Gå til innhold

Kake med bilde...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Vi holder på å lage til bursdag her, og noen sa at de hadde sett marsipankaker med bilder oppå, altså ordentlige bilder... F.eks. kunne vi tenke oss å ta et bilde av jubilanten som vi hadde oppå kaka, men ingen av oss vet hva dette heter eller hvor vi får tak i det!!!

Er det noen av dere som skjønner hva jeg mener, og vet noe om hvor jeg kan få tak i dette?

På forhånd takk for hjelpen! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det heter marsipanlokk med foto, og kan bestilles hos de fleste bakerier. Det koster rundt fem seks hundre for kaka, rundt tre hundre for bare lokket. Bestillingen må øeveres noen dager på forhånd.

Klem Tex

Skrevet

Eller du kan bare bestille bilde.. Noe sånt som dette her?

Skrevet

Du kan også bestille på Smart Club

Skrevet

Og om du ikke vil betale den summen kan du lage det selv også, men da er bildet ordentlig så klart og kan ikke spises! Da legger du bildet under lokket og skjærer av marsipanen rundt. Hvis du skjærer sirkel først og så deler sirkelen i 6 eller 8 etterpå, kan du rulle ut spissene fra midten så det blir "folder" rundt bildet.

Kan lønne seg å legge marsipan under bildet også, så ikke det blir så klinete med kremen under.

Gjest Anonymous
Skrevet

legg marsipan i skriveren og print ut.... :-?

Skrevet
legg marsipan i skriveren og print ut.... :-?

:ler:

Skrevet

hei

kom deg til nærmeste baker nordby der har de flotte slike kaker med bilder. og du kan selv velge pynt rundt... det tar bare 3 dager og vips så kan du hente kaka., heller ikke dyrt. alt fra 250 og oppover, ettersom hvilken str du skal ha og om den skal være rund eller firkanta;)

lykke til :-)

Gjest Trådstart
Skrevet

Hei alle sammen, og tusen takk for svar! :)

Nå har jeg faktisk bestilt bare et bilde som jeg kan sette på en kake, du mailer bildet ned og får det tilbake i posten et par dager senere. Virker litt artig, tror jubilanten (min bestefar som fyller 80) blir helt i ekstase når han får se det!! :tommelsmil:

Bare av nysgjerrighet: noen som har peiling på HVORDAN de lager slikt??? Syns det virker helt utrolig, selv om der ikke er så mye som burde overraske nå i disse data-tider... :-?

Men igjen, takk for svar! :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...