Gå til innhold

Incestfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har incest familie, feks bestefar har misbrukt flere barnebarn som også er kusiner og nevøer. Hvordan er det feks under familiesammenkomster..? Er det rar stemning, hvordan kommer dere gjennom det? 

Anonymkode: 20f3f...4a5

Videoannonse
Annonse
Gjest Autumnia
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har incest familie, feks bestefar har misbrukt flere barnebarn som også er kusiner og nevøer. Hvordan er det feks under familiesammenkomster..? Er det rar stemning, hvordan kommer dere gjennom det? 

... Da tenker jeg kanskje at bestefar ikke hadde dukket opp i disse familiesammenkomstene?

Skrevet
4 minutter siden, Autumnia skrev:

... Da tenker jeg kanskje at bestefar ikke hadde dukket opp i disse familiesammenkomstene?

Nei selvfølgelig ikke. Tenker mer på feks bestemor, onkel og tanter og øvrige søskenbarn. Det blir mye skam, skyldfølelse osv

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg har ikke kontakt med biologisk familie, men ble trolig misbrukt av både mor og far. 

Jeg tror ikke mennesker som opplever dette orker å omgås disse personene helt ærlig. 

Skrevet

De døde av kreft begge to .

Anonymkode: ab1d7...f4d

Skrevet
11 timer siden, Autumnia skrev:

Det varierer, det er ikke sjelden at det er den som blir beskyldt som blir trodd av familien.

Skrevet

Incestfamile? Wtf hva slags ord er der?. Er selv utsatt for incest av far og når det ble oppdaget forsvant han ut av bildet,men vi var da aldri noe incestfamilie 

Anonymkode: f2a21...14b

• Liker 8
Skrevet

Det varierer ganske mye.

Du kan lese Vigdis Hjorths Arv og miljø for å se én versjon.

Anonymkode: 8aae9...9dd

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer ganske mye.

Du kan lese Vigdis Hjorths Arv og miljø for å se én versjon.

Anonymkode: 8aae9...9dd

Foregikk det incest i den familien?😳

Anonymkode: 2e9ea...eee

Skrevet
På 13.8.2018 den 7.34, AnonymBruker skrev:

Incestfamile? Wtf hva slags ord er der?. Er selv utsatt for incest av far og når det ble oppdaget forsvant han ut av bildet,men vi var da aldri noe incestfamilie 

Men hva om det er bestefar som er overgriper, men ikke misbrukt egne barn, kun barnebarn og barn utenfor familie. Selv om bestefar er død, så må resten av familien omgåes. Så mor, far, tanter, øvrige søskenbarn og bestemor har ikke gjort noe galt annet enn at de ikke så hva som foregikk.. Hvordan kan da familien omgåes på en "normal" måte for å legge dette bak seg. Vil jo ha ett forhold til familien min, men det er vanskelig med den store elefanten i rommet. Alle vet det, men ingen sier noe om det 

Skrevet

Kjenner til en familie der bestefar misbrukte alle barnebarn, ikke egne barn. Når dette ble oppdaget valgte kona å forbli ved hans side. Nå etter hans død er hun bitter fordi barna ikke vil ha kontakt med henne. Forstår barna veldig godt. 

Anonymkode: 1124c...60b

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til en familie der bestefar misbrukte alle barnebarn, ikke egne barn. Når dette ble oppdaget valgte kona å forbli ved hans side. Nå etter hans død er hun bitter fordi barna ikke vil ha kontakt med henne. Forstår barna veldig godt. 

Anonymkode: 1124c...60b

hun har vel ikke gjort seg fortjent til det, så fullt forståelig! Måten hun sviket dem på, kan ha vært større en sveket de fikk fra bestefaren! æsj

• Liker 2
Skrevet

Hva gjør alle vi som sitter igjen da? Han som er overgriper er død, men det er klart han påvirker livet til enkelte av oss fortsatt. For gæli at familien er ødelagt pga dette, vi trenger jo hverandre. 

• Liker 1
Skrevet
På 13.8.2018 den 7.34, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på familien min som "Incestfamile" fordi missbruk og hemmeligheter går igjen gjennom generasjoner. 

Skrevet

Enten snakker dere om det eller så lar dere det ligge.

Anonymkode: 52469...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...