AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Blir helt forvirret av alle duppedittene til kjøkkenet... Jeg trenger noe jeg kan lage sauser og supper i + smoothies og ev. hakke nøtter. Bør jeg gå til innkjøp av både en blender og en stavmikser eller holder det med en av delene? Og ikke minst - hva har dere og anbefale? Post gjerne med link :-). Har ikke noe spesielt budsjett. På forhånd takk for hjelpen! Anonymkode: 8e79b...03b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Start med stavmikser, den kan du bruke til supper og smoothier. Tror ikke du kan kutte nøtter med den, så hvis det er viktig er blender bedre. Anonymkode: fefc5...84f
Wenda Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 En blender er nok enklest da. Kjøper man en bra en så kan man male nøtter til mel, helle i varm suppe og blende til den blir helt glatt, smoothies osv Med vare stavmikser så blir man litt mer stuck. Fin å bruke til supper, men funker jo ikke til smoothie, og mange av dem funker ikke særlig til å male ned nøtter heller
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir helt forvirret av alle duppedittene til kjøkkenet... Jeg trenger noe jeg kan lage sauser og supper i + smoothies og ev. hakke nøtter. Bør jeg gå til innkjøp av både en blender og en stavmikser eller holder det med en av delene? Og ikke minst - hva har dere og anbefale? Post gjerne med link :-). Har ikke noe spesielt budsjett. På forhånd takk for hjelpen! Anonymkode: 8e79b...03b Stavmixer og blender har to ulike bruksområder. Den mest anvendleige er stavmixeren med boks til å knuse tørre varer i. Anonymkode: cab96...db8 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stavmixer og blender har to ulike bruksområder. Den mest anvendleige er stavmixeren med boks til å knuse tørre varer i. Anonymkode: cab96...db8 Og den kan man også bruke til å lage smoothis, knuse is og nøtter i også? I tillegg til å mixse sauser osv. Mao trenger man ikke blender, kun stavmikser? Anonymkode: 8e79b...03b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Og den kan man også bruke til å lage smoothis, knuse is og nøtter i også? I tillegg til å mixse sauser osv. Mao trenger man ikke blender, kun stavmikser? Anonymkode: 8e79b...03b Smoothies og is krever en sterkere motor enn en stavmikser som bare skal brukes til supper, så da bør du regne med å ha en dyrere stavmikser. Et annet fortrinn stavmikseren har er at den tar mye mindre plass. Jeg bruker min til smoothies, men jeg lager ikke det så veldig ofte. Anonymkode: fefc5...84f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 Jeg bruker stavmikseren når jeg lager smoothie til en. Og når jeg lager supper. Har da en Bamix som tåler det meste. Bruker blenderen til større porsjoner med smoothie. Men på mange måter er blenderen (har den som tilbehør til Kenwood) det minst nyttige kjøkkenverktøyet jeg har. Er ikke mye jeg ikke kan bruke Bamixen til, særlig i og med at den er mye lettere å rengjøre. Ingen av disse fungerer til nøtter, kutting av urter, tapenader, marmelader og så videre. Her har jeg en mindre kutter (usikker på hva det heter). En slik kan kjøpes som tilbehør til Bamix. Jeg har den også som tilbehør til Kenwood. Om du ikke lager mye mat, og ut i fra hva du skriver, ville jeg kjøpt en stavmikser. Bamix er best, men dyrest. Det er også den eneste stavmikseren jeg ikke har ødelagt i løpet av ett år. Anonymkode: a3fc3...923 3
Atea Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker stavmikseren når jeg lager smoothie til en. Og når jeg lager supper. Har da en Bamix som tåler det meste. Bruker blenderen til større porsjoner med smoothie. Men på mange måter er blenderen (har den som tilbehør til Kenwood) det minst nyttige kjøkkenverktøyet jeg har. Er ikke mye jeg ikke kan bruke Bamixen til, særlig i og med at den er mye lettere å rengjøre. Ingen av disse fungerer til nøtter, kutting av urter, tapenader, marmelader og så videre. Her har jeg en mindre kutter (usikker på hva det heter). En slik kan kjøpes som tilbehør til Bamix. Jeg har den også som tilbehør til Kenwood. Om du ikke lager mye mat, og ut i fra hva du skriver, ville jeg kjøpt en stavmikser. Bamix er best, men dyrest. Det er også den eneste stavmikseren jeg ikke har ødelagt i løpet av ett år. Anonymkode: a3fc3...923 Har også en Bamix stavmikser, tror den ble kjøpt på Ktch`n. Har blender også, men har ikke pakket den ut og synes det blir mer oppvask. til nå fungerer det med stavmikser, har også brukt den på hasselnøtter.
Gjest Linaria Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 Jeg kjøpte stavmikser og brukte dette en stund, men var litt vanskelig å lage smoothie med det. Så kjøpte jeg NutriBullett og den er fantastisk til alt sånt. Lett å vaske også.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #10 Skrevet 14. august 2018 Ja takk begge deler? Jeg har en slik, og har laget alt fra suppe til peanutsmør. En ulempe er at matmølla er litt liten. Anonymkode: 64e2c...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå