Durni Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Lurer på om noen har erfaringer med å kutte ut tv-abonnementer som Canal digital og lignende, og kun se tv og film via apper smart tv eller apple tv? Hvilke apper trenger man da, og hvilke abonnementer? Hvis jeg ønsker å se kanaler som tv2, tv Norge, tv3, nrk for eksempel. Nrk har jo egen gratis app. Men de andre da? Håper noen har erfaring.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Jeg kuttet ut tv. Har Netflix, Sumo, Dplay og Viafree. 129 for Sumo, 79 for Dplay 109 for Netlix, Viafree og NRK er gratis. Får ikke sett på Tv3 da, da vet jeg ikke hvilken app du må ha eller hva det koster. Når du ser opp tv-abbonnementet så kan du si opp NRK lisensen også, det er penger spart. Jeg streamer til tv via chromecast og har ikke plombert tven. Anonymkode: 0069c...f00
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kuttet ut tv. Har Netflix, Sumo, Dplay og Viafree. 129 for Sumo, 79 for Dplay 109 for Netlix, Viafree og NRK er gratis. Får ikke sett på Tv3 da, da vet jeg ikke hvilken app du må ha eller hva det koster. Når du ser opp tv-abbonnementet så kan du si opp NRK lisensen også, det er penger spart. Jeg streamer til tv via chromecast og har ikke plombert tven. Anonymkode: 0069c...f00 Har du tv og ser på tv, uten å ha plombert tven din, så skal du pr. Definisjon betale nrk lisensen. Så her legitimerer du at du gjør noe ulovlig. Les på nrk lisensen sine sider. Anonymkode: 3f305...fde
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du tv og ser på tv, uten å ha plombert tven din, så skal du pr. Definisjon betale nrk lisensen. Så her legitimerer du at du gjør noe ulovlig. Les på nrk lisensen sine sider. Anonymkode: 3f305...fde Jeg har da selvfølgelig tatt kontakt med NRK. Jeg trodde at jeg fortsatt fikk tilgang på NRK uten å ha en kanalpakke, men det oppdaget jeg etter en stund at jeg ikke fikk. Jeg skrudde på dekoderen ved en tilfeldighet og oppdaget at jeg ikke lenger har tilgang på noe, ikke engang radio, uten abonnement. Jeg tok da kontakt med NRK og sa det som det var, at jeg har sagt opp kanalpakken og lurte på om jeg skulle betale lisens når jeg ikke har tilgang til å motta signaler for å se NRK på vanlig lineær tv. Fikk til svar at slik det er pr nå så trenger jeg ikke å betale lisens og at de ikke kom til å sende regning ved neste forfall. Alle signaler er nå digitale, og hvis man ikke har en kanalpakke så får man heller ikke tilgang til NRK. Anonymkode: 0069c...f00
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Det kommer jo an på hvilke abonnementer du skal ha. Hvis du skal ha Sumo og DPlay er du allerede oppe i 210 kr i måneden, og et abonnement fra Canal Digital koster 279 (?). Litt mindre hvis du trekker fra at de første fire månedene er gratis. Så da ser jeg ikke helt poenget. Ulempen med en del gratis streamingtjenester er også all reklamen. Med tv-abonnement og ukesarkiv kan du jo bare spole rett over den. Anonymkode: c0cd5...e99
Durni Skrevet 12. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo an på hvilke abonnementer du skal ha. Hvis du skal ha Sumo og DPlay er du allerede oppe i 210 kr i måneden, og et abonnement fra Canal Digital koster 279 (?). Litt mindre hvis du trekker fra at de første fire månedene er gratis. Så da ser jeg ikke helt poenget. Ulempen med en del gratis streamingtjenester er også all reklamen. Med tv-abonnement og ukesarkiv kan du jo bare spole rett over den. Anonymkode: c0cd5...e99 billigste kanalpakke hos canal digital via parabol betaler jeg 298,- for. Det er grunnpakken. Har hatt canal digital i mange år, men har nå Netflix i tillegg for å se filmer og serier. Så det blir ikke særlig mye dyrere med appene. Og særlig ikke hvis lisensen kan droppes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå