etter 35 f.eks. I tillegg tar det tid å bli gravid, tid å være gravid og tid før kroppen er klar for nytt barn. 

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er allerede sent ute om dere har planer om flere barn. Du må nesten bare stå på ditt og bruke FAKTA om kvinners fertilitet til det går inn i valnøtthjernen hans. 

Neineinei. Dette er jo trusler og tvang. Og selv om fakta sikkert er mer eller mindre riktige, så er det ikke sånn at å banke "hvis ikke nå så aldri" i hodet hans vil skape endring. Prøv heller å finne ut hvorfor han vil vente. Hva han ser for seg. Hva han er redd for å miste ved å få barn. Hva han gleder seg til og ser på som hyggelig. Hva som er skremmende. Ect. 

Anonymkode: 1ff13...c22

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 12.8.2018 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Endret av Mona26
Skrevet

Vi hadde planer om å vente, for sikkerhetsskyld sjekket jeg fertiliteten.. jeg kunne IkKE vente! Så da satt vi igang 2 uker senere! Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket opp ting hvertfall hos spesialist ☺️

Skrevet (endret)
På 12.8.2018 den 21.59, AnonymBruker skrev:

S

Endret av Mona26
Skrevet (endret)
På 12.8.2018 den 22.05, Alvildeivf skrev:

Endret av Mona26
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Mona26 skrev:

Huff ja, men 10 år er jo ganske lenge da? Men er helt enig i det du skriver. Poenget er vel mer at det kanskje er lite konstruktiv å «true» samboer med dårlig tid. Jeg vil jo helst at begge to skal han lyst til å bli foreldre. 

Å stille krav til at samboeren tar hensyn til hva du ønsker og hvilke begrensninger du må forholde deg til, er ikke å true. Du risikerer å bli barnløs om du lar menn bestemme dette for deg. Det er absolutt ikke smart å bøye unna på det feltet der for å være grei. Det er kun du som taper på det. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Mona26 skrev:

Det var jo veldig lurt! Hvor gjør man dette? Man må vel ikke bruke prevensjon da? Syns jeg har lest noe om at man ikke kan telle eggene (eller no) dersom man bruker P-piller og lignende. 

Jeg gikk til fastlegen og fikk henvisning til gynekologen ☺️ Gynekologen kan svare deg på alt ! Hun tar ultralyd, sjekker deg for sykdommer, celletest og blodprøver under mens mellom dag 1-4 ☺️👌🏽   

Jeg hadde uansett gjort det hadde jeg vært deg ! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

S

Endret av Mona26
Skrevet
38 minutter siden, Mona26 said:

Takk for svar. Det var lurt å få et tidsperspektiv. Jeg øsnker vel maks to barn -tror jeg. Har selv søsken og syns det har gitt meg mye. Så kanskje 2. 

Jeg er 30 og han er 32. Skjønner at vi ikke har allverdens med tid. Er bare litt kjipt at ikke kjæresten min er like gira som meg. 

30 ja. Da haster det ikke SÅ mye altså. Men kanskje lurt å sjekke seg?

Jeg fikk nr 1 som 34, og nr 2 kommer nå straks som 36-åring . Det var veldig passe for meg. Blir neppe flere på oss, men ikke pga alder

Anonymkode: 3c0fb...e6d

• Liker 1
Skrevet

Vi var lenge i en lignende situasjon, hvor vi så for oss at vi ville ha barn en gang i framtiden men når-spørsmålet ble alltid utsatt. Jeg begynte definitivt å føle meg klar før mannen min. Anbefaler egentlig bare å snakke om det, være tydelig på hva dere begge ønsker og tenker. Altså, ikke gå inn i samtalen med holdningen at nå skal jeg overbevise den andre, men heller, forsøke å finne ut hva den andre tenker og føler, og hvorfor. (Går begge veier - om dette er noe som opptar deg mye, om du er bekymra for at dere begynner å få dårlig tid, osv, så fortell han det!) Og at det ikke er en samtale man har en gang, men som fortsetter over tid. 

Med oss så gikk det ganske gradvis - f.eks så slutta jeg på p-piller nesten et år før vi faktisk begynte å prøve (brukte kondom i mellomtida), sånn at når vi ville begynne så hadde jeg oversikt over syklusen. I sommer, etter at jeg fylte 33 og ting dessuten falt bedre på plass på jobb, begynte det å føles som "nå eller aldri" og vi bestemte oss for å droppe kondomene og se hva som skjer. (Halvannen måned seinere er jeg gravid, så det kan tydeligvis gå fort også.) Masse lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...