AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Er i slutten av 20-årene og har ingen planer om delta så veldig på fadderuka. Føler dette er mer for de yngre og nye studentene som aldri har studert. Ikke er jeg veldig utadvendt av meg heller og liker godt å være i mitt eget selskap. Men er selvsagt sosial til tider også bare når jeg har overskudd og lyst til det og i mitt tempo. Føler det er lettere å bli kjent med folk på andre måter enn dette arrangerte opplegget. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: 3bcea...071
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Jeg er godt over 30 og skal være fadder, vi har mange mellom 25-40 som begynner i år som skal være med på fadderuka. Vi føler med andre ord det ikke er for de yngre/nye studentene, men at det er fint at alle som starter på et nytt studie får sjansen til å bli kjent med folk før hverdagen starter. Vi har lagt opp til forskjellige aktiviteter, både med og uten alkohol, så det er noe som passer for alle. Jeg er som deg TS, men angret på at jeg ikke ble med på fadderuka da jeg startet for det kan være litt vanskelig å bli kjent med folk når alle kjenner hverandre fra før gjennom fadderopplegg. Anonymkode: cc52c...983 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Jeg var også litt eldre enn de andre, og hvis jeg skulle gjort det på nytt hadde jeg vært med bare et par ganger for å ha noen å si hallo til i forelesningene. Det kunne være litt kjipt, husker jeg. Ble kjent med folk etterhvert, men det tok lang tid. Trenger ikke fyllekulene, men hvis jeg skulle begynt på nytt ville jeg vært med og tatt en øl eller to. Hyggelig å ha noen å sitte med. Anonymkode: 42842...891 1
Stoltskeiv Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Jeg tror det er mye værre å bli kjent med noen da alle allerede vet hvem de er. Hadde jeg vært deg så ville jeg vært med så mye du hadde orket. Det er i starten det viktigst og enklest og komme i kjent med noen 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Jeg er 27 år og har egentlig planer om at jeg skal kjøre på som bare det i fadderuka. Har studert rett fra videregående tidligere, og tenker det eneste man kan være litt bevisst på er å ikke bli super full på vors og alt for "innpåsliten", og muligens la de aller yngste forme sine vennegjenger om de føler for det. Husker jo selv at folk drev å kastet opp utover gulvet og at det til tider var max fjortis / russefylla med folk som satt å gråt, hooking overalt osv. Vet ikke om det er samme opplegget nå, men kommer nok til å være litt mer skjerpa nå som jeg er en god del eldre. Imøtekommende og hyggelig selvsagt, men litt skjerpa og en smule mer reservert. Og selvsagt ikke prøve seg på de blodferske studentene rett fra VGS. Anonymkode: 88245...4d6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 Var 28 da jeg begynte å studere, og fikk høre at det å ikke være med på fadderuka var det samme som sosialt selvmord. Jeg droppet det likevel, og det var virkelig null problem. Fikk gode venner i løpet av studietiden uansett og følte meg aldri alene. Anonymkode: 9e07c...63d 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 Jeg begynte på et nytt studie i samme by etter å ha gjort ferdig en bachelor og ett årsstudium. Kjente byen og studiestedet godt, men valgte likevel å bli med på deler av fadderuken. Ble med på det som var på dagtid (omvisning, infor, quiz, picknic, utflukter o.l) og flere av vorspielene, men gikk ofte hjem når de andre gikk ut. På den måten ble jeg litt kjent med folk, men uten å måtte være med på paaartyyyy hver kveld. Ble uansett kjent med folk på arbeidsgruppe og kollokvie, samt at vi var en del som satt på samme lesesal og fikk kontakt, samt at jeg meldte meg inn i en studentaktivitet knyttet til fakultetet. Man må ikke være med på alt i fadderuken, det går an å plukke ut noe. Anonymkode: 8a33d...c54 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 Jeg skal ikke delta, og er veldig spent på om jeg faller helt utenfor sosialt da. Er alene med barn, så har liten mulighet til å delta på ting på kveldstid, og på dagtid har vi fullt opplegg på skolen. Deltar om det er arrangert noe eget for studenter med barn da, men det er en relativt liten skole så det tviler jeg på. Håper det er flere med barn på studiet. Anonymkode: 1d20e...4bb 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 Jeg tenkte litt som deg, er også i slutten av 20-årene, men kom frem til at jeg kunne holde ut 2-3 kvelder for å få den sosiale boosten. Spesielt siden jeg ikke er så god på å få meg venner. Det var verdt det. Tror ikke du kommer til å angre på at du er med litt. Trenger ikke være alle kveldene Og det kan jo hende det blir gøy? Anonymkode: 89707...89d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #10 Skrevet 13. august 2018 Jeg ble ikke kjent med noen av de jeg er med i fadderukene. Jeg synes fadderukene er veldig oppskrytt, og for slike som meg avhenger det veldig av hva slags mennesker man havner med i gruppen man blir tildelt. Jeg har vært fadderbarn to ganger og begge ganger vært uheldig. Den siste gangen var jeg fadder, men da havnet jeg på en faddergruppe der jeg ikke hadde så god kjemi med resten av fadderne. Flere av fadderbarna kom jeg imidlertid bedre overens med, men jeg så at flere av de var utilpass i faddergruppen og droppet flere av arrangementene. De har senere funnet seg sin vennekrets (på sitt kull) på naturlig vis. På mine fadderuker var ca halvparten av arrangementene uten alkohol. Men jeg ville kanskje ikke ha hatt en antifadderuke-holdning på skolen. Siden du ikke deltar tenker jeg at fadderukene heller ikke er noe å snakke noe særlig om. Anonymkode: 51d75...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #11 Skrevet 13. august 2018 Nei, det der gidder jeg ikke. Jeg skal studere, ikke feste Anonymkode: 1f242...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #12 Skrevet 13. august 2018 19 timer siden, gladjenta96 skrev: Jeg tror det er mye værre å bli kjent med noen da alle allerede vet hvem de er. Hadde jeg vært deg så ville jeg vært med så mye du hadde orket. Det er i starten det viktigst og enklest og komme i kjent med noen Tro meg. Ingen har oversikt over alle i løpet av disse ukene som fersk student når det er så mye som skjer til alle tider, med mindre man er et veldig lite kull. Når man er mellom 100-200 studenter på ett kull tar det et semester før man har blitt godt orientert i kullet, og det bare hvis man har all undervisning sammen. Anonymkode: 51d75...3bd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #13 Skrevet 13. august 2018 Jeg var 37 da jeg startet på nye studier, og tenkte at fadderuka var for de yngre studentene. Angrer på at jeg ikke ble med. Jeg falt helt utenfor sosialt, for hvem vil henge med gamla når de allerede har blitt kjent med andre i fadderuka? Jeg er ikke spesielt utadvendt, så studiene ble ikke så hyggelig rent sosialt. Nå gikk ikke jeg et klasseromsstudie med få i klassen, der det vil være lettere å bli synlig. Anbefaler deg å bli med. Ta en øl eller to, eller still opp på det som er alkoholfritt. Det er ikke store innsatsen som skal til. Anonymkode: d9344...7b2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #14 Skrevet 13. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 37 da jeg startet på nye studier, og tenkte at fadderuka var for de yngre studentene. Angrer på at jeg ikke ble med. Jeg falt helt utenfor sosialt, for hvem vil henge med gamla når de allerede har blitt kjent med andre i fadderuka? Jeg er ikke spesielt utadvendt, så studiene ble ikke så hyggelig rent sosialt. Nå gikk ikke jeg et klasseromsstudie med få i klassen, der det vil være lettere å bli synlig. Anbefaler deg å bli med. Ta en øl eller to, eller still opp på det som er alkoholfritt. Det er ikke store innsatsen som skal til. Anonymkode: d9344...7b2 Men du vet nå heller ikke om disse studentene hadde inkludert deg i studietiden hvis du hadde blitt med. Du var jo dobbelt så gammel som mange av de andre studentene, og studenter i din alder finner gjerne sammen til andre studenter som også er eldre enn gjennomsnittsalderen i kullet. Hvor mange andre studenter var det som var rundt din alder, og hvor mye engasjerte de seg i studentlivet? Det er nå noen som tar høyere utdanning på din alder som ikke er interessert i å få venner for eksempel. Videre finnes det andre muligheter for sosialisering hvis man faller utenfor sitt eget kull, for eksempel ved å ta et verv, å bli med i en idrettsforening eller bare et gruppeinitiativ på Facebook der folk samles for å buldre, gå turer, smake på vin etc. Anonymkode: 51d75...3bd 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #15 Skrevet 13. august 2018 Har vært med på fadderuken flere ganger etter å ha studert mye forskjellig og jeg har ikke pleid å være varig venner med de som har vært i min gruppe. Denne gangen skal jeg ta master i en ny by men får ikke vært med på noe siden jeg må jobbe ut oppsigelsestiden på jobben jeg har. Men er det fadderopplegg for master studentene også egentlig? Anonymkode: 23b17...0c8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #16 Skrevet 13. august 2018 Studerer ikke nå, men er 29 og starter neste år. Har ikke tenkt til å bli med på noe fadderuke nei, og hadde nok stått over om jeg var 24 også. 19 derimot hadde jeg kanskje gjort det, men kun fordi jeg var opptatt av å bli likt da og få masse venner, i dag skjønner jeg jo at det er skolen som er det viktigste og at distraksjoner kan ødelegge hele fremtiden min. Skjønner godt at du ikke gidder Dårlig for helsa er det også! Anonymkode: e278f...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #17 Skrevet 13. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Studerer ikke nå, men er 29 og starter neste år. Har ikke tenkt til å bli med på noe fadderuke nei, og hadde nok stått over om jeg var 24 også. 19 derimot hadde jeg kanskje gjort det, men kun fordi jeg var opptatt av å bli likt da og få masse venner, i dag skjønner jeg jo at det er skolen som er det viktigste og at distraksjoner kan ødelegge hele fremtiden min. Skjønner godt at du ikke gidder Dårlig for helsa er det også! Anonymkode: e278f...d9f Må si meg uenig i dette. Fadderuken er en fin måte å bli kjent med nye mennesker på. Man kommer inn i et miljø på tvers av ulike fagdisipliner. Som nevnt over - en øl eller to på et vors, er det som skal til for å bygge relasjoner. Så kan man dra hjem etter vors mens resten drar ut, om man ønsker det. Anonymkode: a53c6...8c3 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #18 Skrevet 14. august 2018 skal gå et nettbasert studie med noen få samlinger i året og da blir det litt annerledes. Men prøver å bli kjent med noen i studiet mitt og jobb når den tiden kommer. Anonymkode: 3bcea...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå