Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere som er barnehagelærer tjener. Jeg har snart to års ansiennitet, men i ny jobb nå tjener jeg 376 tusen. Det er en privat barnehage og i en mindre by enn Oslo, men jeg syns likevel det er lite. Stillingen min er barnehagelærer og ikke ped.leder. Jeg deler likevel ansvaret for oppstartsamtaler og foreldresamtaler med ped.leder.

Anonymkode: 25619...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn for barnehagelærer skulle det stå :)

Skrevet

Jeg jobber også som barnehagelærer og tjener 406 100 kr med null ansiennitet i privat barnehage i en mindre by. Jeg er heller ikke ord leder men deler, som deg, ansvar for samtaler etc. Med per leder. Barnehagen min er medlem av PBL så jeg vil ikke få noe uttelling for ansiennitet før jeg har jobbet 4 år. 

Anonymkode: dfed9...c5d

Skrevet

Er det tariff i bhg du jobber i? Private har mulighet til å sette lønna selv, men de fleste forholder seg til tariffen. 

I forhold til PBL sin tariff er du litt lav, lønnstrinn for nyutdannet er 406 000, men hvis barnehagen din ikke er tilknyttet PBL, må de ikke gi deg dette. Til sammenligning jobber jeg i en privat bhg som lønner meg 397000 med 10 års ansiennitet som ped.leder. Drittlønn, men pga dårlig jobbmarked her er jeg nødt til å holde meg der. 

Du kan jo ta en prat med sjefen om lønn. I private bedrifter må man ofte ta lønnsforhandlingen selv. 

Linker inn tabellen for PBL lønn;

https://www.utdanningsforbundet.no/globalassets/lonn-og-arbeidsvilkar/tariffavtaler/6-pbl-private-barnehagers-landsforbund/hovedavtale-og-hovedtariffavtale/lonnstabell-2017/tabeller-pbl-2017.docx

Skrevet

Ja, det er tariff der. Men jeg har ikke hørt noe om PBL så det er jeg usikker på. Det skulle vært lønnsøkning i vår/sommer i år, men styreren min sa at pga brudd i forhandlingene ble det ingen økning i år.

Jeg har i tillegg en mastergrad som jeg nettopp fullførte som jeg også skal søke om å få lønnsregulering for. Bør nok også si at jeg syns den opprinnelige lønnen er lav, men vet ikke hva jeg skal argumentere med?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er tariff der. Men jeg har ikke hørt noe om PBL så det er jeg usikker på. Det skulle vært lønnsøkning i vår/sommer i år, men styreren min sa at pga brudd i forhandlingene ble det ingen økning i år.

Jeg har i tillegg en mastergrad som jeg nettopp fullførte som jeg også skal søke om å få lønnsregulering for. Bør nok også si at jeg syns den opprinnelige lønnen er lav, men vet ikke hva jeg skal argumentere med?

Du kan jo starte med å spørre om å få se lønnsstigen de opererer med. Det er jo litt rart om det er et såpass stort sprik mellom deres tariff og PBL. Men har hørt at noen av de store konsernene (espira/fus) har egne tariffer de opererer med...

De barnehagene som er tilknyttet PBL har det gjerne skrevet på hjemmesiden sin. Du kan jo se der.

Skrevet

Grunnlønn 407 500 i privat bhg. 418 etter lønnsøkning. Er bhglærer, ikke pedleder 

Anonymkode: 586c4...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...