AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Mannen lover og lover at vi skal finne på noe når han har fri men ender altfor ofte opp med å tilbringe tid med sin familie og venner. Trenger litt voksenkontakt(jeg er hjemme med baby) så vurderer å dra hjem til min familie 6 timer unna uten å gi noen beskjed på forhånd. Er det innafor?:)p Anonymkode: 41d8a...0bd
Gjest Cocosa Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 (endret) Da jeg leste dette tenkte jeg med en gang NEI!! Men hadde planene med meg blitt avlyst gang på gang til fordel for venner, hadde jeg kanskje funnet på å dra uten å si fra - for å statuere et eksempel. (Legger til: hvis dere har pratet om dette maaange ganger og det ikke blir bedre. Man må aldri glemme at mye kan løses med en god samtale) Men her synes jeg også reisevei spiller en rolle, og synes det er litt vel langt. Vær bare obs på at du kan lage et helvetes leven i forholdet om du stikker av på den måten uten å gi beskjed. Endret 12. august 2018 av Cocosa
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Hvorfor skal du ikke si noe? Anonymkode: 5ef60...0e0 5
Snaskesnusken Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Jeg vil ikke anbefale deg å reise på den måten. Snakk med mannen og fortell hvorfor du reiser. God tur 🌸 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Jeg ville sagt; jeg stikker til familien min i neste uke. Ville ikke tatt noen diskusjon på det, men bare å stikke virker litt hormonelt og umodent Anonymkode: a59ab...ebd 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 Hvordan hadde du reagert om han bare hadde tatt med seg baby flere timer unna uten å si ifra? Du hadde blitt ganske forbanna og redd antar jeg? Hvorfor være så umoden? Si «jeg stikker til familien *sett inn dag her*» Anonymkode: df162...40c 6
exictence Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt; jeg stikker til familien min i neste uke. Ville ikke tatt noen diskusjon på det, men bare å stikke virker litt hormonelt og umodent Anonymkode: a59ab...ebd Noe sånt
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 Jeg skjønner at det kan være fristende å gjøre det på en slik passiv agressiv måte for å "ta igjen", men på sikt tror jeg du vil tjene mer på å gjøre det på en mer konstruktiv måte, og sette deg ned med ham og forklare hvordan du føler det, og at du føler behov for å dra hjem til familien din for en stund for å få litt voksenkontakt. Jeg kjenner meg igjen i tankegangen din da. Noen ganger hvis jeg er sint på samboeren min så frister det å si noe som kanskje "stikker" eller å "ta igjen" hvis han har vært litt kjip (som regel ubevisst fra hans side), men heldigvis så tør jeg ikke å gjøre det i øyeblikket og da ender vi opp med å ha en fin samtale i stedet. Etterpå føles det godt at jeg har holdt tilbake, for det er ikke noe gøy i ettertid når man har sagt noe sårende eller vært barnslig/urimelig. Gjør/sier man noe i affekt, så er det ofte en selv som må krype tilbake og si unnskyld. Dere må ta en samtale om det uansett, men du kan velge mellom å ta den nå før du evt. reiser eller etterpå når du også har gjort noe som oppleves kjipt for ham. Et forhold skal ikke være sånn at man driver og tar igjen på hverandre hvis den andre har gjort noe som oppleves sårende. Det vil ikke fungere i lengden. Kommunikasjon er stikkordet. Snakk med ham før du drar, men ikke si at du drar bare på grunn av ham. Forklar at du har lyst til å se familien din og la dem tilbringe tid med babyen. Så kan du fortelle hvordan du føler det, så får han tid på seg til å tenke litt mens dere er borte. Det er urettferdig overfor ham hvis du ikke forklarer noe som helst. Anonymkode: 0ea5a...66b 1
Arkana Skrevet 12. august 2018 #9 Skrevet 12. august 2018 Å være trassig fordi mannen er tafatt når det gjelder svigerfamiliebesøk blir bare dumt. Du ville aldri akseptert om det var motsatt, at han tok babyen og stakk uten å si noe. Sånt gjør man bare ikke. Derimot trenger du ikke å be om tillatelse, bare si at du drar til familien din. Ønsker du at han blir med så spør du om han vil det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #10 Skrevet 12. august 2018 Du sier at du tenker å dra til familien din fordi du trenger å være hos de litt, og de ønsker å se barnebarnet sitt litt. Du spør om han vil være med, ellers kan du dra selv. Skjønner ikke hvorfor du skal dra uten å si fra? Og snakk med mannen din om hvordan ting er, og forklar hvordan du føler det. Har en del samme problemer selv, sitter hjemme med baby mens han finner på ting. Vi har snakket en del om det, han prøver å skjerpe seg. Er det fortsatt noe som irriterer meg, sier jeg det. Anonymkode: 8cd81...8c8 2
Glitnir Skrevet 12. august 2018 #11 Skrevet 12. august 2018 Skjønner godt at du vil stikke til familien din når mannen ikke prioriterer å være hjemme med dere, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et poeng å ikke si ifra til ham? 2
Biloba Skrevet 12. august 2018 #12 Skrevet 12. august 2018 Du er i et seriøst forhold og dere har ansvar for barn sammen. Oppfør deg som en voksen og ansvarlig person. Selvsagt. Man reiser ikke bort uten å si fra til samboer, og man reiser aldri bort med noens barn uten å si fra. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #13 Skrevet 12. august 2018 Tenker du å ikke si noe i det hele tatt før du er hjemme igjen, sende han en melding når du er framme, legge igjen en lapp eller noe annet? Anonymkode: ede91...6dc
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #14 Skrevet 12. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du å ikke si noe i det hele tatt før du er hjemme igjen, sende han en melding når du er framme, legge igjen en lapp eller noe annet? Anonymkode: ede91...6dc Tenker å skru på snapkartet så han kan se hvor jeg er men uten å bekrefte det på telefon:) Anonymkode: 41d8a...0bd
Biloba Skrevet 12. august 2018 #15 Skrevet 12. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker å skru på snapkartet så han kan se hvor jeg er men uten å bekrefte det på telefon:) Anonymkode: 41d8a...0bd Det burde være et sted man kan levere tilbake barna når det viser seg at man ikke har blitt voksen nok enda selv. 7
Hactar Skrevet 12. august 2018 #16 Skrevet 12. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker å skru på snapkartet så han kan se hvor jeg er men uten å bekrefte det på telefon:) Anonymkode: 41d8a...0bd Hvis du ønsker å reise til familien din fordi han ikke prioriterer å være sammen med deg og barnet uansett, så sier du at du kommer til å reise til familien din fordi han ikke prioriterer å være sammen med deg og barnet uansett. Legg gjerne til at dere må ha en skikkelig samtale om ansvar, samhold og prioriteringer når du kommer tilbake. Å bare stikke av uten å si ifra blir for fjortis. Du kan ikke forvente å bli tatt seriøst om du oppfører seg som en unge. 8
Gjest Springfjær Skrevet 12. august 2018 #17 Skrevet 12. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker å skru på snapkartet så han kan se hvor jeg er men uten å bekrefte det på telefon:) Anonymkode: 41d8a...0bd Nei noe så barnslig. Prøv å oppfør deg som en voksen å snakk med han istedet for å være så passiv aggressiv.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #18 Skrevet 13. august 2018 Hva skulle poenget være med å ikke si noe? At han skall bli redd og ringe politiet? Er det virkelig mulig? Anonymkode: 03f34...5d4 3
Gjest Mass Skrevet 13. august 2018 #19 Skrevet 13. august 2018 Jeg er helt for dialog og god kommunikasjon, og jeg er enig i at mye kan løses med en god samtale. Men av og til så kommer man ingen vei med dette. Det er ikke alle menn som er så gode på kommunikasjon eller ta seriøsiteten i det man formidler. Mulig du har prøvd dette en del ganger slik at det har blitt en vane for ham å høre på maset ditt, ts, og dermed kan jeg godt forstå behovet for å bare dra uten å si noe. Når ord kommer til kort må det en handling til. Så ja, ut i fra egne erfaringer, er dette noe jeg absolutt hadde gjort for å bli tatt seriøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå