Gå til innhold

Plutselig alene, hvor skal jeg bo, får helt angst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen synspunkter. 

Jeg har aldri vært singel. Aldri bodd alene. Har hatt flere langvarige forhold. Og nå tok det forholdet jeg er i nå slutt. Det vil si, jeg må flytte. Kan ikke bli boende siden denne leiligheten gjør meg syk og den blir for dyr for meg alene. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for jeg er splittet i to. 

1. valg er å flytte til nabobyen (nåværende by er for dyr for meg alene) Da blir jeg boende nær de få vennene jeg har. Det er ikke mange, men noen ytterst få. Har bodd i dette området i 20 år så det har blitt mitt hjem, men da også mest fordi jeg har hatt min «familie», dvs meg og min partner (ingen barn)

2. valg er å flytte over 2 timers kjøretur herfra. Da blir jeg boende nære slektninger (far, søsken etc). Byen har aldri følt som hjemme for meg, jeg har ikke jevnlig kontakt med familien min der, men vi har et veldig godt forhold og jeg vil få mye støtte fra dem. Jeg hadde en venn i den byen som jeg ikke har truffet på over 20 år, men vi prates litt sporadisk/overfladisk over Facebook og Snapchat 

Jeg vil ikke ha råd til å jevnlig reise til det ene eller det andre stedet for å besøke familien eller vennene...kanskje en gang pr mnd avhengig av økonomien og hvor dyr leiligheten vil bli. 

Jeg kan jo lene meg mer mot familien enn mot vennene for støtte, da vennene mine har andre venner, egne familier osv 

Ingen kan ta valget for meg, men jeg ser vel mer etter synspunkter eller råd som kan få meg til å tenke litt mer rasjonelt istedenfor å sitte her med angst for å «velge feil»

Min partner, nå eks, er veldig støttende og hjelper meg mye. Vi er fortsatt gode venner. Han mener at jeg burde flytte nær min familie og starte helt forfra, og er sikker på at om jeg bare flytter dit så vil nervene mine roe seg når jeg kommer på plass og at det vil gå greit, men jeg derimot er skikkelig usikker

Anonymkode: 66253...eed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å lete etter bolig på begge stedene, så faller det kanskje på plass, om du finner noe bra.

Venner som har stiftet familie, mens man selv ikke har det, glir man ofte litt fra, inntil barna deres er store nok til å flytte hjemmefra. Så det å bo nær egen familie er kanskje det lureste i ditt tilfelle.

Anonymkode: 2cd4d...5d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...