Gå til innhold

Hva skal til for at dere blokkerer noen på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er lista høy! Men for andre ikke så høy. Kun en liten uenighet og så blir man blokkert.

Det opplever i hvert fall jeg. 

Når det er sagt er det jo ikke dagligdags, men det skjer gjerne når jeg sier nei til noen for eksempel.

Når jeg setter nye grenser for hvordan jeg ønsker en relasjon skal være. Som noe så enkelt som at jeg ønsker det samme tilbake som det jeg gir. 

En sjelden gang kan det også være på grunn av en uenighet. 

Hvor setter dere lista for blokkering? Prøvde å søke etter lignende nett-tråd, men fant kun på engelsk, og har tenkt på dette i mange år og vil derfor høre hvordan det står til her hjemme. 

Interessant nok har det kanskje også med hvor trygg man er på seg selv å gjøre? For la meg ta meg selv som eksempel.

Jeg har blokkert tre personer ser jeg.

1. Ei som ble rasende sint da jeg fortalte jeg var i sorg etter at hunden min døde og ikke klarte at hun vitset om det. Enkel å blokkere.

2. En dame som byttet navn på profilen sin etter eget skjønn. Det stresset meg siden jeg aldri har møtt henne. Blokkerte.

3. En mann som ikke respekterte et nei når jeg sa jeg ikke ville komme hjem til han å ha sex. Enkleste å blokkere ever.

Det skal med andre ord litt til før jeg blokkerer - og derfor blir jeg virkeilg lei meg når noen gjør det med meg.

Så hvor setter dere lista? Er det vanlig det jeg opplever - at folk der ute blokkerer i hytt og vær over den minste ting?

Anonymkode: 735ac...274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk (menn) som trakasserer og ikke stopper
Folk jeg blir uenig med og innser at jeg aldri kommer til å henge med igjen uansett, og ikke vil at skal stalke meg og ha noe innsikt i livet mitt. Eller ikke vil at skal kontakte meg igjen.

Anonymkode: a7834...005

• Liker 4
Skrevet

Du må ikke ta det personlig. Jeg blir blokkert sjæl, uten at jeg veit ikke hvorfor. Sikkert fordi vi ikke har kontakt lenger. Jeg blir kun blokkert av menn. Litt rart? Jepp! Men slik er det. Get over it!

Anonymkode: d42c4...7f4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ikke ta det personlig. Jeg blir blokkert sjæl, uten at jeg veit hvorfor. Sikkert fordi vi ikke har kontakt lenger. Jeg blir kun blokkert av menn. Litt rart? Jepp! Men slik er det. Get over it!

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Fremmede gutter/menn som er pågående og kun er ute etter sex. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk (menn) som trakasserer og ikke stopper
Folk jeg blir uenig med og innser at jeg aldri kommer til å henge med igjen uansett, og ikke vil at skal stalke meg og ha noe innsikt i livet mitt. Eller ikke vil at skal kontakte meg igjen.

Anonymkode: a7834...005

TS her - de som er i den siste kategorien du nevner setter jeg bare på "ignorer meldinger", og jeg legger heller aldri ut noe på profilen min offentlig som ikke jeg tenker hvem som helst kan se.

Men takk for innspill - det forklarer litt hvis det du beskriver er normen. For det er det inntrykket jeg sitter med. At de fleste er som deg der.

Skrevet

Er litt kritisk til hvem jeg sier ja til på venneforespørsel på Facebook, så har ikke trengt å blokkere noen. Men har slettet to som venn. Den ene er en psykisk utviklingshemmet mann jeg av og til treffer i jobbsammenheng som maste om at jeg måtte godta venneforespørsel. Han 'skriver' hele tiden på messenger el på veggen, dvs han skriver dårlig så det er mest uforståelige ting der han bare har trykket vilkårlig på tastene og så bruker emojier. Beholdt ham en stund og slettet og håper han ikke merker det og starter maset igjen.

Så har jeg slettet en arbeidskollega som hadde så uhørt mange rasistiske uttalelser at jeg ble kvalm og forbanna av hele fyren. 

Anonymkode: 17873...824

• Liker 1
Skrevet

Nordmenn som klager i øst og vekt, da spesielt på innvandrere. Brrr. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må ikke ta det personlig. Jeg blir blokkert sjæl, uten at jeg veit ikke hvorfor. Sikkert fordi vi ikke har kontakt lenger. Jeg blir kun blokkert av menn. Litt rart? Jepp! Men slik er det. Get over it!

Kan jeg bare spørre hvor gamle dere som svarer nå er (TS her) - for selv er jeg 41 år - og det skal som sagt en god grunn til før jeg blokkerer noen. Ikke bare at jeg ikke vil de skal se hva jeg driver med i livet mitt. Det får de uansett høre av noen et eller annet sted.

Men takk for innspillet - skal prøve å slutte å ta det personlig!

Skrevet

Kan jeg bare spørre hvor gamle dere som svarer nå er (TS her) - for selv er jeg 41 år - og det skal som sagt en god grunn til før jeg blokkerer noen. Ikke bare at jeg ikke vil de skal se hva jeg driver med i livet mitt. Det får de uansett høre av noen et eller annet sted.

Men takk for innspillet - skal prøve å slutte å ta det personlig!

Er rundt tredve. 

Skrevet
2 minutter siden, Nappetass1 said:

Nordmenn som klager i øst og vekt, da spesielt på innvandrere. Brrr. 

Men hvorfor blokkere? Hvorfor ikke bare fjerne som venn? (TS)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er litt kritisk til hvem jeg sier ja til på venneforespørsel på Facebook, så har ikke trengt å blokkere noen. Men har slettet to som venn. Den ene er en psykisk utviklingshemmet mann jeg av og til treffer i jobbsammenheng som maste om at jeg måtte godta venneforespørsel. Han 'skriver' hele tiden på messenger el på veggen, dvs han skriver dårlig så det er mest uforståelige ting der han bare har trykket vilkårlig på tastene og så bruker emojier. Beholdt ham en stund og slettet og håper han ikke merker det og starter maset igjen.

Så har jeg slettet en arbeidskollega som hadde så uhørt mange rasistiske uttalelser at jeg ble kvalm og forbanna av hele fyren. 

Anonymkode: 17873...824

Skjønner det der ble litt mye, men tror du ikke han sitter sånn med alle, og ikke engang ser hvem han skriver til 😄

Men spørsmålet er likevel blokkering. Altså at du fratar personen muligheten til å se profilen din, eller kontakte deg. Jeg synes det er så lavmål. Og jeg blir som sagt virkelig lei meg når noen gjør det mot meg. 

Skrevet

Men hvorfor blokkere? Hvorfor ikke bare fjerne som venn? (TS)

Sletter dem heller. Han kjenne på anger og  skamfullhet selv! Drittgubbe!!

Skrevet

Nesten ingenting

Skrevet
1 hour ago, Nappetass1 said:

Sletter dem heller. Han kjenne på anger og  skamfullhet selv! Drittgubbe!!

Så du blokkerer for å ta igjen? Er det det du mener? 

Jeg tror likevel mange bruker det som en hersketeknikk. Og det er jo så stygt når den andre ikke har gjort dem noe. Men hvis noen snakker stygt om utlendinger og du er en selv skjønner jeg selvfølgelig at du blokkerer. Det ville jeg også gjort. 

Snakker kun her om når man ikke har gjort den andre noe. Da blir det veldig rart synes jeg. Men så tror jeg nok jeg er eldre enn de fleste her.

Skrevet

De som deler bilder av barn i hytt og pine.. jeg får så vondt av de stakkars barna!

Anonymkode: d892e...419

Skrevet

Jeg har aldri blokkert noen, men har mutet mange (Er fortsatt venner, men det de legger ut dukker ikke opp i min feed).  Det gjelder alle de som ofte deler konkurranser/reklame eller "visdomsord i solnedgang", eller rasistiske innlegg. 

Hvis noen hadde trakassert meg, ville jeg lett ha blokkert.  Dine eksempel nr. 1 og 3 f.eks. 

Jeg har aldri blitt blokkert av noen, så vidt jeg vet. 

Jeg er 52.  

Skrevet

Dårlig oppførsel og det har gått så langt at jeg ikke ønsker å kontakt med de, og ved å blokkere sender jeg det signalet til de.

Anonymkode: 27a4e...5fb

Skrevet

Menn som maser og ikke skjønner at jeg ikke er interessert, rasister, konspirasjonsteoretikere, folk (menn) som bruker begrep som "feminazi", "nå får det være nok" og som bare snakker om AP og muslimer.

Anonymkode: 45546...2df

• Liker 1
Skrevet

Skal en del til for at jeg skal blokkere noen egentlig, holder vanligvis å slette dem som venn. 

Har blokkert to da. En tidligere arbeidskollega som stjal fra meg, drev med seksuell trakassering og mobbet enkelte av kundene, rett og slett fordi han var en ufyselig fyr og det ikke føltes «nok» å bare slette ham.

I tillegg har jeg blokkert en vilt fremmed fyr som sendte gjentatte meldinger der han spurte om å få kjøpe sex. Jeg selger ikke sex og han var generelt plagsom og masete, så det føltes best å blokkere.

Anonymkode: 9b4c3...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...