AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Jeg reagerer litt på at sønnen min sjeldent blir invitert til familiesammenkomster på stefar sin side når søsteren arrangerer noe. Vi er gift og har vært sammen i 11 år. Nå har søsteren til min mann fått barn, vi er invitert i dåp, men ikke min sønn (hans barn på samme alder er invitert).Vi har ikke et veldig nært forhold til de, da de bor 5 timer unna, og det er endel aldersforskjell på min mann og søsteren. Nå er det slik at jeg skal jobbe nattevaktevakter den helgen vi skal i dåp, det er veldig mye styr og få byttet på vakter/få fri. Så da lurer jeg på om jeg blåser i hele dåpen? Hva synes dere? Anonymkode: 054bb...3b6 1
Atea Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Bli hjemme hvis du føler for det. Men jeg ville snakket med mannen først, det er ikke hans feil at søsteren forskjellsbehandler. Du kan gjøre det enkelt og skylde på at du har vakt og ikke har fått byttet fordi alle andre har planer den helgen. 8
atropos Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Hvis sønnen din ikke er invitert og du skal jobbe, er det helt innafor å droppe dåpen. Og så synes jeg at mannen din skal ta seg en snakk med familien sin. Hvis du har en sønn kan de ikke late som at han ikke finnes... 27
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Akkurat nå, atropos skrev: Hvis sønnen din ikke er invitert og du skal jobbe, er det helt innafor å droppe dåpen. Og så synes jeg at mannen din skal ta seg en snakk med familien sin. Hvis du har en sønn kan de ikke late som at han ikke finnes... Det er bare søsteren, mulig hun føler hun ikke kjenner sønnen min så godt. Han har er godt forhold til moren og faren til mannen min. Anonymkode: 054bb...3b6 1
atropos Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bare søsteren, mulig hun føler hun ikke kjenner sønnen min så godt. Han har er godt forhold til moren og faren til mannen min. Anonymkode: 054bb...3b6 Da bør han snakke med søsteren sin. Det er jo helt unaturlig å ikke be sønnen din. Han er jo en del av familien til broren hennes. 10
Lycka Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 (endret) Synes også det er merkelig at han ikke er invitert. Det er ikke riktig å ikke inkludere din sønn i dåpen. Som nevnt over er han jo en del av familien. Hadde blitt hjemme hvis jeg var deg. Endret 12. august 2018 av Lycka 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 Jeg hadde ringt og spurt hvorfor sønnen din ikke er invitert? At du kommer hvis han også får komme. Hvis ikke blir dere alle hjemme. Ikke tillat utestenging Anonymkode: 65593...4a5 6
Biloba Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 Jeg hadde meldt avbud med begrunnelse at jeg blir hjemme med mitt barn. Her er det mannen som har særkullsbarn, og det er en selvfølge at hans barn er velkommen til min familie. Jeg hadde aldri forventet at min mann skulle reise bort fra barnet sitt til familieselskaper som ekskluderer hans barn. 11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #9 Skrevet 12. august 2018 Da hadde jeg bedt mannen snakke med sin søster om hvorfor din sønn ikke er bedt. Anonymkode: c4030...780 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #10 Skrevet 12. august 2018 Jeg ville tatt det som en selvfølge at sønnen var en del av invitasjonen selvom ikke hans navn spesifikk ble skrevet i invitasjonen. Anonymkode: 897b6...cd6 2
Addie Skrevet 12. august 2018 #11 Skrevet 12. august 2018 Ikke at det er svar på det du spør om, men jeg synes det er skikkelig slemt av svigerinnen din. Hvorfor utelate et barn? Dårlig gjort mot han, deg og mannen din. Hadde blitt hjemme 😒 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #12 Skrevet 12. august 2018 Bare bli hjemme. Dersom sønnen din er i en alder hvor du ikke ønsker å la han være alene hjemme sier du du må passe sønnen din. Er han eldre sier du du må jobbe. Anonymkode: e6676...8a1 4
Ulrikke Skrevet 13. august 2018 #13 Skrevet 13. august 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare søsteren, mulig hun føler hun ikke kjenner sønnen min så godt. Han har er godt forhold til moren og faren til mannen min. Anonymkode: 054bb...3b6 Desto større grunn til å invitere ham kjenner jeg... Her burde mannen snakke med søsteren sin og bevisstgjøre henne hva hun driver med. Så kan du evt bli hjemme uansett om du ikke får byttet vakt, men jeg synes han burde snakke med søsteren sin uansett om du kan bli med i dåpen eller ei. Kanskje greit å sjekke ut om navnene til de andre barna står på invitasjonene først, forresten... 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #14 Skrevet 13. august 2018 Pleier man spesifikt å invitere barn? Trodde det mer var en selvfølge at det er inkludert alle i familiesammenheng. Anonymkode: 7c946...6e5 3
Gjest Mass Skrevet 13. august 2018 #15 Skrevet 13. august 2018 (endret) Du kan i bunn og grunn gjøre det du vil gjøre. Gjør det som føles rett for deg i denne situasjonen. Her hadde nok hensynet til mitt barn gått først. Jeg hadde sikkert spurt rett ut om invitasjonen gjaldt barnet mitt også, eller om hun hadde glemt å føre på navnet hans på invitasjonen. Så kunne hun i så fall fått fortalt det direkte til meg at barnet mitt var ekskludert om det var tilfelle. Tenker det ville vært såpass ubehagelig at det ikke skjedde igjen. Endret 13. august 2018 av Mass
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #16 Skrevet 13. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Pleier man spesifikt å invitere barn? Trodde det mer var en selvfølge at det er inkludert alle i familiesammenheng. Anonymkode: 7c946...6e5 Hos oss også😀👍 Anonymkode: 448a5...e66
Gjest hind Skrevet 13. august 2018 #17 Skrevet 13. august 2018 Jeg ville blitt hjemme med barnet. Jeg hadde ikke orket tanken på at det skulle være den eneste som ikke ble regnet som familie nok til å få komme i dåpen, så da hadde jeg heller latt som vi var to uønskede og funnet på noe hyggelig hjemme.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #18 Skrevet 13. august 2018 Hvor gammel er sønnen din? Det er helt vesentlig her. Han kan jo ikke være så veldig liten så lenge dere har vært sammen i 11 år. Er sønnen din nesten voksen som etter konfirmasjon, så synes jeg det er innafor ikke å be ham. Er han yngre, så synes jeg i grunn han bør bli bedt. Anonymkode: 1d255...025 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #19 Skrevet 13. august 2018 Om det er vanskelig å få barnevakt (og han trenger barnevakt) er det naturlig at du blir hjemme. Om det er utfordrende å bytte vakt blir du hjemme. Om du reagerer på at sønnen din ikke blir invitert tar du det opp. Å sitte hjemme i "protest" er barnslig. Kan være mange årsaker til at han ikke blir inkludert, mulig de ikke en gang har tenkt over det. Anonymkode: 5c90f...31b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #20 Skrevet 13. august 2018 Jeg tror jeg ville svart på invitasjonen på denne måten «hei. Takk for invitasjonen. Vi kommer alle 3». Det er en selvfølge at din sønn skal være med. Anonymkode: 04342...990 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå