AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Jeg har hatt epilepsi i 5 år. Vært anfallsfri i 2 år nå. Skal inn for en EEG på sykehuset om 1 år for å se om jeg fortsatt har epilepsi. (Viser seg at når man får det i en ung alder, kan man miste det igjen). Hvis det viser seg at jeg ikke lengre har epilepsi, har jeg da mulighet for å bli ambulansesjåfør? Eller godtar dem ikke personer med historie om epilepsi? Hadde satt utrolig pris på svar ☺️ Anonymkode: 4c63f...048
Mhmjadda Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Du må sjekke helsekravene for utrykningslappen. https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/forerkortveilederen/seksjon?Tittel=epilepsi-og-epilepsilignende-anfall-10659#to-eller-flere-epileptiske-anfall-(helsekrav-til-førerkort)
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Du kan sikkert bli ambulansearbeider, men om du får jobb er en annen sak. Det kreves at du er godkjent innen førerkortklasse 3 for å kunne ta utrykningsbevis/kode160, da kreves det at du er anfallsfri fra epilepsi og uten medisiner i 10 år. Anonymkode: e66cd...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå