Gå til innhold

Kommunisere til kjæreste at jeg er usikker på forholdet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i snart ett år. I starten så var alt helt fantastisk og jeg var virkelig dypt forelsket. Da vi traff hverandre, så hadde jeg en god periode i livet mitt og følte meg generelt sett veldig lykkelig og glad stort sett hele tiden. Det var denne personen han ble forelsket i og vi hadde det veldig bra.

De siste 4-5 månedene så har jeg slitt mye med angst og depresjon, grunnet andre ting utenfor forholdet. Dette har gjort at jeg har blitt mer innesluttet, avvisende og humøret går veldig opp og ned. Har også mye stress med studier og jobb.

Kjæresten min er en følsom person som er blitt veldig påvirket av humøret mitt og vi har kranglet en god del i det siste. Noen dager er det bra, andre dager dårlig. Han har likevel forsøkt å være støttende, men jeg merker at det krever veldig mye av han og påvirker hans humør og lykke i stor grad. Noen ganger så blir han veldig frustrert og kan si veldig sårende ting. I tillegg så forsøker han hele tiden å presse meg til å bli bedre, men når jeg sier stopp fordi det blir for mye, så blir han avvisende og såret. Det skal sies at jeg har gjort noen grep for å ta tak i ting, men jeg merker det tar tid å jobber med dette. Det har nå kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer å forestille meg en fin fremtid sammen med han lenger, selv om jeg gjorde dette i begynnelsen. 

Jeg har tenkt i flere uker på om det er riktig å avslutte forholdet - både for min egen del, men også for han sin del. Jeg er helt ufattelig glad i han og han er ellers en helt fantastisk kjæreste, men på grunn av hvordan jeg har det med meg selv så har jeg utrolig store vansker med å gi all denne kjærligheten tilbake.

Han er klar over at jeg har det vondt, selv om jeg har forsøkt å ikke fortelle hele sannheten over hvor ille det egentlig er da jeg ser hvordan det går ut over han. 

Er så utrolig usikker nå og håper på litt råd fra noen som har vært på en av disse sidene i en lignende situasjon. Burde jeg ta opp at jeg er usikker på forholdet med han og gi oss en sjangse til å prøve å løse dette sammen? Burde jeg skjule at jeg er usikker på oss frem til jeg blir mer sikker? Alle erfaringer og råd settes stor pris på.

Anonymkode: 6d900...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor er du usikker? Du må jo stole på at han vil elske deg gjennom sorg såvel som glede - så en sjanse må han jo få. Og da må du nødvendigvis snakke med han...!? 

Anonymkode: 29e8c...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...