AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Har vokst opp med mye vold i bilde, og mye aggresjon og psykisk mobbing fra foreldre og søsken. Opplevde noe grusomt for et par måneder siden, men ikke anmeldt hendelsen fra et søsken, (overlagt vold, trusler på liv, osv) Er mange problemer med søsken, og jeg føler jeg ikke kan streke meg lenger for problemene de har. Foreldrene mine er jeg så vidt begynt å akseptere igjen. Jeg har til tider holdt meg unna julaften og lignende, da det har vært negativ relasjon. Etter hendelsen for et par måneder siden føler jeg meg definitivt ikke trygg på å reise til familien min i jula. Og sannsynligvis vil jeg ikke besøke dem igjen. Jeg føler meg mer sikker på at jeg ikke kan besøke familien uten en form for fluktvei, og jeg har ingen som kan hjelpe eller støtte meg om jeg skulle besøkt dem. Er det noen som har råd hva jeg kan gjøre om hvordan jeg skal forholde meg til familiesituasjoner fremover? Om jeg drar til familien om vinteren, eller besøker, eller det er familiesamlinger eller lignende, hvordan kan jeg best takle dette? Som sagt, jeg tror ikke jeg ønsker mer kontakt, men om jeg har kontakt, hvordan kan jeg gå frem? Anonymkode: 50398...a43
Khloe P.T Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Noen ganger er det best å bare la være, som du er inne på. Om du bestemmer deg for kontakt, kan dere møtes ute på et offentlig sted? Kafè, resturant, gå på museum, gå i svømmehallen etc. Eller kan dere møtes hos noen som ikke er i den innerste kretsen, der familien din ikke vil oppføre seg truende? Jeg hadde ikke reist for å feire jul med en familie som det du beskriver. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 6 timer siden, Khloe P.T skrev: Noen ganger er det best å bare la være, som du er inne på. Om du bestemmer deg for kontakt, kan dere møtes ute på et offentlig sted? Kafè, resturant, gå på museum, gå i svømmehallen etc. Eller kan dere møtes hos noen som ikke er i den innerste kretsen, der familien din ikke vil oppføre seg truende? Jeg hadde ikke reist for å feire jul med en familie som det du beskriver. Problemet med alternativet å møte noen utfor innerste krets er at alle har problemer i familien. Noen er alkoholisert, andre delvis psykopat, mye generelt problemer i familien jeg helst ikke vil mikses inn i. Utenom familie kjenner jeg ikke noen andre i området av nær familie, og har ikke økonomi til hotell om jeg skulle finne på å reise. Har ikke engang lappen så kan ikke overnatte i bil engang om jeg skulle reise til noen samlinger. Prøver å spare til lappen så jeg i alle fall har det alternativet om det skulle være mulighet å besøke i fremtiden. Anonymkode: 50398...a43
Surriball Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Jeg synes at du ikke skal besøke dem hvis du ikke føler deg trygg. Når du er redd for vold og andre ubehagelige situasjoner så holder du deg unna. Du skylder dem ingenting, ikke en gang besøk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå