bib_84 Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Jeg har noen inneplanter som har vokst ut av pottene sine. Jeg har kjøpt nye keramikkpotter, men sliter med å finne innerpotter som er store nok eller som passer til de nye pottene. Hva gjør dere? Hvis jeg dropper innerpotter og bare bruker lecakuler i bunnen er det vel stor sjangs for at planten blir stående i vann og råtne?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Spør på jobben eller heng opp en lapp på en oppslagstavle ved butikken. De fleste middelaldrende mennesker, som ikke er flinke til å kaste, har store lagre av plastpotter - garantert også noen som passer og som du kan få. Lekakuler og en form for sperre, som gjør at jorda ikke siger nedimellom kulene, kan fungere. Men det trengs litt erfaring for å unngå overvanning. Anonymkode: d66a4...29c 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 37 minutter siden, bib_84 skrev: Jeg har noen inneplanter som har vokst ut av pottene sine. Jeg har kjøpt nye keramikkpotter, men sliter med å finne innerpotter som er store nok eller som passer til de nye pottene. Hva gjør dere? Hvis jeg dropper innerpotter og bare bruker lecakuler i bunnen er det vel stor sjangs for at planten blir stående i vann og råtne? Potte om potteplanter er noe man gjør om våren, når blomstene trenger mer næring, større potter samtidig som de får mer naturlig lys. Begynner du med ompotting nå i denne årstiden forvirrer du plantene og i verste fall tar du livet av dem. Anonymkode: 89fa7...698
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Potte om potteplanter er noe man gjør om våren, når blomstene trenger mer næring, større potter samtidig som de får mer naturlig lys. Begynner du med ompotting nå i denne årstiden forvirrer du plantene og i verste fall tar du livet av dem. Anonymkode: 89fa7...698 Jeg har gjort det mange ganger, og ikke en eneste plante har skrantet eller dødd av det. Ts, kanskje sette inn en annonse på Finn.no? Tror mange har stående plastpotter de vil bli kvitt, jeg har iallfall det Anonymkode: 78e53...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå