Gå til innhold

Finnes det egen hundemelk å få kjøpt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hunden min smakte melk her om dagen, og så ut til å ELSKE det. Men hunder skal vel ikke få kumelk? Hva er egentlig grunnen til det? Og finnes det melk som er beregnet på hunder å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Hunder klarer seg fint med vann dem, bryr seg ikke så veldig om det er vann eller melk.

Tror nok de bryr seg om hva de spiser og drikker jo.. Hvorfor liker de noenting og andre ikke da mener du? Hunden nin gjør "hva som helst" for å få noe hun liker. Det er jo pga smaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at katter pleier å være "laktose- intolerange" (ellernoesånt). Regner med at det kan gjelde hunder også. Jeg har aldri sett egen hundemelk noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Det finnes jo laktoseredusert melk. Men jeg ser ikke poenget med i gi en hund melk. Det finnes andre ting de liker like godt, som de også har godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tror nok de bryr seg om hva de spiser og drikker jo.. Hvorfor liker de noenting og andre ikke da mener du? Hunden nin gjør "hva som helst" for å få noe hun liker. Det er jo pga smaken!

Tante Fiolett dro ordene ut av munnen på meg.

Det finnes jo laktoseredusert melk. Men jeg ser ikke poenget med i gi en hund melk. Det finnes andre ting de liker like godt' date=' som de også har godt av.[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder skal ikke ha melk. Melk er beregnet på babyer uansett dyrerase. Kjøp heller noen godbiter hvis du vil glede hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steden for melk kan du gi hunden din Biola med blåbærsmak. Det får valpen min noen ganger, hun er veldig glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steden for melk kan du gi hunden din Biola med blåbærsmak. Det får valpen min noen ganger' date=' hun er veldig glad i det.[/quote']

Ja. Yoghurt og Biola er greit i moderate mengder, men det er best å gi naturell-varianten.

Jeg synes for øvrig det er viktig å huske på at hunder skal ha hundekost, og at vi er snillest mot dem når vi ikke gir dem alt de har lyst på. En hund som ikke får ting som er usunt for den får et bedre liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min smakte melk her om dagen' date=' og så ut til å ELSKE det. Men hunder skal vel ikke få kumelk? Hva er egentlig grunnen til det? Og finnes det melk som er beregnet på hunder å få kjøpt?[/quote']

Glemte å si:

Grunnen til at hunder ikke skal ha melk er at de får diaré av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hunden min smakte melk her om dagen' date=' og så ut til å ELSKE det. Men hunder skal vel ikke få kumelk? Hva er egentlig grunnen til det? Og finnes det melk som er beregnet på hunder å få kjøpt?[/quote']

Hunder skal IKKE ha meeriprodukter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan godt få biola (uten sukker) og andre surmelksprodukter en gang iblant. Det tar de overhode ikke skade av, tvert imot. Youghurt naturell og surmelk er godt for fordøyelse fordi de inneholder melkesyrebakterier som bidrar til en sunn tarmflora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...