Gå til innhold

Studenter - hva tar dere med dere til lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er studenter, hva tar dere med dere av mat til dagen på universitetet/høgskolen? Som holder dere gjennom dagen og som er greit å spise med tanke på mangel på tilgang til kjøleskap osv

Anonymkode: 64bdf...9e6

Skrevet

Brødskiver.

Anonymkode: 6a686...195

Skrevet

Brødskiver, yoghurt og frukt.

Anonymkode: 7b00d...fb2

Skrevet

Brødskiver her også. Innimellom en frukt eller noe grønnsaker som holder seg godt i romtemperatur :)

Skrevet

Jeg lager en stor bolle med brokkolisalat av brokkoli, løk, litt hakkede valnøtter, litt tørket aprikos skåret i småbiter, alt blandet med litt aioli. Denne står seg i kjøleskapet. Hver tar jeg da litt av dette og blander med enten kylling eller røkt laks. Velsmakende og mettende. 

Anonymkode: bc743...e9a

Skrevet

Det meste holder seg helt fint noen timer i romtemperatur. Til lunsj har jeg gjerne med meg middagsrester, varierte salater, hjemmebakte knekkebrød med pålegg, en omelett, matmuffins, eller rett og slett bare brødskiver med pålegg. Sitter jeg lange dager på lesesalen har jeg gjerne med noen mandler, oppkuttede grønnsaker, frukt eller slikt. Litt søte tomater er en stor favoritt for meg.

Anonymkode: 8ca20...012

Skrevet

Det er ofte kjøleskap på diverse pauserom. I tillegg kan man benytte seg av matboks med kjøleelement eller kjølebag. 

Jeg ser andre studenter tar med seg brødskiver/knekkebrød, salater av forskjellig slag (kyllingsalat, pastasalat etc.) og wraps.

Anonymkode: a9f42...ecc

Skrevet

Knekkebrød med diverse pålegg (ost, skinke, kremost, leverpostei) som jeg smører på rett før jeg spiser dem. Potetlomper med kremost, ruccola og skinke/spekeskinke. Dersom jeg har passende middagsrester tar jeg gjerne med det. Skal jeg sitte lenge, tar jeg med meg frukt eller nøtter.

Anonymkode: af8a1...b58

Skrevet

jeg tar med penger og handler mat

Anonymkode: 66489...f51

Gjest Springfjær
Skrevet

Gå til anskaffelse av kjøle matboks! Verdt hver krone 😁 

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe meal deal på universitetet. Woops. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...