Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #1 Del Skrevet 11. mars 2005 Hunden min smakte melk her om dagen, og så ut til å ELSKE det. Men hunder skal vel ikke få kumelk? Hva er egentlig grunnen til det? Og finnes det melk som er beregnet på hunder å få kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #2 Del Skrevet 11. mars 2005 Hunder klarer seg fint med vann dem, bryr seg ikke så veldig om det er vann eller melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #3 Del Skrevet 11. mars 2005 Hunder klarer seg fint med vann dem, bryr seg ikke så veldig om det er vann eller melk. Tror nok de bryr seg om hva de spiser og drikker jo.. Hvorfor liker de noenting og andre ikke da mener du? Hunden nin gjør "hva som helst" for å få noe hun liker. Det er jo pga smaken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 11. mars 2005 #4 Del Skrevet 11. mars 2005 Det eneste jeg vet er at katter pleier å være "laktose- intolerange" (ellernoesånt). Regner med at det kan gjelde hunder også. Jeg har aldri sett egen hundemelk noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 11. mars 2005 #5 Del Skrevet 11. mars 2005 Det finnes jo laktoseredusert melk. Men jeg ser ikke poenget med i gi en hund melk. Det finnes andre ting de liker like godt, som de også har godt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #6 Del Skrevet 11. mars 2005 Tror nok de bryr seg om hva de spiser og drikker jo.. Hvorfor liker de noenting og andre ikke da mener du? Hunden nin gjør "hva som helst" for å få noe hun liker. Det er jo pga smaken! Tante Fiolett dro ordene ut av munnen på meg. Det finnes jo laktoseredusert melk. Men jeg ser ikke poenget med i gi en hund melk. Det finnes andre ting de liker like godt' date=' som de også har godt av.[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #7 Del Skrevet 12. mars 2005 Men det finnes egen kattemelk som du helt sikkert kan bruke. Er jo en litne boks da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 12. mars 2005 #8 Del Skrevet 12. mars 2005 Hunder skal ikke ha melk. Melk er beregnet på babyer uansett dyrerase. Kjøp heller noen godbiter hvis du vil glede hunden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Luck Skrevet 13. mars 2005 #9 Del Skrevet 13. mars 2005 I steden for melk kan du gi hunden din Biola med blåbærsmak. Det får valpen min noen ganger, hun er veldig glad i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 13. mars 2005 #10 Del Skrevet 13. mars 2005 I steden for melk kan du gi hunden din Biola med blåbærsmak. Det får valpen min noen ganger' date=' hun er veldig glad i det.[/quote'] Ja. Yoghurt og Biola er greit i moderate mengder, men det er best å gi naturell-varianten. Jeg synes for øvrig det er viktig å huske på at hunder skal ha hundekost, og at vi er snillest mot dem når vi ikke gir dem alt de har lyst på. En hund som ikke får ting som er usunt for den får et bedre liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 13. mars 2005 #11 Del Skrevet 13. mars 2005 Hunden min smakte melk her om dagen' date=' og så ut til å ELSKE det. Men hunder skal vel ikke få kumelk? Hva er egentlig grunnen til det? Og finnes det melk som er beregnet på hunder å få kjøpt?[/quote'] Glemte å si: Grunnen til at hunder ikke skal ha melk er at de får diaré av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #12 Del Skrevet 13. mars 2005 Hunden min smakte melk her om dagen' date=' og så ut til å ELSKE det. Men hunder skal vel ikke få kumelk? Hva er egentlig grunnen til det? Og finnes det melk som er beregnet på hunder å få kjøpt?[/quote'] Hunder skal IKKE ha meeriprodukter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 13. mars 2005 #13 Del Skrevet 13. mars 2005 Hunder kan godt få biola (uten sukker) og andre surmelksprodukter en gang iblant. Det tar de overhode ikke skade av, tvert imot. Youghurt naturell og surmelk er godt for fordøyelse fordi de inneholder melkesyrebakterier som bidrar til en sunn tarmflora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå