Gå til innhold

Lureri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp flyttet inn i nytt hus. Fikk ved overtakelse høre at huset må males innen det første året fordi det per nå er kun grunningen som er gjort. Er dette virkelig lov? 

Anonymkode: 2c26e...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som lureri ja. 

Anonymkode: d2946...103

Skrevet

Opplevde noe lignende, men her var det taket som skal skiftes. 

Skrevet

Det var vel ment som et godt råd. Om huset er ditt, så bestemmer du vel selv når du vil male det. Det er vel rimelig synlig at det ikke er malt i dag, bare grunnet, så det kan man ikke kalle lureri. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp flyttet inn i nytt hus. Fikk ved overtakelse høre at huset må males innen det første året fordi det per nå er kun grunningen som er gjort. Er dette virkelig lov? 

Vet ikke. Det burde uansett vært opplyst om i annonsen og visningsprospektet eller informert om av megler før kjøp!
Her er det muligens megler som har holdt tilbake opplysninger, og da kan isåfall megler (eller selger) bli erstatningspliktig vil jeg tro.

Anonymkode: 55ab0...a56

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er lov så lenge det er etter spesifikasjonene på huset/salgsoppgaven. Vi flyttet også inn i et splitter nytt hus i fjor og det ble i utgangspunktet også levert kun med grunning, men vi valgte å betale ekstra og fikk det ferdig malet. 

Anonymkode: 9712f...f22

Skrevet

Hei, trådstarter. 

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat 
* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. 

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Olava, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...