AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Hei! Jeg får noen millioner kroner i erstatning og siden jeg er gift lurer jeg på om han vil få noen rettigheter på disse pengene om vi skulle skilt oss? Anonymkode: a0f21...5d8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Ja, halvparten blir hans. Anonymkode: f8875...0d5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Hvorfor skal han ha det, det er jo erstatning til deg ikke han. Sjekk med advokat Anonymkode: 723eb...5cc
Kontormus Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Erstatning får man vel hvis en har lidt tap, f.eks inntekt. Hvis ektefellen da teoretisk forsørger begge, er vel dette felles penger. Annen type av tap, vet ikke...
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Du kan kreve såkalt skjevdeling av midler som stammer fra (visse typer erstatning) erstatning ved skilsmisse. Følgende kan kreves skjevdelt, altså at du beholder verdien: Den beholdne verdien av erstatning, trygd eller forsikring som dekker tap i fremtidig erverv og utgifter som en personskade antas å påføre skadelidte i fremtiden, samt den beholdne verdien av ménerstatning, yrkesskadeerstatning og oppreisning. Utbetaling fra arbeidsgiveren i forbindelse med oppsigelse eller førtidspensjonering kan holdes utenfor på samme vilkår. Skyldes det den andre ektefellens innsats at ytelsene ikke er forbrukt, skal det beløpet som kan holdes utenfor delingen, settes ned i den utstrekning det er rimelig på grunn av verdien av den andre ektefellens innsats. Du bør ha erstatningen på egen konto, eventuelt i midler eller eiendeler som er identifiserbare slik at de kan spores til erstatningen senere ved en skilsmisse. Du kan imidlertid ikke forvente å bare leve på ektefellen. Hvis du setter alt på sperret konto og ikke bidrar økonomisk, så kan den andre ved skilsmisse kreve at du beholder en mindre del av erstatningen. Anonymkode: 54649...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 Takk for svar Anonymkode: a0f21...5d8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg får noen millioner kroner i erstatning og siden jeg er gift lurer jeg på om han vil få noen rettigheter på disse pengene om vi skulle skilt oss? Anonymkode: a0f21...5d8 Når du får erstatning, så har du vel en advokat som har hjulpet deg? Diskuter med advokaten og få hjelp med å sikte at pengene er dine og ikke ektefellens sine uansett hva som skjer. Særeie er en metode. Det er også mulig å snakke med Fylkesmannen for å sikre erstatninger mot både ektefeller, inkasso m.m. advokaten er ette personen til å hjelpe deg. Anonymkode: 46cab...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 Jeg ville hørt med advokat, regner med at du hadde en advokat for å få erstatningen? Ville spør han/henne. ;) Anonymkode: a4124...b89
petterm Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du får erstatning, så har du vel en advokat som har hjulpet deg? Ikke alle erstatninger som krever hjelp av advokat. Hvis TS feks. får varige men etter en ulykke så vil hen kunne få erstatning fra forsikringsselskap basert på uføregrad beregnet av NAV.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #10 Skrevet 13. august 2018 9 timer siden, petterm skrev: Ikke alle erstatninger som krever hjelp av advokat. Hvis TS feks. får varige men etter en ulykke så vil hen kunne få erstatning fra forsikringsselskap basert på uføregrad beregnet av NAV. Får man personskade og er berettiget til personskadeerstatning fra forsikringsselskap så er man "gal" om man ikke bruker advokat. Advokat dekkes av selskapet. Uføregraden Nav beregner er den ervervsmessige uførheten, den medisinske invaliditeten beregner ikke Nav ergo er en advokat nødvendig å ha dersom man vil ha en skikkelig vurdering av saken. Men dette er ikke temaet i tråden. Anonymkode: 46cab...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå