Gå til innhold

Lash extensions eller falske lime-på vipper best? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha lengre vipper, men jobber på båt 3-5 dager i strekk så det er egentlig bare når jeg er hjemme med kjæresten og ute med venner at jeg trenger det/vil ha det.

Jeg vil at det skal se naturlig ut og de falske lime-på vippene jeg har prøvd har så tykkt bånd at man så tydelig ser det er falske pålimte vipper med en tykk kant på øyelokket.
Men jeg er redd for at lash extensions er litt bortkastet penger, når det egentlig bare er ca 2 helger eller 2 uker i måneden som jeg "trenger" det? Jeg tenker at det må være flott å våkne opp med lange vipper men er redd for at det er mer belastende enn fint, om man ikke kan sove med øyet på puta eller må passe seg for å gni seg i øyet når man dusjer eller fjerner sminke eller sover osv?

Hva foretrekker dere, og hva er deres erfaring med det?

Anonymkode: ac9ba...17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet forresten at det finnes falske lime-på vipper med tynn nesten usynlig kant, men hvor finner man de vippene?

Skrevet

Jeg har kjøpt falske vipper på ebay, de hadde minimalt med kant, og den kanten de hadde var gjennomsiktig. Det ligger ute massevis av dem der, og de er billige!

Eller du kan prøve sånn vippeserum. Ser ut som om det hjelper for mange.

Anonymkode: 431d2...ebe

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt falske vipper på ebay, de hadde minimalt med kant, og den kanten de hadde var gjennomsiktig. Det ligger ute massevis av dem der, og de er billige!

Eller du kan prøve sånn vippeserum. Ser ut som om det hjelper for mange.

Anonymkode: 431d2...ebe

Kan du huske hva de vippene het eller hva du søkte på? Har prøvd å søke på "thin line" til og med men bare kommet over 1 type , og den pakken kjøpte jeg, en brun 5pk og de var så dårlig kvalitet at båndet røyk når jeg skulle løsne de fra esken og påføre.

Vippeserum tror jeg ikke jeg tør, det er jo så mye farlig stoffer i, og prøvde en gang et serum en ukes tid og fikk leamus på øyet etter noen dager som slutta når jeg slutta med serumet! Lest at det både kan gi nerveskader og blodskader og på den måten også føre til fosterskader osv, så det kan jo ikke være bra å bruke... De er også dyre syntes jeg og ingen garanti for at de funker på alle, f eks iglow er det jo mange som skriver i kommentarfeltet ikke funket på de og da får de bare beskjed om å prøve en måned til og en til, så er det plutselig flere tusen kastet ut av vinduet uten effekt :(

• Liker 1
Skrevet

Punktvipper sitter greit og ser mye mer naturlige ut en vipperemser.  Bruker duo vippelim. Bare vær forsiktig når du fjerner sminke.

Skrevet

Hva med farge og ta vippebøy? Ser naturlig ut. 

Jeg tar vippeextension innimellom, men gidder ikke hele tiden. Da er farging og bøy et godt alternativ. Jeg har relativt lange vipper, men veldig lyse og rette. 

Anonymkode: 0fa80...09a

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med farge og ta vippebøy? Ser naturlig ut. 

Jeg tar vippeextension innimellom, men gidder ikke hele tiden. Da er farging og bøy et godt alternativ. Jeg har relativt lange vipper, men veldig lyse og rette. 

Anonymkode: 0fa80...09a

Lurt, kanskje jeg skulle prøvd dette i stedet i første omgang!

Er bare at jeg dåner av beundring når jeg ser andres lange vipper blafre og drømmer om å se sånn ut for kjæresten min også!

Men siden jeg ikke ser han så ofte syns jeg det jo blir veldig dyrt med vippe extensions som må vedlikeholdes hver tredje uke, da betaler jeg omtrent en tusenlapp for hver gang jeg møter han bare for å ha fine vipper..

Skrevet
17 timer siden, Peonjenta skrev:

Punktvipper sitter greit og ser mye mer naturlige ut en vipperemser.  Bruker duo vippelim. Bare vær forsiktig når du fjerner sminke.

Jeg syns det er så vanskelig å få festene til å ikke syntes der også, ser fort litt klumpete ut og jeg har aldri fått punktvipper til å sitte likt, f eks fester jeg tre fire stk ved siden av hverandre så peker de alle i hver sin retning hehe! Men det er kanskje en treningssak?

Når du snakker om i forbindelse med å fjerne sminke, bruker du maskara på de falske vippene og tar bort det med sminkefjerner eller mener du mer at jeg må huske på at jeg har på falske vipper når jeg fjerner sminke, og ikke dra sminkefjerneren for hardt om ikke vippene er fjernet?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er så vanskelig å få festene til å ikke syntes der også, ser fort litt klumpete ut og jeg har aldri fått punktvipper til å sitte likt, f eks fester jeg tre fire stk ved siden av hverandre så peker de alle i hver sin retning hehe! Men det er kanskje en treningssak?

Når du snakker om i forbindelse med å fjerne sminke, bruker du maskara på de falske vippene og tar bort det med sminkefjerner eller mener du mer at jeg må huske på at jeg har på falske vipper når jeg fjerner sminke, og ikke dra sminkefjerneren for hardt om ikke vippene er fjernet?

Ta litt maskara på dine ekte vipper før du setter de på. Ta også litt på når du har satt på punktvippene slik at de blander seg med dine ekte.  Bruker du vannfast sitter den noen dager.  Mener at du må være forsiktig når du fjerner eyeliner, og øyeskygge. Er du det kan du ha punktvippene noen dager.  Ja det er en treningsak, bruk de korteste og de mellomste (8 mm og 10 mm)  De lengste på 12 mm er vanskelige å sette på og få til å se fine ut.  Jeg liker godt de fra Ardell, spesielt de som er doble. De er tykkere og man trenger ikke så mange.  Bruk pinsett til å holde de, dypp de i litt lim og blås litt og vent litt før du fester de mellom dine egne vipper.

https://www.blush.no/product/832456/sminke/oeyne/loesvipper/duralash-double-medium#

Skrevet
På 13.8.2018 den 15.49, Peonjenta skrev:

Ta litt maskara på dine ekte vipper før du setter de på. Ta også litt på når du har satt på punktvippene slik at de blander seg med dine ekte.  Bruker du vannfast sitter den noen dager.  Mener at du må være forsiktig når du fjerner eyeliner, og øyeskygge. Er du det kan du ha punktvippene noen dager.  Ja det er en treningsak, bruk de korteste og de mellomste (8 mm og 10 mm)  De lengste på 12 mm er vanskelige å sette på og få til å se fine ut.  Jeg liker godt de fra Ardell, spesielt de som er doble. De er tykkere og man trenger ikke så mange.  Bruk pinsett til å holde de, dypp de i litt lim og blås litt og vent litt før du fester de mellom dine egne vipper.

https://www.blush.no/product/832456/sminke/oeyne/loesvipper/duralash-double-medium#

Tusen takk Peonjenta for ditt snille og forklarende svar! :) Og for linken! :blomst:

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk Peonjenta for ditt snille og forklarende svar! :) Og for linken! :blomst:

Enig, bortsett fra at å bruke pinsett i nærheten av øyet er en særdeles dårlig idé. Din risiko og ditt valg, så klart, er jo en treningssak også, men jeg bruker kun fingrene. 

Anonymkode: 858ee...f14

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, bortsett fra at å bruke pinsett i nærheten av øyet er en særdeles dårlig idé. Din risiko og ditt valg, så klart, er jo en treningssak også, men jeg bruker kun fingrene. 

Anonymkode: 858ee...f14

Har gjort det i 15 år og aldri skadet meg.  En mascarabørste eller en eyeliner kan jo være like farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...